Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: SORBN12 #152692:
Blokuje Ťa brána StupidWall (ochrana proti absolútnym nezmyslom). ? ?
Reply on: deziluzia #152638:
Ak vieš, že pri mieste Tvojho bydliska sa nedajú zohnať lístky, je taký problém sa nimi predzásobiť? Napr. v predajni DPB na Detvianskej si môžeš zakúpiť aj zvýhodnený lístok na 2 alebo 4 cesty. Myslím si, že lístok v peňaženke až také veľké miesto nezaberie.
Reply on: SORBN12 #152688:
To by mohla byť aj linka s trasou Horne Krčace a Dolné Krčace keď je to tak využívane ?
Reply on: SORBN12 #152688:
Priznaj sa, že si nebol úplne triezvy, keď si písal ten príspevok! Podarilo sa Ti prekonať aj Dunčove nezmysly, gratulujem, to nedokáže hocikto...
Reply on: M1981 #152725:
Nemohol. Viď #152732 .
Reply on: heuliez #152702:
"Trochu" si sa sekol s dátumom, nebolo to 31. 7., ale v polovici júna.
Reply on: luky133 #152724:
To s tým prežitím Ikarusu vďaka DPB je mýtus, Ikarus fungoval ešte dlho po dodávke 435 do BA. Potopil ho až predaj Irisbusu a neúspech vo veľkom tendri BKV.
Reply on: M1981 #152726:
Nič nové pod slnkom, už to tu bolo...
Reply on: Papyr #152708:
Pozor, Kravtex (výrobca vozidiel Credo) už nemá so SORom nič spoločné a žiadne SORy v licencii nevyrába. Hoci je pravda, že niektoré ich produkty ešte majú črty SORu. Každopádne keď sa SOR prezentoval prototypom autobusu NB18, v Gyori už behalo plno obdobných vozidiel pod značkou Credo. Najnovšie vozidlá od Kravtexu už ale so SORom nemajú spoločné ani tie črty. Kravtex je skrátka taká dcéra, ktorá predbehla matku a osamostatnila sa.
Reply on: MatejBA #152730:
Neviem odkiaľ máš, že je najspoľahlivejší... Denne je skoro polovica SORov B 9.5 odstavená na poruchách ?
Reply on: heuliez #152728:
Porovnavat Lowcost SOR s Mercedesom je ako porovnavat Trabant s BMW - a co sa tyka tej podlahy, ktora sa "skrabe" o asfalt - taky isty problem mavaju aj Capacity v BA. Co sa tyka autobusov - najspolahlivejsi je prave BA SOR (neriesim ktory typ ale celkovo a zaroven neriesim napr Capacity na kolko su tu kratko). A zaroven porovnavat vyrobcu abusov, ktory ma max. 10 rokov a vyrobcu busov, co ma niekolko nasobne viac rokov (Resp. iba viac rokov) je tiez nanajvys nevhodne 😉

