Jezisi, uz aj ty spolupracujes s agenturou JVP (Jeden vodic povedal)?
A myslis si ze to je specifikum MB? Skus si len tak robit zasahy do auta tak uvidis kam ta poslu ked budes mat neskor nejaku zavadu. Pekne si to budes musiet zaplatit.
To znie logicky. Ale prečo sa skúšajú až tak neskoro, týždeň pred oficiálnym spojazdnením tunela? Veď nová koľaj a troleje sú najdôležitejším výsledkom rekonštrukcie (aspoň čo sa MHD týka)... O čom boli potom doterajšie 3 mesiace kolaudačného konania?
Hlavne, ze na suciastkach a servise das za Mercedese za jeho zivostnost asi tolko, ze by si pomaly mozno mal aj na dalsi SOR (ked sa nieco kvalitne posere, co sa udajne u elektroniky MC stava relativne bezne) - vodic jedneho MB CC mi totiz povedal, ze skoro vsetky zasahy po dobu minimalne 5 rokov do autobusu (servis) sa musia robit iba v autorizovanom servise co urcite nebude zadarmo
Edit: Jasná vec, že som myslel B741 a a nie B941 ako mi zas ruky napísali v tom poslednom prípade.
Ešte to trošku doplním. Vlastne ešte stále trpíme na to, že sme žili ako sa hovorí v neslobode a v zlej trhovej ekonomike a hospodárstve a totálnom obrate v 90. rokov (či skôr zobudení sa z neho). A stále sa musia plátať (a platiť za tieto...) chyby z rokov minulých. A mnohokrát sa spravia aj zlé rozhodnutia (niekedy len z dlhodobého hľadiska).
S tým Smerom určite 100% súhlasím, potom ma v rámci životnosti napadla taká glosa či zamyslenie nad vecami z minulosti o nákupoch autobusov v BA.
Na úvod k tým opravám u SORom, aspoň čo viem, tak v Nitre s tým nie je žiadny problém. To aj možno preto, že tu miestna VTS (Veolia Transport services s.r.o.) má autorizovaný servis SOR. Neviem, nemám toľko informácii a nie som toľko zainteresovaný aby som vedel súdiť, všetko pekne objektívne. Ale až také tragické to snáď nie je.
Nepochybne som realista, jednoducho si myslím, že žiadny prístroj či vec tu nemôže byť naveky a je treba ju časom celú vymeniť. Proste si svoje odžije a vymení sa za novú, v tom čase modernú vec/prístroj. V prípade autobusov je to teda 8 rokov, s rámci obsiahlosti generálnej opravy maximálne 15 rokov podľa zaradenia . Je to čisto hrubý údaj, týkajúci sa hlavne rámu vozidla. Ďalej je tam veľa premenných, spôsob akým sa k nemu správala obsluha, zaradenie atď. Preto nie je nič nezvyčajné, že niektoré vozidlo z nejakej série vydrží viac a menej. Ale o tom ani nemusím hovoriť, to je skoro samozrejmosť a určite to vieš. Všetko ostatné (čo sa týka životnosti, viac než 15 rokov) uznajme zachádza už do mierneho extrému. Napadol ma taký unikát práve v podobe Karos B741, ktoré by mohli vydržať aj viac. Ale pravda, len vtedy keď je na nich vykonaná v podstate kompletná generálna oprava a celkom dostupný systém na prestavbu motora,aj na CNG (motory od Tedomu, v podstate teda Liazu, lebo to nie je nič iné ako licencia, vyšli ako super kombinácia). Inak povedané, dokedy sa zhodneme že tu zostanú také B741 či Ikarusy 435? Nejak do roku 2015, niektoré vozidlá možno viac? Tak ma práve napadlo, že tu niektoré B741 zostanú dlhšie ako ktorýkoľvek Ikar, ale to idem už k svojej záverečnej myšlienke.
V rámci životnosti NB18 to vidím tak, že ak ten bus ak sa dožije 7-8 rokov, potom možno +2 s GO tak to bude úspech. Maximálne 12 rokov. Ale dostávame sa k ďalšej veci, kompletná obmena vozového parku v rokoch 2017-2020. Aká bude vtedy finančná situácia a postavenie DP, celkovo ekonomická situácia štátu a svetová ekonomika? Podarí sa vyradiť všetky 435 a 741?
