Reply on: MatejBA #145735:
ja by som to povedal tak, ze v takychto pripadoch by malo platit jednoznacne ze v pochybnosti alebo nejasnosti prospech cestujuceho - obdobne ako v trestnom prave In dubio pro reo. Aj ked istotne cestovanie a cestovne nie je trestne pravo, v tomto pripade je to jednoznacne spravne aplikovatelna zasada. Jednoducho pokial DPB deklaruje ako casove, tak musia platit 15 minut ked je na nich 15 minut, aj ked spoj pojde nadsvetelnou rychlostou... Pokial DPB nechce casove listky, ale nejake vzdialenostnojednotkove listky, pricom jednotkou vzdialenosti bude minuta v cestovnom poriadku - musi to tak deklarovat v prepravnom poriadku a pri predaji listkov, teraz pokial viem deklaruje ze su to CASOVE listky, a to s presnostou na minuty, kde opat plati ze v nejasnosti a nepresnosti v prospech cestujuceho - teda listok plati de facto 15minut az 15minut 59sekund (ked si niekto oznaci listok napriklad 8:00:00, tak mu plati do 8:00:59, kedze na oznaceni nie je jasne na sekundu presne kedy bol oznaceny). Co sa tyka cestovania "nadcas" pricom podla CP je to este v casom limite - opat, DPB nieco deklaruje, ze stihne prepravit danu trasu za dany cas, cestujuci teda nema ako vediet ze si ma kupit iny listok a je v prave podla mna.
no.ev.di.
Inak keď je o tom reč, tak si predstav situáciu, že cesta trvá 14min, cvakáš 15min lístok a už sa blížite k semaforu kde skočí červená a kontrolujú revízori hoc sa k tebe nedostali, kým sa k tebe dostanú, tak lístok ti vyprší akurát...