Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
qwix: Už z niekoľkých zdrojov bolo, že ten tender bude vypísaný v roku 2005, ale tie prvotné info boli, že v roku 2004, takže nehajme sa prekvapiť, či sa dočkáme.

igorko: podľa mňa cesta je všetko len NP. A prečo? No ak to rátam tak po dobe životnosti je asi 200 K7XX, 60 I28X a nejaké TAM-i nejazdia. Na CNG chcú zmodernizovať 180 K7XX aj s TAM-ami sa začalo (bola by škoda, keby sa vyradili) a I28X by sa vyradili. Takže by bolo celkom namiesto cca270 busov bolo cez cca280. No to je za predpokladu, že 50 busov z tých sto bude dlhých. Nechem písať kĺbových, kedže chcú kúpiť 15m na linky typu 90,68 alebo by sa hodili aj na 59,198,86. Neviem, koľko je to dohromady poradí. Ale určite by sa našli aj iné linky.

Tento rok bude prerobených 80 busov na CNG, na budúci bude štátna kapitálová dotácia na ďalších 30 a 2005 ďalších 30 to je 140 a mestské zastupiteľstvo zaviazalo vedenie mesta nájsť prostriedky na reko ostatných busov. Ak by v 2004 a 2005 našli na 40 tak plán splnia. Ono to pôvodne malo byť z pôžičky 160 mil to však vedenie mesta odmietlo, kvôli dlhu mesta. Samozrejme toto sú predpoklady ako by to malo byť, ale či to tak naozaj bude? Mestské zastupiteľstvo už toľko vecí schválilo a nič z toho nebolo.

Takisto DPB môže požiadať o štátnu dotáciu na nákup NP busov ako to urobili Košice. Neviem však akú čiastku KE na tie Solarisi dostali.

Keď som robil autoškolu tak na SAV tiež takto vyhodil blinker a ja som zastavil. Samozrejme, že mal ešte otvorené dvere, takže som stál dosť dlho, dokonca som odišiel bez toho aby som ho pustil, lebo on stále stál na zastávke. Inštruktor mi povedal: na túto vyhlášku sa okrem skúšok vyser ak sa beusáci nevedia správať a nemajú ohlad k iným vodičom, prečo by ho mali mať iný k nim. A má pravdu. Aj keď ja vždy pustím bus či trolík ak stíham zastaviť, ale to kvôli tomu, že o MHD mám záujem. Iný sú naučený od vodičov MHD, že sa zastaviť NEOPLATÍ.