A ak mam osobne hovorit, myslim si, ze nie je zly Tedom - sice by mohol pouzit lepsie materialy a trochu vychatat muchy, ale inak je to solidny lowcost abus 🙂
Reply on: heuliez #152728:
? , presne tak veď to sa už dávno vie, že SORky čo sa týka rámov a karosérie sú najhoršie... Ale motoricky sú celkom dobre ?
M1981. Co mas proti SORom? V BA patria medzi najspolahlivejsie abusy 🙂
Firma SOR se puvodne zabyvala opravarenstvim a rozvojem zemedelskych stroju a vyrobou maringotek, proto nema rozsahlejsi zkusenosti s vyrobou autobusu a ani nedisponuje takovymi vyvojovymi centry jako maji nebo jsou si schopni zaplatit renomovani vyrobci.
Autobusy SOR jsou jsou konstrukcne nevhodne resene a moralne zastarale, maji mensi podil nizkopodlazniho prostoru nez zapadni nizkopodlazni vozy vyrobene v 70. a 80. letech, v dobe kdy Ceskoslovensko melo snad jen par kusu nizkopodlaznich vozidel na letisti. Cestujici div si nevyvrtne kotnik kdyz v tlačenici hleda misto na velmi clenite podlaze, coz neni samotny problem spatneho dispozicniho reseni interieru vozidla pracovniho prostoru ridice nevyjimaje. Nedostatky se projevuji predevsim u dopravcu jako napr. ruzne CSAD, kde je povolen nastup prednimi dvermi, vozidlo s uzkymi ulickami a sklopnymi sedadly se velmi rychle zaplni, zatimco hure pristupna mista zustavaji neobsazene a ridic ma cestujici ztizeny vyhled podobne jako v Karosach, protoze jeho kabina neni v sirce celeho vozu. Vozidla jsou z estetickeho hlediska znacne nevabne, ale dulezitejsi jsou jine veci, tyto vozitka se slabym ramem spatne snaseji narazy, ke kterým ani dojít nemusí, protože rámy nevydrží samy od sebe, praskaji jiz po nekolika mesicich od zarazeni do provozu. Ted budu citovat K-report, zatimco na Slovensku jsou ,,zatim" jen napr. tyto problémy
"Vyzva dd pre vodicov novych soriek. Nezapinajte vyhrievanie prednych dveri, lebo su vadne a skla praskaju!"
a fandove z Prahy Slovaky uklidnuji:
,,Tak to mate ještě dobry, ze vam "jen" praskají vyhrivana skla.
Za to v Praze ... praskaji i podstatne důležitější casti, a to se ani nemusi zapinat vyhrivani.
Klouby praskaj ve vleku nad dverma, na krátkejch se taky neco objevilo."

Citybusy a Citelisy alespon praskaji az po nekolika letech.

Kvalita je nejlepsi recept, ale i kdyby ramy nepraskaly, maji jine vazne mouchy. V pripade klouboveho vozu NB18 zadek drhne v nekterych pripadech o vozovku (napr. pri prejezdu pres zvysene kolejove teleso), zadni dil karoserie v zatacce plave a nedrží stopu, tedy vybocuje.
Vim, ze nelze srovnavat SOR s Capacity, ktery diky systemu nezavisleho zaveseni kol na predni naprave a regulaci naklapeni se vyznacuje mimoradnou stabilitou (v zatackach se nenaklani). Hodne toho udela i systém elektrohydraulicky ovladaného rizení vlecené napravy.


Mozna, ze za par let SOR dozene jine vyrobce, ale soucasny SOR je ,,autobus" postaveny na kolene. Co se tyce spolehlivosti vozu SOR, zkus se zeptat sam, zeptas-li se u DPMO nebo hojne zastoupene v TQM Opava, mnoha CSAD se jich zbavila odprodejem hasicum a zbyvajici vozy vcetne tech nizkopodlaznich jsou vetsinou odstavene, ani dilensti pracovnici a ridici z DPB nejsou dvakrat nadseni, udajne si nejvice pochvaluji Tambusy, ale podle me jsou uz jsou davno za Zenitem. O spolehlivosti SOR se v mediich donedavna casto vyjadroval Brano Zahradnik, ktery si neumel vybudovat svou karieru temer na nicem jinem nez na poskozovani jmena firmy Solaris a glorifikaci SORu. Diky masivnim medialnim utokum na tuto znacku, cestujici maji vryto pod kuzi, doslova zafixovano, ze SOLARIS je laciny nekvalitni vyrobek nachylny pozarum, vybuchum a tudiz zivotu nebezpecny, ale faktu v jakem zoufalem stavu je uroven udrzby vozidel se nevenuje temer zaden novinar. Pozary se nevyhybaji zadne znacce, ale v Bratislave hori pomerne casto a to vozidla ruznych znacek.

Re S999.1023
Nepsal jsem, ze by DPB by mel objednavat SOLBUS (uprednostnil bych renomovane znacky). Myslel jsem to, ze spolu s CREDEM jsou tyto karoserie na lepsi urovni nez nas cesky SOR. Diky za info o krachu SOLBUSu
Drahy S999.1023 dekuji za me ohodnoceni, zvlaste me prekvapilo a vlastne pobavilo, ze jsem zakomplexovany a hystericky, co se o sobe nedozvim.
A Ty Jezo, pokud chces do meho textu neco dosadit, tak alespon tak, aby to davalo smysl. Pokus se porovnat podil nizke podlahy v Mercedesu O530GL Capacity a SORem NB18, zjistis propastny rozdil, takze SOR je jen pouhou parodii na nizkopodlazni autobus, proto to slovo pseudopodlazni.

