Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: luky133 #152724:

Inak Ikarus tiež obnovil výrobu.
Napr.
http://www.youtube.com/watch?v=gkTd6SEwDiw
Reply on: S499.1023 #152722:

V podstate by mohol aj Český SOR potom dať do výrobného programu Credo Citadell. No pre BA je to už teraz jedno, máme NB 18-sky. Aj tie bohate postačia.
Reply on: S499.1023 #152722:
Treba ale zase povedať to, že ak by si DPB objednal 40 autobusov od Solbusu tak do konkurzu by hneď nešiel nakoľko by mu to na istý čas pomohlo. Je však otázne na akú dlhú dobu (mesiac-mesiace-rok?). ? Takto podobne DPB "pomohol" prežiť aj Ikarusu o zopár mesiacov dlhšie (alebo koľko to už bolo) nakoľko objednal väčší počet Ikarusov.
Reply on: S499.1023 #152720:

Dobre,OK, je to blbosť priznávam.
Koniec-koncov -som ani som netvrdil, že by to bolo najlepšie.
Len ma zaujímalo či by to teoreticky nebolo možné v záujme rýchlejšieho cestovania, rozhodne nie pre to aby expresné linky "Len boli".
Reply on: Papyr #152708:
Keď si pozrieš na www.kravtex.hu detaily, tak zistíš, že Credo Citadell je klon SOR NB 18. Je ale fakt, že s niektorými detailmi si Maďari poradili lepšie - interiér nie je taký hranatý, nie je odskok na línii bočných okien, kolesá sú rovnako veľké...
Len sa obávam, že SOR a Credo majú striktne vymedzené územia (takéto ekonomické veci ale hysterický šotúšik s názvom žabožrútskeho vozidla v nicku nikdy nepochopí).
Solbus už so SOR-om nespolupracuje - typicky poľsky obchádzal licenciu, snažil sa o priamy nákup komponentov, ktoré mal zazmluvnené od SORu a podobne. Tak SOR-ku mierne modifikoval a prezentoval ako vlastný vývoj, SOR si založil pobočku SOR Polska. Solbus je od 7. júla 2010 v konkurze, takže je šťastím, že DPB sa neriadil výbornými radami od hysterického šotúšika a neobjednal Solbusy.
Reply on: heuliez #152702:
Doufam a vlastne pevne verim, ze i v Bratislave dojde k podobnym zavadam. Cim drive se zacnou ty trapne pseudonizkopodlazni popelnice Mercedes rozpadat, tim lepe, horsi, ze DPB, a.s. to bude tutlat a chvalit jich az do nebe dal.


D O B R A Z P R A V A ! ! !
"Bendy-buses withdrawn after fires

All bendy-buses in London have been taken out of service following three separate fires on the vehicles."
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/england/london/3563279.stm
http://www.thisislondon.co.uk/standard/article-23414664-new-bendy-bus-blaze-scare.do

Ktore vozidla by si navrhoval, przrad nam, ktore su teda dokonale?
Reply on: M1981 #152711:
Myslím, že kandidát na šotopríspevok mesiaca je tu hneď v prvý deň....
Reply on: Papyr #152710:
You´re right, of course. Vďaka za upozornenie. Aspoň vidíš, ako rýchlo člvek podĺahne vymývaniu mozgu negramotnými nevinármi.
Reply on: M1981 #152717:
Lenže 36 nestojí na Krčacoch. Lepšie by bolo, ako tu už dávnejšie bolo v nejakom návrhu, zriadiť novú zastávku medzi dolnými a hornými krčacami a tie dve potom zrušiť. Borskú by som nerušil, lebo tam je nákupné centrum + prestup na/z 35, 36 a 135.
Reply on: TomJ #152716:

