Lístok by ti mal platiť len po zastávku, ktorá je podľa CP v 15. minúte jazdy danej linky. Teda v tomto prípade by to bola zastávka E. Lístok je totiž neplatný už aj na zastávke F, kam je jazdná doba 16 minút.
Však ok, ale už by na Pribinovej bola zapcha kôli mhd, a tie dve zastávky fakt nejsu ďaleko od Eurevea. Aj zo zastavky Aupark na Novom moste musíš prejisť zopar krokov. A po prvotnej eufórii sa nával ľudí zmierni, keď zistia, že aj Billa tam bude mierne predražená.
ja by som to povedal tak, ze v takychto pripadoch by malo platit jednoznacne ze v pochybnosti alebo nejasnosti prospech cestujuceho - obdobne ako v trestnom prave In dubio pro reo. Aj ked istotne cestovanie a cestovne nie je trestne pravo, v tomto pripade je to jednoznacne spravne aplikovatelna zasada. Jednoducho pokial DPB deklaruje ako casove, tak musia platit 15 minut ked je na nich 15 minut, aj ked spoj pojde nadsvetelnou rychlostou... Pokial DPB nechce casove listky, ale nejake vzdialenostnojednotkove listky, pricom jednotkou vzdialenosti bude minuta v cestovnom poriadku - musi to tak deklarovat v prepravnom poriadku a pri predaji listkov, teraz pokial viem deklaruje ze su to CASOVE listky, a to s presnostou na minuty, kde opat plati ze v nejasnosti a nepresnosti v prospech cestujuceho - teda listok plati de facto 15minut az 15minut 59sekund (ked si niekto oznaci listok napriklad 8:00:00, tak mu plati do 8:00:59, kedze na oznaceni nie je jasne na sekundu presne kedy bol oznaceny). Co sa tyka cestovania "nadcas" pricom podla CP je to este v casom limite - opat, DPB nieco deklaruje, ze stihne prepravit danu trasu za dany cas, cestujuci teda nema ako vediet ze si ma kupit iny listok a je v prave podla mna.
ok poviem to polopate... chcel som sa spýtať, či keď mám cviknutý 15 minútový lístok, idem 14. minútu a podľa CP som mal cestovať už 16 minút, či mi revízor nemôže dať pokutu, pretože podľa CP už cestujem na čierno...
Tak na 15min sa dá prestupovať, len to chce disciplinovanosť. Takto odpadli hádky o tom či prestup mal alebo nemal výjsť do 15min. Poznám ľudí, ktorí aj keď vedia, že s prestupom by šli 20-25min, tak by si veselo kúpili 15min lístok a keby ich čapli, tak by tvrdili, že autobusy nešli podľa CP a iné.
no už si viem predstaviť ako si to revízor nechá vysvetliť... Podľa mňa ten by mi ten označovať vedel aj o hlavu hodiť aby ma donútil platiť. Nie všetci sú takí, som zažil aj veľmi milých revízorov, alebo aspoň pri najmenšom profesionálov.
mňa by zaujímalo kde sú tie peniaze, ktoré sme tam krvopotne šetrili od poslednej dodávky Ik435, keď sme sa zmohli akurát tak na SORky, Solarisy, Citelisy a Tedomy... prirodzene všetko len a len pre nízku cenu tovaru. Však od 1999 musíme mať našetrené na obnovu autobusov a trolejbusov komplet ?
ak podľa tarifného poriadku nastane akékoľvek meškanie a ty máš 15 minútový lístok, berie sa do úvahy údaj CP... to znamená, že ak má cesta A-B trvať 14 minút a trva 3h bez prestupu, tak pokutu nedostaneš...
Snažil som sa ale spýtať na opačný prípad. Teda, či vždy revízori pozerajú pri 15 min lístkoch na CP (tak ako sa proklamovalo pri ich vnzniku), alebo najprv na časy a v prípade meškania na CP?
Listok by mal platit podla CP tj. ak na CP ides na zastavku, ktora ma byt do 14 minut (cvikas 15 minutovy) a nie tvojim pricinenim bude vozidlo zdrzane a doba bude cesta bude trvat dlhsie, ako bolo uvedene, tak pokutu by si nemal (slovicko nesmel nechcem pouzit) dostat.
Uz len 28ka so svojim intervalom moze zlepsit dostupnost Eurovey.
Zase az taka zla dostupnost Eurovey nebude - ved tam bude
od 26.3. ( 28,50,66,70,78,133 + 95 a eliny v pesej dostupnosti )
Re #145728 810zssk: Ak zase budu kap. vydavky v 2011 rovnako nizke pre DPB ako v 2010,tak tbusy nebudu o5 ziadne, nehovoriac o elinach ?
podľa mňa by malo byť smerodajné to kedy si cvakol lístok, a koľko je na označovači aktuálny čas.
Inak keď je o tom reč, tak si predstav situáciu, že cesta trvá 14min, cvakáš 15min lístok a už sa blížite k semaforu kde skočí červená a kontrolujú revízori hoc sa k tebe nedostali, kým sa k tebe dostanú, tak lístok ti vyprší akurát...
Nastupujem na zastávke A, na ktorej je vyvesený CP, podľa ktorého je časová dostupnosť zastávky F=16 minút a G=17 minút. Cvikám si 15 min lístok a idem do zastávky G
Električka ide s predstihom (má v podstate "záporné meškanie") a na zastávke F nastúpi revízor... Podľa času cestujem 14 minút, ale podľa CP som mal cestovať 16 minút...
Môže mi dať pokutu?
Dnes ma to napadlo, a hoci sa to zdá blbosť, uvedenú situáciu som zažil na zastávkach Botanická záhrada Odborárske nám. a Legionárska (bez revízorov)
mohli k Eurovee predĺžiť L210, len to by sa museli nájsť aj peniaze na pár metrov trolejí a trakčných stĺpov a nie len na somariny typu "predražená predvolebná hračka O.K. - Capacity"... L210 by bola podľa mňa úplne super keby tam premávala. Inak na čo musí L66 premávať k Eurovee keď tam z Ružinova chodí L50 a 78?! Pokiaľ viem tak pred rokmi ľuďom z magistrátu a DPB veľmi ležalo v žalúdku, že sa môžu Petržalčania dostať na jedno miesto 2-3 linkami 2-3 odlišnými cestami bez prestupu a teraz podporuje to čo sa snažilo pred rokmi potlačiť. Kiežby to platilo nie len pre Petržalku...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Petto
Zase az taka zla dostupnost Eurovey nebude - ved tam bude
od 26.3. ( 28,50,66,70,78,133 + 95 a eliny v pesej dostupnosti )
Re #145728 810zssk: Ak zase budu kap. vydavky v 2011 rovnako nizke pre DPB ako v 2010,tak tbusy nebudu o5 ziadne, nehovoriac o elinach ?