Reply on: kecho #143681:
Keby pred pár rokmi pri reko nevytrhali koľajnice na Štúrovej, tak by sa NIČ proti súčasnosti nezmenilo, keďže koľaj bola nezjazdná jednak z dovodu havarijného stavu zvršku, jednak z dovodu, že už mnoho rokov nebola zatrolejovaná a jednak končila pri hoteli Bláha/Krym/Lux/Krym. Kedysi tu síce tiež diskutovali šotouši s úchylnými nápadmi ale aspoň po odbornej stránke mali vedomosti.
Peon
Re #143697 Peon:
1; Moja sestra tú zastávku často využíva a spomínala mi, že nedávno jej tam vodič zastavil až kúsok za zastávkou a "na celý autobus" vynadal, že mala mávať! Pritom iba 88-ka tam z denných liniek stojí.
2; A raz si skracovala čakanie prechádzaním sa po zastávke. Autobus vraj zrazu rýchlo prišiel a keďže mu bola práve otočená chrbtom, tak nezastavil. Tu vodiča chápem.
3; Prepravný poriadok, Čl. 3, Bod 10 uvádza iba toto:
"Ak ide o zastávku, kde vozidlo zastavuje len na znamenie (ďalej len zastávka ”Na znamenie”), cestujúci, ktorý chce nastúpiť do vozidla, musí stáť na nástupišti zastávky tak, aby ho vodič mohol vidieť;"
Cca pred 5-mi rokmi bola zrušená povinnosť mávania.
4; Celkovo je zastavovanie na zastávkach na znamenie sporné, hlavne tam, kde stojí viacero liniek. Napr. "Húščavova" - ak by som chcel ísť do Tesco Lamač, ale zastavila by mi tam 34-ka, za ňou idúca 20-ka by ju určite obehla! Neraz som takúto situáciu videl z autobusu. Ale netuším, na ktorý z tých busov chceli ísť tí čakajúci.
5; A pri takýchto sťažnostiach na nezastavenie nastupujúcemu (ak je opodstatnená) môže vodič uviesť do zápisnice, že cestujúceho nevidel a to je tvrdenie proti tvrdeniu. Tam palubák isto nepomôže.. ?
6; Ozaj, stálo by za pokus zoficiálniť posunky "choď ďalej, ššššc"? ? Ja som raz takto vodičovi dal pokyn, keď som na zastávke stál sám a pochopil to - aspoň sa zbytočne nezdržal.