Pravda, mohlo by to ľudí aj pliesť. Si myslím, že by sa mohli aj niektoré električkové zastávky jednoducho zrušiť. - Určite Horné / Dolné Krčace - kto potrebuje ísť na záhradu prestup na Harmincovej na L36. Tiež by som možno zrušil zastávku Borská - blízko je zast. Karlova Ves a MiÚ Karlova ves. Možno z. Jurigovo Nám. by sa dala tiež vypustiť.
Ale čo by podstatnejšie zrýchlilo dopravu. Zrušenie väčsiny cestných krížení s električkovou traťou a semaforov plus efektívna preferencia MHD.
Reply on: TomJ #152715:
Ešte som zabudol: Takéto riešenie by však mohlo byť nevýhodné, lebo si myslím, že linky v rámci jednej radiály by mali mať vrámci nej rovnaké zastávky, takže sa skôr prikláňam k návrhu zriadiť zastávky na znamenie.
Reply on: M1981 #152711:
Keď už, tak by sa mohlo zaviesť, že na menej frekventovaných zastávkach by stála iba jedna linka premávajúca na danej trati, čiže napríklad na Krčacoch by stála iba linka 1. Pri dnešnom intervale v tomto úseku si myslím, že by nebola blokovaná inými električkami.
Reply on: Papyr #152708:

Pozrel som tu video zavesené video. Ten bus CREDO Citadell19 vyzerá dosť dobre, no aspoň vyzerá. Pre zaujímavosť, nevie sa aká je spoľahlivosť týchto vozidiel? Sú len viacmenej len pre Maďarský trh?
Reply on: heuliez #152700:

Haha, orel SOR BN - nechystá sa DPB odstaviť všetky "Hrbáče" tak ako v prípade Solarisov? ?

Aj ked ma to prekvapuje lebo vozy SOR som mal za veľmi spoľahlivé. Aspoň v BA sa osaj vyznačujú spoľahlivosťou aj keď majú kontroverzný dizajn (BN).

Čo sa týka vozov NB s nimi som osobne celkom spokojný jediný nedostatok je vetranie a málo účinná klimatizácia (vo vozidlách kde je zabudovaná) .
Reply on: SORBN12 #152688:

Nezmysel. Keď už expresné linky tak určite z tými zastávkami Horné-Dolné Krčace . Tam ľudí vystupuje neúrekom. ?
Reply on: luky133 #152689:

Expresné Električky - Hmm ked sa človek zamyslí, nie je to až taká zlá vec ale bolo by treba spraviť jednu zásadnú vec - na každej druhej zastavke vybudovať výhybňu v oboch smeroch aby sa na zastávkach mohli vozy predbiehať (pod. ako na železnici rýchliky a osobné vlaky). No aby to fungovalo, je to podmienené aj presným dodržiavaním grafikonu čo može byť problém.
V BA ale momentáne aj tak nereálne, keď sa ledva zvláda výmena jestvujúcich koľajníc nieto budovanie súbežných. Reálnejšie by bolo skôr zrušenie niektorých zastávok.

Otázka pre znalejších, je vôbec realizoveťelné také predbiehanie električiek na trati pomocou výhybní na niektorých zastávkach? Lebo žadne mesto taký systém ani nemá pokiaľ viem.
Reply on: S499.1023 #152669:
AntEdatovat, anti je proti, ante je pred.
Reply on: Andy #152681:
Sak ked budes mat oporu v zakone o vstupovani do bytov, tak mozes inkasovat vstupne 😃
Reply on: heuliez #152704:
Madarske Credo, podobne ako polsky Solbus, vyrabaju v licencii hlavne SORy, si si isty, ze tento klbak od Creda nie je nejaka novinka vzniknuvsia v rysovniach SORu?
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: heuliez #152702:
Ja naopak dúfam, že SORy v BA vydržia čo najdlhšie, pretože vozidiel, čo sa tu rozpadajú, máme viac než dosť a tie nové kĺby, čo prišli, horko-ťažko zaplátajú deficit vozidiel vo výprave. V takejto situácii sú prínosom aj staré ojazdené dreky z germánistanu, ktoré by inak mali byť už dávno v šmelci.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.