( * Tak ma napadla taká zaujímavosť, ale z letectva a hlavne vojenského. Bombardér US letectva B-52 by mal mať životnosť 80 rokov, približne do roku 2040. Už teraz je to viac než 40 rokov, čo z výrobnej linky vyšiel posledný kus (chápme to tak že rám, teda drak stroja). I keď stačí si prečítať wikipédiu a koľko podstúpil modernizácii a úprav. Ale je stále použiteľný,a je ekonomický. Ale je to aj tak poriadny unikát. )
Na záver tá avizovaná glosa či zamyslenie na záver. Nepôsobí tak trošku Bratislava ako tester autobusov? V minulosti to skúšala s TamBusmi, potom nakúpila od Ikarusu veľký počet a tým zachránila firmu Ikarus pred krachom. A práve na to to zamyslenie. Veľa krát som sa tu na imhd dočítal, že vtedy nové autobusy Ikarus 435 boli pre nedostatok náhradných dielov dlhodobo odstavené, doteraz sa v podstate nevykonala žiadna poriadna GO a teda nepoznám žiadnu takú firmu ako Rošero či Zliner u Tbusov a Karos, kde by sa do Maďarska dali takto zGOčkovať. Ono asi nejaké firmy existujú, možno o nich nevieme, možno to nie je vôbec rentabilné a preto sa to ani nespomína a nedávajú/nepýtajú sa na to peniaze ako na Tr14/15 či B941, a možno to ani nikto poriadne neponúka (naozaj pôjdem kuknúť poriadne web či niečo nájdem poriadne ). Tak dve otázky, dokedy tu budú ešte 435, a nebola BA už v podobnej situácii keď nakúpila 435 v podstate vtedy už od neexistujúcej firmy (i keď určite aj výhodne, ako hovoríš pod syndrómom krátkozrakosti) veľký počet autobusov? A bolo to z časového hľadiska rentabilné?
na nás som to nemyslel, myslel som to na ľudí, ktorí myslia iba na to čo majú vo vačku teraz a nemyslia dopredu - t.j. dnes investujú do niečoho málo a s odstupom času zistia, že sa to nevyplatilo, ba vyšlo to drahšie lebo daná vec vydržala menej
PR oddelenia maju casto viac clenov, ale to by potom malo byt vidiet aj na sposobe komunikacie tej firmy, takze tipujem skor ze je to job pre kamarata.
Kedze reagujes na moj prispevok, neviem ako to myslis, ale ja som nenapisal, ze nam o par rokov bude vsetko jedno. Prave ja obhajujem drahsie a kvalitnejsie znacky.
Hej a bude jazdiť po trase Dlhé Diely - Karlová Ves - Lamač - Isk s intervalom ráno 2 min., v sedle, 4 - 6 min., popoludní 3 min., večer 8 - 10 min., cez víkend 6 min. A možno bude premávať aj zdarma, čo ty vieš.
no hlavne, že teraz je lacno, to čo bude o pár rokov nám je jedno - typický Slovenský syndróm krátkozrakosti, čo vidno aj na voľbách. Idioti volia Smer, lebo im nasľubuje, že im dá všelijaké sociálne výhody, rozdá štátnu kasu a vôbec ich nezaujíma, že o pár rokov budeme mať iba dlhy a hovno v kase. Takisto sa budú problémy so SORom iba kopiť, ak to takto pôjde ďalej, tak možno ani Praha neodoberie to čo vysúťažila a dúfam, že aj v BA sa čoskoro vzoprú SORke a už sem nič nepríde od nich. Ono je síce lacný na údržbu, nízka spotreba ale nič viac. Za pár rokov sa možno oplatí zaplatiť o kapku pohonnej hmoty viac ako sa boriť s problémami údržby a opravy vozidiel. Neviem si ani predstaviť, žeby tá subtílna konštrukcia SORky NB18 vydržala tak dlho ako napr. Ikarus, TAM-BUS, alebo Karosa. V kútiku duše dúfam, že tých klbákov od SORu príde menej ako je vysúťažených a že sa nebudú kupovať prebytočne vozidlá typu 9.5 a 10.5
Prekvapilo ma, že jazdné skúšky v zrekonštruovanom tuneli prebehli až dnes, t.j. tri mesiace po jeho dokončení. Myslel som si, že novú koľaj a vymenené trolejové vedenie vyskúšali ešte začiatkom júna, aby sa potom počas kolaudácie mohli odstraňovať zistené nedostatky.
Nie je mi známe, žeby sa boli vyskytli nejaké serioznejšie kolaudačné závady, takže sá zdá, že odborníci si urobili svoju prácu dobre a načas. Za nekonečné prieťahy pri otváraní tunela môžu hlavne úradnici a politici. A nedivil by som sa, ak by za tým bola aj meškajúca stavba rezidencie Hradný vrch na Skalnej, pre ktorú by bolo najlepšie, ak by sa tunel otvoril až na Vianoce...
Dnes kuriozna situácia: L32/2-1113, s odchodom 4:49 z kuklovskej vynechal zastavky janotova, baníkova, segnerova, botanická záhrada, asi nejaký nováčik lebo išiel ako L133 a pod mostom lafranconi prudko stočil volant do lava, a zrazu si uvedomil ze je na L32... ? ? ? ? ? ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Marek1978