L2 je náhrada za L2,3 a 8, pre tých čo chcú cestovať z východných radiál električkou a považujem za nevhodné plytvať kapacitou jednej linky s 8min intervalom z Rače alebo Ružinova na Hl.st. Jednu linku z východu som tak jednoducho zanechal na Hl.st. a bola to práve linka z Vajnorskej radiály.
Čo sa týka priameho spojenia Dúbravka - Rača vs. Dúbravka - Ružinov : chcel som zachovať spojenia KV, Dúbravky, Rače a Ružinova s Obchodnou. Teraz ak by som chcel uspokojiť, ľudí čo chcú spojenie Rača - Dúbravka, ktoré je najrýchlejšie cez tunel a tiež Ružinov - Dúbravka, tak vediem dve linky v trase Obchodná - tunel. Šlo by v návrhu spojiť L1 a L5 ale potom by na Šafku ostali už len dve linky, ľudia by zas pindali že nemajú L1 od Šafka cez Jesenského do KV a Dúbravky, tak som to zachoval a pomohlo to aj kapacite na Šafku. Ak sa oplatí viesť nejakú linku v smere Obchodná - Nám. SNP - ... tak buď z HL.st. ako to robí L6 (podľa návrhu) alebo L3 (podľa návrhu, príp. L7 podľa návrhu pre rok 2000).
Číslovanie : bolo spravené v rade, t.j. L7 môže byť aj L17 a L8 preto lebo dnes premáva L8 v trase ako je podľa návrhu ibaže je to posila prioritne pre smer Ružinov - centrum k L9, preto spoje s odchodmi po 7:30 z Ružinova sú v pláne, že od centra (zast. Mariánska) pokračujú ako L7 k ŽST Vinohrady a do vozovne. Číslovanie je to posledné čo je problémom, môže byť v rade alebo prebrať sa podľa podobnosti s aktuálnymi linkami.
Ak vieš, že pri mieste Tvojho bydliska sa nedajú zohnať lístky, je taký problém sa nimi predzásobiť? Napr. v predajni DPB na Detvianskej si môžeš zakúpiť aj zvýhodnený lístok na 2 alebo 4 cesty. Myslím si, že lístok v peňaženke až také veľké miesto nezaberie.
To s tým prežitím Ikarusu vďaka DPB je mýtus, Ikarus fungoval ešte dlho po dodávke 435 do BA. Potopil ho až predaj Irisbusu a neúspech vo veľkom tendri BKV.
Pozor, Kravtex (výrobca vozidiel Credo) už nemá so SORom nič spoločné a žiadne SORy v licencii nevyrába. Hoci je pravda, že niektoré ich produkty ešte majú črty SORu. Každopádne keď sa SOR prezentoval prototypom autobusu NB18, v Gyori už behalo plno obdobných vozidiel pod značkou Credo. Najnovšie vozidlá od Kravtexu už ale so SORom nemajú spoločné ani tie črty. Kravtex je skrátka taká dcéra, ktorá predbehla matku a osamostatnila sa.
Porovnavat Lowcost SOR s Mercedesom je ako porovnavat Trabant s BMW - a co sa tyka tej podlahy, ktora sa "skrabe" o asfalt - taky isty problem mavaju aj Capacity v BA. Co sa tyka autobusov - najspolahlivejsi je prave BA SOR (neriesim ktory typ ale celkovo a zaroven neriesim napr Capacity na kolko su tu kratko). A zaroven porovnavat vyrobcu abusov, ktory ma max. 10 rokov a vyrobcu busov, co ma niekolko nasobne viac rokov (Resp. iba viac rokov) je tiez nanajvys nevhodne
A ak mam osobne hovorit, myslim si, ze nie je zly Tedom - sice by mohol pouzit lepsie materialy a trochu vychatat muchy, ale inak je to solidny lowcost abus
M1981. Co mas proti SORom? V BA patria medzi najspolahlivejsie abusy
Firma SOR se puvodne zabyvala opravarenstvim a rozvojem zemedelskych stroju a vyrobou maringotek, proto nema rozsahlejsi zkusenosti s vyrobou autobusu a ani nedisponuje takovymi vyvojovymi centry jako maji nebo jsou si schopni zaplatit renomovani vyrobci.