Vim, ze se v Bratislave tesite s obnovy vozoveho parku kloubovych vozu, ktera prisla po tolika letech, ale neni vsechno zlato co se trpyti. DPB par let cekal az mutant SOR se roztahne na delku.
Skoda, ze se nevzalo vice Medouru a v jine cene (jsou ponekud predrazene), ale o tom uz rozhoduji jini na jinych mistech.
Nevite kde skoncili zbyvajici neodebrani medouri, neco se psalo, ze nejake pujdou do Madarska.
http://www.youtube.com/watch?v=UUJbZEIGFa0&NR=1

A tu je porovnanie IKARUS V187 a CREDO-CITADELL 19.
Otázne je kde a ako sa oba výrobky uchytia.
Isté však je, že Ikarus už mať takú slávu nebude. Budú radi ak sa uchytia na Maďarskom trhu, možno vo Východnej Európe.
Reply on: luky133 #152724:

Inak Ikarus tiež obnovil výrobu.
Napr.
http://www.youtube.com/watch?v=gkTd6SEwDiw
Reply on: S499.1023 #152722:

V podstate by mohol aj Český SOR potom dať do výrobného programu Credo Citadell. No pre BA je to už teraz jedno, máme NB 18-sky. Aj tie bohate postačia.
Reply on: S499.1023 #152722:
Treba ale zase povedať to, že ak by si DPB objednal 40 autobusov od Solbusu tak do konkurzu by hneď nešiel nakoľko by mu to na istý čas pomohlo. Je však otázne na akú dlhú dobu (mesiac-mesiace-rok?). ? Takto podobne DPB "pomohol" prežiť aj Ikarusu o zopár mesiacov dlhšie (alebo koľko to už bolo) nakoľko objednal väčší počet Ikarusov.
Reply on: S499.1023 #152720:

Dobre,OK, je to blbosť priznávam.
Koniec-koncov -som ani som netvrdil, že by to bolo najlepšie.
Len ma zaujímalo či by to teoreticky nebolo možné v záujme rýchlejšieho cestovania, rozhodne nie pre to aby expresné linky "Len boli".
Reply on: Papyr #152708:
Keď si pozrieš na www.kravtex.hu detaily, tak zistíš, že Credo Citadell je klon SOR NB 18. Je ale fakt, že s niektorými detailmi si Maďari poradili lepšie - interiér nie je taký hranatý, nie je odskok na línii bočných okien, kolesá sú rovnako veľké...
Len sa obávam, že SOR a Credo majú striktne vymedzené územia (takéto ekonomické veci ale hysterický šotúšik s názvom žabožrútskeho vozidla v nicku nikdy nepochopí).
Solbus už so SOR-om nespolupracuje - typicky poľsky obchádzal licenciu, snažil sa o priamy nákup komponentov, ktoré mal zazmluvnené od SORu a podobne. Tak SOR-ku mierne modifikoval a prezentoval ako vlastný vývoj, SOR si založil pobočku SOR Polska. Solbus je od 7. júla 2010 v konkurze, takže je šťastím, že DPB sa neriadil výbornými radami od hysterického šotúšika a neobjednal Solbusy.
Reply on: heuliez #152702:
Doufam a vlastne pevne verim, ze i v Bratislave dojde k podobnym zavadam. Cim drive se zacnou ty trapne pseudonizkopodlazni popelnice Mercedes rozpadat, tim lepe, horsi, ze DPB, a.s. to bude tutlat a chvalit jich az do nebe dal.


D O B R A Z P R A V A ! ! !
"Bendy-buses withdrawn after fires

All bendy-buses in London have been taken out of service following three separate fires on the vehicles."
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/england/london/3563279.stm
http://www.thisislondon.co.uk/standard/article-23414664-new-bendy-bus-blaze-scare.do

Ktore vozidla by si navrhoval, przrad nam, ktore su teda dokonale?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.