qwix: Už z niekoľkých zdrojov bolo, že ten tender bude vypísaný v roku 2005, ale tie prvotné info boli, že v roku 2004, takže nehajme sa prekvapiť, či sa dočkáme.
igorko: podľa mňa cesta je všetko len NP. A prečo? No ak to rátam tak po dobe životnosti je asi 200 K7XX, 60 I28X a nejaké TAM-i nejazdia. Na CNG chcú zmodernizovať 180 K7XX aj s TAM-ami sa začalo (bola by škoda, keby sa vyradili) a I28X by sa vyradili. Takže by bolo celkom namiesto cca270 busov bolo cez cca280. No to je za predpokladu, že 50 busov z tých sto bude dlhých. Nechem písať kĺbových, kedže chcú kúpiť 15m na linky typu 90,68 alebo by sa hodili aj na 59,198,86. Neviem, koľko je to dohromady poradí. Ale určite by sa našli aj iné linky.
Tento rok bude prerobených 80 busov na CNG, na budúci bude štátna kapitálová dotácia na ďalších 30 a 2005 ďalších 30 to je 140 a mestské zastupiteľstvo zaviazalo vedenie mesta nájsť prostriedky na reko ostatných busov. Ak by v 2004 a 2005 našli na 40 tak plán splnia. Ono to pôvodne malo byť z pôžičky 160 mil to však vedenie mesta odmietlo, kvôli dlhu mesta. Samozrejme toto sú predpoklady ako by to malo byť, ale či to tak naozaj bude? Mestské zastupiteľstvo už toľko vecí schválilo a nič z toho nebolo.
Takisto DPB môže požiadať o štátnu dotáciu na nákup NP busov ako to urobili Košice. Neviem však akú čiastku KE na tie Solarisi dostali.
Keď som robil autoškolu tak na SAV tiež takto vyhodil blinker a ja som zastavil. Samozrejme, že mal ešte otvorené dvere, takže som stál dosť dlho, dokonca som odišiel bez toho aby som ho pustil, lebo on stále stál na zastávke. Inštruktor mi povedal: na túto vyhlášku sa okrem skúšok vyser ak sa beusáci nevedia správať a nemajú ohlad k iným vodičom, prečo by ho mali mať iný k nim. A má pravdu. Aj keď ja vždy pustím bus či trolík ak stíham zastaviť, ale to kvôli tomu, že o MHD mám záujem. Iný sú naučený od vodičov MHD, že sa zastaviť NEOPLATÍ.
Andy: a homologizovať sa má tá 21Tr v DPB?
igorko: podľa mňa cesta je všetko len NP. A prečo? No ak to rátam tak po dobe životnosti je asi 200 K7XX, 60 I28X a nejaké TAM-i nejazdia. Na CNG chcú zmodernizovať 180 K7XX aj s TAM-ami sa začalo (bola by škoda, keby sa vyradili) a I28X by sa vyradili. Takže by bolo celkom namiesto cca270 busov bolo cez cca280. No to je za predpokladu, že 50 busov z tých sto bude dlhých. Nechem písať kĺbových, kedže chcú kúpiť 15m na linky typu 90,68 alebo by sa hodili aj na 59,198,86. Neviem, koľko je to dohromady poradí. Ale určite by sa našli aj iné linky.
Tento rok bude prerobených 80 busov na CNG, na budúci bude štátna kapitálová dotácia na ďalších 30 a 2005 ďalších 30 to je 140 a mestské zastupiteľstvo zaviazalo vedenie mesta nájsť prostriedky na reko ostatných busov. Ak by v 2004 a 2005 našli na 40 tak plán splnia. Ono to pôvodne malo byť z pôžičky 160 mil to však vedenie mesta odmietlo, kvôli dlhu mesta. Samozrejme toto sú predpoklady ako by to malo byť, ale či to tak naozaj bude? Mestské zastupiteľstvo už toľko vecí schválilo a nič z toho nebolo.
Takisto DPB môže požiadať o štátnu dotáciu na nákup NP busov ako to urobili Košice. Neviem však akú čiastku KE na tie Solarisi dostali.
Keď som robil autoškolu tak na SAV tiež takto vyhodil blinker a ja som zastavil. Samozrejme, že mal ešte otvorené dvere, takže som stál dosť dlho, dokonca som odišiel bez toho aby som ho pustil, lebo on stále stál na zastávke. Inštruktor mi povedal: na túto vyhlášku sa okrem skúšok vyser ak sa beusáci nevedia správať a nemajú ohlad k iným vodičom, prečo by ho mali mať iný k nim. A má pravdu. Aj keď ja vždy pustím bus či trolík ak stíham zastaviť, ale to kvôli tomu, že o MHD mám záujem. Iný sú naučený od vodičov MHD, že sa zastaviť NEOPLATÍ.
Andy: a homologizovať sa má tá 21Tr v DPB?
Igorko
I.