Andy: a homologizovať sa má tá 21Tr v DPB?
Reply on: Igorko #15558:
No keby si videl tych sudruhov:-)V podniku to frci asi tak,ze z jednym vedrom vody sa umyje 20 vozov vcetne stropu.TAK SI VIES PREDSTAVIT AKO VYZERAJU TIE STROPY:-)
Koukám, že u DPB je možné všechno. To je síla. 🙂
Reply on: Igorko #15556:
Presne, kym ludom neukazu nizkopodlazny autobus, tak ani nebudu vediet ze nieco take existuje, tak nikdo nebude DPB zazlievat, ze take nieco nekupuje 🙂
Reply on: frenky #15501:
Vodič môže vozidlo tak maximálne čistiť, ako by ho asi tak mal udržiavať? Od toho sú platení súdruhovia v dielni.
I.
Reply on: Vladimír #15499:
Čo sa týka vynucovania prednosti, používal som nasledujúci postup: Pred signálom "Nevystupovaťˇ" som zapol ľavú smerovku, potom som dal signál, zatvoril dvere, odkontroloval zatvorenie, pohľad do ľavého zrkadla a pokiaľ tam nemastilo 10 m za mnou Porsche plnou rýchlosťou, tak nasledoval odjazd zo astávky. A za celú moju kariéru sa po mne sápali iba dvaja občania - jeden musel uznať svoju chybu, druhý mi aspoň napľul na okno:-).
I.
Reply on: si #15492:
On je to totiž nezmysel, že NP autobus je 2,5* drahší, je drahší cca. 1,5*, niekto nevie počítať alebo sa vyjadrovať. A nákup VP autobusov nám tu tento stav zakonzervuje na ďalších X rokov. Takže cesta je - 50 klasík, 30 NP. A asi tak päť rokov po sebe...
Reply on: m@rtin #15490:
Jihlava si rozumne miesto NP autobusov kupuje NP trolejbusy.
Reply on: Vladimír #15487:
Pokiaľ bude DPB tvrdiť, aké má bombasticky zrekonštruované vedenie a súčasne bude mať po vedení navešané pevné svorky, kde sa len dá, cez armatúry, ktoré dovoľujú 40 (a mohli by aj 50, keby si ten .... Haluza nepresadil to svoje ESKO) budú navešané rýchlostníky 20 a 30, za výpadok zberačov na roz,,,anom vedení bude postihovaný vodič, obežná rýchlosť trolejbusov bude výrazne nižšia než autobusov, vozový park T-busov bude ešte tragickejší než A-busov, údržba nula, špina, humus, smrad, tak sa nemožno diviť cestujúcim, že uprednostňujú autobusy.
I.
J, Vladimír:
Jistě že předpis EU nenakazuje nakupovat pouze nízkopodlažní vozidla. EU si je moc dobře vědomá, co by to znamenalo pro naše dopravce. Další a tou podstatnou věcí je to, že Karosa inovovala vozy typu 900, které hodlá vyrábět ještě pár let. O tom jestli bude mít Bratislava peníze na NPA se nechám překvapit. Sám o tom teď pochybuji.
Reply on: m@rtin #15451:
Takú električku nikdy nikdo nenavrhne a neskonštruuje, takže Praha sa bude musieť vzdať niektorej zo svojich vykonštruovaných požiadaviek, pretože plná nízkopodlažnosť a súčasne všetky podvozky hnané a otočné sa nedajú skĺbiť s bezproblémovou prevádzkou na tankodróme BKV. Takže buď Praha povie, čo chce (napríklad ULF ale neviem kto ich zaplatí) realisticky alebo tu budú jazdiť "T3 forever" a potom už nič.
I.
Reply on: Andy #15445:
Vtedy 6606 nebol žiadny šerbel, bol to vbynikajúci voz. Sanosy už bohužiaľ boli také prehnité, že to nemalo cenu, nové vozzy od 6612 sú lenivé, tak som bol rád, že sa mi ušiel 6606 - som ho dostal spolu s partnerom:-).
I.
Reply on: Andy #15549:
Teda nezabite ma ak by to malo byt do konca novembra, lebo uz neviem presne ci oktober alebo november... 🙂 A vraj sa ma homologizovat do jesene, takze hned jak dojde a bude preclena, tak bude premavat.
Reply on: qwix #15548:
Pred troma tyzdnami bola so Skodou Ostrov podpisana zmluva na dodavku jednej asynchronnej 21Tr do konca oktobra.
RE #15492 (si), #15496 (martin): ten pomer NP/VP = 2.5/1 som si neuvedomil, jednoducho uz aj tak som bol dost nasr*** a este ked som sa zacital do tejto diskusie tak mi trosku litli nervy...

Dalsia vec, aby som sa dostal do obrazu> na tie vozy je uz vypisane nejaky vyberove konanie resp. nieco na ten sposob? Resp. odkial mate tu info ze sa maju nakupit?

A este> ta 21Tr-ka je ista ze dojde v zime?
Reply on: Braňo #15541:
Zrovna dnes som isiel linkou 93 smerom do mesta a na zastavke Aupark zastavila, takze neviem aky je problem. Nemala tam nahodou napisane, ze sluzobna jazda? Ale uz sa mi stalo viac krat, ze vodic na nejakej zastavke zabudol zastavit.
Reply on: KLF #15532:
Vzdy si treba dat igelity na ruku:-D:-D;-D
Reply on: frenky #15537:
Mal by to robit DPB,ale ja mam taketo prislovie:Ked si neurobis sam nemas:-(Je to nefer:-(:(;(
Reply on: zvedavec #15540:
Prestup na jednej hrane je napriklad prestup v metre z jednej kolaje na druhu, alebo na zeleznicnej stanici prestup v ramci jedneho nastupista. Proste taky prestup, kde nemusis liezt po schodoch, nadchodoch, podchodoch, prechodoch, ale vystupis z jedneho vozidla, prejdes po rovine par metrov a nastupis do druheho vozidla.
Reply on: M #15542:
Neviem, či už stoja, ale nestáli. Doobeda som čakal smerom z mesta a 83 nezastavila, poobede som čakal smerom do mesta a nestála tam 93. Dokonca na tejto zastávke chýbajú aj CP týchto liniek. Má (mala) ho tam iba 84 a tie čo idú pod most (80,91,191).

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.