Predstavte si, z dvojjazyčného CP linky č. 801 zmizli maďarské názvy zastávok na území SR a pribudol maďarský preklad dátumu platnosti CP (to tu niekto kritizoval, že to zabudli preložiť). http://www.dpb.sk/files/upload/docs/CP_Rajka_dvojjaz.pdf
to je obohraná platňa zo strany magoriátu, čo ma však viac zarazilo, že im sa ako centrum ráta zastávka Jesenského a Kamenné nám. a Nám. SNP už nie, pričom je to triangel zastávok, ktoré sa vzájomne dopĺňajú. Potom to predceňovanie hlavnej stanice, ako jej význam porastie a pod. ? a hlavne ignorácia možnosti variácie S a BEZ linky 14, ktorá by pomohla doplniť chýbajúcu kapacitu v Ružinove, kde mi dotyčná osobna suverénne odpísala, že znižujem tam kapacitu. Znižujem ju iba v prípade bez L14. Vôbec celkovo mi to príde tak, že oni asi čakajú, že všade kapacity porastú ako huby po daždi. A tiež záder, že pri Štefanovičovej sú dôležité inštitúcie kam ľudia cestujú. No tak schválne, koľko ľudí z Úradu vlády, ministerstva financii,MDPaT, NBS cestuje MHDčkou a koľko študentov denne dochádza do STU od hl.st.? Skôr by som riešil balíky študentov čo idú z Mladej Gardy a Peknej cesty a preto tam mám špičkovú L17 v návrhu. Mám dojem, že osoba si prečítala iba tabuľku kde boli uvedené kapacity a neskôr spísala prehľad odkiaľ sa nedá kam dostať priamo. Absolútna ignorácia skutočnosti, že pri menšom počte liniek asi nejaké to priame spojenie odpadne a na to, že tam mám menší počet liniek sa podarilo slušne obslúžiť z každej radiály Obchodnú aj Špitálsku, ktoré podľa mňa sú v centre.
Nuž, k podrobnostiam sa nevyjadrujem, nakoľko sa necítim až tak znalý témy, ale keď si prečítam záver, že súčasné linkové vedenie je optimálne.... tak to je len ďalší dôkaz o tom, že na magistráte to treba poriadne prekopať, ak sa má niečo pohnúť dopredu, či už s preferenciou, linkovým vedením alebo inými vecami.
ok, ale s tým spojením Ružinov - centrum to je silná káva nemyslíš? Ja síce kvasím pri PC, hudbe a v práci, ale ak mi niekto povie, že ako centrum sa ráta iba Jesenského a Šafko, tak čo dodať?! Pri Šafku je Eurovea ibaže, kto z Ružinova ide do Eurovey električkou, tak nie je pri zmysloch. Je tam L50,66,70+68 (prestup),78.
Ružinov ráno dnes : je 3800 osôb (L9 10xTT=2200, L8+14=10xK2=1600)
Ružinov v návrhu : bez L14 iba s TT to bude 15xTT=3300 (-500, cca 3xK2), s L14 = 4050 (+250)
Dotyčná osoba povedala, že dnes je ráno kapacita v Ružinove 3500, čo by bolo iba keby na L9 premávala každá druhá súprava ako K2. Ja som Kačicu na L9 videl iba počas výluky a vo výnimočnej situácií, takže akosi dotyčnej ani kapacita nesadla. Okrem toho nad tým návrhom som sedel aj s ľuďmi čo robia okolo MHD, takže nie je to fantazmagória.
Tak mam taky zmiesany pocit - na jednej strane to nebol navrh zly (boli aj horsie od teba - cize ma to prekvapuje), ale na druhej je ine napisat co a ako od pocitaca a ine je realita (cize trochu maju rozum).
Došla mi poštou odpoveď od magistrátu na môj linkový návrh.
Vytkli mi nasledovné :
1. chýba spojenie Ružinova s centrom, diskriminujem Ružinov s porovnaní s Račou a Vajnorskou radiálou
2. znižujem kapacitu na hlavnej stanici, keďže počet turistov rastie a popri trati sa nachádzajú rôzne inštitúcie, navyše sa bude stanica rekonštruovať a jej význam vzrastie
3. zavedenie 4min intervalu v rannej špičke v Ružinove oproti dnešným 3min
Môj pohľad na vec :
1. kto si myslí, že zastávky Kamenné nám. a Nám. SNP niesú v centre? Podľa mňa sú ešte bližšie k Hlavnému námestiu než Jesenského a Šafárikovo nám., pre ktoré mi vytýkajú, že chýba spojenie Šafárikovo nám./Jesenského s Ružinovom. Pokiaľ viem, tak DPB má ambície presunúť zastávku Jesenského pred Manderlák, ibaže magistrát a polícia majú iný názor, čo aj tak nemení na veci nič, že Jesenského/Nám.SNP/Kamenné nám. je trojlístok zastávok, ktorý sa dopĺňa
2. Nuž neviem o tom, že by zamestnanci ST, pošty, NBS, alebo úradu vlády či STÚčkari plnili tak strašne električky, keď študenti sú na intrákoch a dochádzajú tam smerom z Rače. Rekonštrukcia hl.st. nebude mať na jej význam žiadny vplyv, to, že si to nahovárajú je ich vec, len smutné, že tam preto musí premávať takmer 50-60% spojov poloprázdnych. Čo sa týka turistov tak pre nich je zaujímavá iba L13, ostatné L2,3 a 8 asi ťažko.
3. dotyčnému zjavne ušlo, že návrh počítal aj s linkou 14, ktorá je ráno ako posila k L9 a 16 a vytvára sa tam interval 2-4min. Podstatný ale nie je ani interval ako kapacita.
Ukáž mi, ktorý investor opravoval vozovku pred začiatkom výstavby. Možno sa taký nájde ale je v menšine. Väčšinou je to tak, že cestu opraví investor po dokončení stavby resp. hrubom dostavení atď. tak ako to bolo pred Euroveou i keď si myslím, že i tam ten kúsok koľajníc už mohli vybrať. ?
Tak keď má vrak na hranici rozpadu, tak to samozrejme možné je. Ja som v Bulharsku vymietol s Fóbiou omnoho strašnejšie diery a obidve nápravy stále mám ? .
A inteligentnejší cyklista vie, že sa má koľajniciam vyhýbať ako čert krížu.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Joyki