Reply on: Ivo #15324:
Ešte som Ti dlžný odpoveď na brzdy metra. Metro brzdí prevádzkovo elektrodynamickou brzdou (ako električka alebo modernejšie vlaky), dobrzďuje vzduchom (ako vlak), zaisťovacia brzda je pružinová akumulačná (ako električka), ručná brzda je mechanická (ako vlak). V prípade výpadku EDB brzdí od počiatku brzdenia vzduchom. Priebeh brzdenia je na linke C regulovaný pomerne primitívnym (zato ale francúzskym) systémom MATRA, ktorým bol nahradený výrazne dokonalejší (ale zato český, takže sa nedalo nahrabať na úplatkoch) systém ACB (Automatické Cílové Brzdění) od AŽD Praha. Na ostatných linkách je jazda vlaku riadená pôvodným sovietskym systémom ARS (Avtomatičeskaja Regulirovka Skorosti), postupne sa bude nahradzovať nejakým zdokonaleným ACB, vyvinutým v spolupráci AŽD Praha a nejakej poľskej firmy.Ak piješ pivo, tak sa ozvi na mail, zorganizujeme sa aj s Papyrom a zavoláme aj Martina, aby sme sa mohli pekne pohádať:-).
I.
Vladimír
Buď niekedy trochu tolerantný a daj mestám čas. Oni na to prídu. Každý musí prejsť vlastným vývojom, každý musí na to, že je niečo zlé, prísť sám.
Skús upustiť raz od tých nekonečných teórií a pozri sa na svet aj trochu z praktickej stránky. Ty prežívaš šok, keď vidíš košické CP z roku 2003 písané strojom, ja som prežil šok, keď so po prvý raz videl pražské CP písané ručne...!
Ani Košice, ani žiadne iné mesto nie je bez vývoja, a tak už ani veľa z toho, čo si tam v lete videl, neplatí.
- po celom meste sa montujú nové zastávkové označníky
- plynofikujú a genrálkujú sa autobusy, pričom prechádzajú modernizáciou
- počet nízkopodlažných vozidiel sa od Tvojej návštevy zdvojnásobil
- centrálny predpredaj na Rooseweltovej sa presťahoval do nových priestorov, ktoré smelo môžu konkurovať Prahe
Jednoducho, kto tvrdí, že sa nič nerobí, nemá pravdu.