Autobusy SOR jsou jsou konstrukcne nevhodne resene a moralne zastarale, maji mensi podil nizkopodlazniho prostoru nez zapadni nizkopodlazni vozy vyrobene v 70. a 80. letech, v dobe kdy Ceskoslovensko melo snad jen par kusu nizkopodlaznich vozidel na letisti. Cestujici div si nevyvrtne kotnik kdyz v tlačenici hleda misto na velmi clenite podlaze, coz neni samotny problem spatneho dispozicniho reseni interieru vozidla pracovniho prostoru ridice nevyjimaje. Nedostatky se projevuji predevsim u dopravcu jako napr. ruzne CSAD, kde je povolen nastup prednimi dvermi, vozidlo s uzkymi ulickami a sklopnymi sedadly se velmi rychle zaplni, zatimco hure pristupna mista zustavaji neobsazene a ridic ma cestujici ztizeny vyhled podobne jako v Karosach, protoze jeho kabina neni v sirce celeho vozu. Vozidla jsou z estetickeho hlediska znacne nevabne, ale dulezitejsi jsou jine veci, tyto vozitka se slabym ramem spatne snaseji narazy, ke kterým ani dojít nemusí, protože rámy nevydrží samy od sebe, praskaji jiz po nekolika mesicich od zarazeni do provozu. Ted budu citovat K-report, zatimco na Slovensku jsou ,,zatim" jen napr. tyto problémy
"Vyzva dd pre vodicov novych soriek. Nezapinajte vyhrievanie prednych dveri, lebo su vadne a skla praskaju!"
a fandove z Prahy Slovaky uklidnuji:
,,Tak to mate ještě dobry, ze vam "jen" praskají vyhrivana skla.
Za to v Praze ... praskaji i podstatne důležitější casti, a to se ani nemusi zapinat vyhrivani.
Klouby praskaj ve vleku nad dverma, na krátkejch se taky neco objevilo."
Citybusy a Citelisy alespon praskaji az po nekolika letech.
Kvalita je nejlepsi recept, ale i kdyby ramy nepraskaly, maji jine vazne mouchy. V pripade klouboveho vozu NB18 zadek drhne v nekterych pripadech o vozovku (napr. pri prejezdu pres zvysene kolejove teleso), zadni dil karoserie v zatacce plave a nedrží stopu, tedy vybocuje.
Vim, ze nelze srovnavat SOR s Capacity, ktery diky systemu nezavisleho zaveseni kol na predni naprave a regulaci naklapeni se vyznacuje mimoradnou stabilitou (v zatackach se nenaklani). Hodne toho udela i systém elektrohydraulicky ovladaného rizení vlecené napravy.
Mozna, ze za par let SOR dozene jine vyrobce, ale soucasny SOR je ,,autobus" postaveny na kolene. Co se tyce spolehlivosti vozu SOR, zkus se zeptat sam, zeptas-li se u DPMO nebo hojne zastoupene v TQM Opava, mnoha CSAD se jich zbavila odprodejem hasicum a zbyvajici vozy vcetne tech nizkopodlaznich jsou vetsinou odstavene, ani dilensti pracovnici a ridici z DPB nejsou dvakrat nadseni, udajne si nejvice pochvaluji Tambusy, ale podle me jsou uz jsou davno za Zenitem. O spolehlivosti SOR se v mediich donedavna casto vyjadroval Brano Zahradnik, ktery si neumel vybudovat svou karieru temer na nicem jinem nez na poskozovani jmena firmy Solaris a glorifikaci SORu. Diky masivnim medialnim utokum na tuto znacku, cestujici maji vryto pod kuzi, doslova zafixovano, ze SOLARIS je laciny nekvalitni vyrobek nachylny pozarum, vybuchum a tudiz zivotu nebezpecny, ale faktu v jakem zoufalem stavu je uroven udrzby vozidel se nevenuje temer zaden novinar. Pozary se nevyhybaji zadne znacce, ale v Bratislave hori pomerne casto a to vozidla ruznych znacek.
