http://bratislava.sme.sk/c/5521864/hlina-bratislava-moze-byt-new-yorkom-europy.html
Medzi prioritné oblasti jeho volebného programu patrí aj doprava, kde prezentuje napríklad nadzemné a podzemné parkoviská, spoluprácu pri výstavbe obchvatu Bratislavy či skúšobnú prevádzku MHD zadarmo, ale len v jednej mestskej časti. Myšlienku MHD zadarmo v celom meste totiž považuje za populistickú, podľa neho takýto projekt je nereálny.
Ako poznám Bratislavčanov veď to zvýši ešte väčší k tej MČ kde to bude ako v prípade zvýhodňovania KV. ? A nie je spomenuté ani v akej MČ to má byť. V Starom Meste? Na jednej strane možno dobrý nápad, ale napr. ten kto cestuje z KV cez SM do Ružinova a cviká si lístok tak o ten čas čo bude v SM sa predĺži či ako? Zvýhodnenie len jednej MČ mi príde dosť absurdné. Veď Bratislava je celok prečo by potom mala byť MHD zadarmo len v jednej malej časti? Jedine kde by to dávalo zmysel je Staré mesto, ale to by trebalo dopracovať napr. s tými lístkami či iné otázky. A taktiež by som radšej bol aby to platilo len v priamom centre mesta lebo vymedzovanie na mestské časti je blbosť. V prípade, že by to teda mala byť len jedná MČ nech to nie je radšej žiadna lebo to prinesie len odpor ľudí bývajúcich v inej MČ.
Medzi prioritné oblasti jeho volebného programu patrí aj doprava, kde prezentuje napríklad nadzemné a podzemné parkoviská, spoluprácu pri výstavbe obchvatu Bratislavy či skúšobnú prevádzku MHD zadarmo, ale len v jednej mestskej časti. Myšlienku MHD zadarmo v celom meste totiž považuje za populistickú, podľa neho takýto projekt je nereálny.
Ako poznám Bratislavčanov veď to zvýši ešte väčší k tej MČ kde to bude ako v prípade zvýhodňovania KV. ? A nie je spomenuté ani v akej MČ to má byť. V Starom Meste? Na jednej strane možno dobrý nápad, ale napr. ten kto cestuje z KV cez SM do Ružinova a cviká si lístok tak o ten čas čo bude v SM sa predĺži či ako? Zvýhodnenie len jednej MČ mi príde dosť absurdné. Veď Bratislava je celok prečo by potom mala byť MHD zadarmo len v jednej malej časti? Jedine kde by to dávalo zmysel je Staré mesto, ale to by trebalo dopracovať napr. s tými lístkami či iné otázky. A taktiež by som radšej bol aby to platilo len v priamom centre mesta lebo vymedzovanie na mestské časti je blbosť. V prípade, že by to teda mala byť len jedná MČ nech to nie je radšej žiadna lebo to prinesie len odpor ľudí bývajúcich v inej MČ.
Bubak
Na úvod k tým opravám u SORom, aspoň čo viem, tak v Nitre s tým nie je žiadny problém. To aj možno preto, že tu miestna VTS (Veolia Transport services s.r.o.) má autorizovaný servis SOR. Neviem, nemám toľko informácii a nie som toľko zainteresovaný aby som vedel súdiť, všetko pekne objektívne. Ale až také tragické to snáď nie je.
Nepochybne som realista, jednoducho si myslím, že žiadny prístroj či vec tu nemôže byť naveky a je treba ju časom celú vymeniť. Proste si svoje odžije a vymení sa za novú, v tom čase modernú vec/prístroj. V prípade autobusov je to teda 8 rokov, s rámci obsiahlosti generálnej opravy maximálne 15 rokov podľa zaradenia . Je to čisto hrubý údaj, týkajúci sa hlavne rámu vozidla. Ďalej je tam veľa premenných, spôsob akým sa k nemu správala obsluha, zaradenie atď. Preto nie je nič nezvyčajné, že niektoré vozidlo z nejakej série vydrží viac a menej. Ale o tom ani nemusím hovoriť, to je skoro samozrejmosť a určite to vieš. Všetko ostatné (čo sa týka životnosti, viac než 15 rokov) uznajme zachádza už do mierneho extrému. Napadol ma taký unikát práve v podobe Karos B741, ktoré by mohli vydržať aj viac. Ale pravda, len vtedy keď je na nich vykonaná v podstate kompletná generálna oprava a celkom dostupný systém na prestavbu motora,aj na CNG (motory od Tedomu, v podstate teda Liazu, lebo to nie je nič iné ako licencia, vyšli ako super kombinácia). Inak povedané, dokedy sa zhodneme že tu zostanú také B741 či Ikarusy 435? Nejak do roku 2015, niektoré vozidlá možno viac? Tak ma práve napadlo, že tu niektoré B741 zostanú dlhšie ako ktorýkoľvek Ikar, ale to idem už k svojej záverečnej myšlienke.
V rámci životnosti NB18 to vidím tak, že ak ten bus ak sa dožije 7-8 rokov, potom možno +2 s GO tak to bude úspech. Maximálne 12 rokov. Ale dostávame sa k ďalšej veci, kompletná obmena vozového parku v rokoch 2017-2020. Aká bude vtedy finančná situácia a postavenie DP, celkovo ekonomická situácia štátu a svetová ekonomika? Podarí sa vyradiť všetky 435 a 741?
( * Tak ma napadla taká zaujímavosť, ale z letectva a hlavne vojenského. Bombardér US letectva B-52 by mal mať životnosť 80 rokov, približne do roku 2040. Už teraz je to viac než 40 rokov, čo z výrobnej linky vyšiel posledný kus (chápme to tak že rám, teda drak stroja). I keď stačí si prečítať wikipédiu a koľko podstúpil modernizácii a úprav. Ale je stále použiteľný,a je ekonomický. Ale je to aj tak poriadny unikát. )
Na záver tá avizovaná glosa či zamyslenie na záver. Nepôsobí tak trošku Bratislava ako tester autobusov? V minulosti to skúšala s TamBusmi, potom nakúpila od Ikarusu veľký počet a tým zachránila firmu Ikarus pred krachom. A práve na to to zamyslenie. Veľa krát som sa tu na imhd dočítal, že vtedy nové autobusy Ikarus 435 boli pre nedostatok náhradných dielov dlhodobo odstavené, doteraz sa v podstate nevykonala žiadna poriadna GO a teda nepoznám žiadnu takú firmu ako Rošero či Zliner u Tbusov a Karos, kde by sa do Maďarska dali takto zGOčkovať. Ono asi nejaké firmy existujú, možno o nich nevieme, možno to nie je vôbec rentabilné a preto sa to ani nespomína a nedávajú/nepýtajú sa na to peniaze ako na Tr14/15 či B941, a možno to ani nikto poriadne neponúka (naozaj pôjdem kuknúť poriadne web či niečo nájdem poriadne ). Tak dve otázky, dokedy tu budú ešte 435, a nebola BA už v podobnej situácii keď nakúpila 435 v podstate vtedy už od neexistujúcej firmy (i keď určite aj výhodne, ako hovoríš pod syndrómom krátkozrakosti) veľký počet autobusov? A bolo to z časového hľadiska rentabilné?