Re S999.1023
Nepsal jsem, ze by DPB by mel objednavat SOLBUS (uprednostnil bych renomovane znacky). Myslel jsem to, ze spolu s CREDEM jsou tyto karoserie na lepsi urovni nez nas cesky SOR. Diky za info o krachu SOLBUSu
Drahy S999.1023 dekuji za me ohodnoceni, zvlaste me prekvapilo a vlastne pobavilo, ze jsem zakomplexovany a hystericky, co se o sobe nedozvim.
A Ty Jezo, pokud chces do meho textu neco dosadit, tak alespon tak, aby to davalo smysl. Pokus se porovnat podil nizke podlahy v Mercedesu O530GL Capacity a SORem NB18, zjistis propastny rozdil, takze SOR je jen pouhou parodii na nizkopodlazni autobus, proto to slovo pseudopodlazni.
Vim, ze se v Bratislave tesite s obnovy vozoveho parku kloubovych vozu, ktera prisla po tolika letech, ale neni vsechno zlato co se trpyti. DPB par let cekal az mutant SOR se roztahne na delku.
Skoda, ze se nevzalo vice Medouru a v jine cene (jsou ponekud predrazene), ale o tom uz rozhoduji jini na jinych mistech.
Nevite kde skoncili zbyvajici neodebrani medouri, neco se psalo, ze nejake pujdou do Madarska.
A tu je porovnanie IKARUS V187 a CREDO-CITADELL 19.
Otázne je kde a ako sa oba výrobky uchytia.
Isté však je, že Ikarus už mať takú slávu nebude. Budú radi ak sa uchytia na Maďarskom trhu, možno vo Východnej Európe.
V podstate by mohol aj Český SOR potom dať do výrobného programu Credo Citadell. No pre BA je to už teraz jedno, máme NB 18-sky. Aj tie bohate postačia.
Treba ale zase povedať to, že ak by si DPB objednal 40 autobusov od Solbusu tak do konkurzu by hneď nešiel nakoľko by mu to na istý čas pomohlo. Je však otázne na akú dlhú dobu (mesiac-mesiace-rok?). ? Takto podobne DPB "pomohol" prežiť aj Ikarusu o zopár mesiacov dlhšie (alebo koľko to už bolo) nakoľko objednal väčší počet Ikarusov.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
no.ev.di.
Čo sa týka priameho spojenia Dúbravka - Rača vs. Dúbravka - Ružinov : chcel som zachovať spojenia KV, Dúbravky, Rače a Ružinova s Obchodnou. Teraz ak by som chcel uspokojiť, ľudí čo chcú spojenie Rača - Dúbravka, ktoré je najrýchlejšie cez tunel a tiež Ružinov - Dúbravka, tak vediem dve linky v trase Obchodná - tunel. Šlo by v návrhu spojiť L1 a L5 ale potom by na Šafku ostali už len dve linky, ľudia by zas pindali že nemajú L1 od Šafka cez Jesenského do KV a Dúbravky, tak som to zachoval a pomohlo to aj kapacite na Šafku. Ak sa oplatí viesť nejakú linku v smere Obchodná - Nám. SNP - ... tak buď z HL.st. ako to robí L6 (podľa návrhu) alebo L3 (podľa návrhu, príp. L7 podľa návrhu pre rok 2000).
Číslovanie : bolo spravené v rade, t.j. L7 môže byť aj L17 a L8 preto lebo dnes premáva L8 v trase ako je podľa návrhu ibaže je to posila prioritne pre smer Ružinov - centrum k L9, preto spoje s odchodmi po 7:30 z Ružinova sú v pláne, že od centra (zast. Mariánska) pokračujú ako L7 k ŽST Vinohrady a do vozovne. Číslovanie je to posledné čo je problémom, môže byť v rade alebo prebrať sa podľa podobnosti s aktuálnymi linkami.