No ja som na nej bol raz v živote a zrovna bolo asi -3, a nebol problém. Keby ešte aj snežilo, bolo by to úplne super, k tej lokalite sneh patrí. Skôr by som povedal, že o tej lanovke nikto nevie, preto tam nikto nechodí. Keď ju zrekonštruovali, tak o nej bolo pár článkov, ale teraz musí človek pátrať, aby sa niečo dozvedel. Keby nebolo stránky lanovky.sk, ani neviem ako by som zistil, kedy premáva.
Ak je trať vedie mimo obcí, ako napríklad Zohor - Pl. Mikuláš, ako by si to zmenil? Zavedieš minibus do každej obce?
Na druhej strane, trať do Radošiny patrila medzi tie, kde sa to zmeniť dalo. Stačilo by dať zvýšiť kultúru cestovania, urobiť takt a prípoj do Piešťan.
____________________________
Re #143175 Mike: Nie že by som bol nejaký expert na viedenskú MHD, ale čo som si všimol, tak tam to je tak, ako si to ja predstavujem. ?
1. Nastupujú napríkald na metro smer Leopoldau, aj keď sa nachádzajú v MČ Leopoldau. V MČ Leopoldau sú 3 stanice, ale "Leopoldau" je len jedna (konečná).
2. A tiež mnoho konečných sa volá jednoducho podľa ulíc, ale na transparenty nedávajú názvy oblastí.
Naopak, ja sa to snažím zjednodušiť pre cestujúceho... Ja to posudzujem ako nebratislavčan (tvrdíš, že to má byť aj/najmä) pre nebratislavčanov. Ja sa pri svojej ceste ZÁSADNE orientujem podľa zastávok ako bodov v sieti a málo ma zaujímajú nejaké názvy oblastí, alebo MČ. ?
Keď sa chceš na to pozrieť ako cudzinec, tak sa zamysli nad tou Viedňou, ako si plánuješ cestu... Zoberieš si Verkehrslinienplan... Podľa zastávok zA - zB - zC, alebo podľa nejakých oblastí?
? Práve naopak, ak by som si tam vo Verkehrslinienplane pozrel, že mám ísť električkou smerom do bodu "Astronomischstr.", vyhľadám na zastávke CP linky, kde je uvedená ako konečná "Astronomischstrasse"... A teraz mi príde eletrička s cieľom "Rosenau", tak si asi poviem, že WTFIT? ? ? ?
Ale ako som písal, obe majú svoju logiku a asi sa nedohodneme.
Ale Ty zjednoduchšuješ systém pre dopravcu - databázy a technológie, ale ide o to aby to bolo čo najviac user friendly pre cestujúcich, teda terba to uľahčovať ľuďom. Už vidém niekoho ako povie "vystúpite na zastávke Dúbravka.." aha a kde tam?
je to tak, ten dážď ináč ľuďom až tak veľmi nevadí, vozilo sa aj vtedy, dokonca boli takí, ktorí sa chceli voziť aj za búrky. Dážď zariadeniu neprekáža, za búrky sa ale voziť nemôže ? V zime nie každému sa chce mrznúť 12 min. na sedačke, to je jasné, zrýchliť sa to ale nemôže, podľa predpisov vyššia rýchlosť ako 1,5 m/s nie je prípustná, hoci technicky nie je problém 2,0. Napriek tomu sa nájdu záujemcovia aj v zime, ak je aspoň nejaký sneh - rodičia s deťmi, zoberú sánky a pod. Ak je ale daždivá zima, tak je tam naozaj prázdno. Zmeniť sa dá ale všetko, stačí len chcieť...
Jasné že je to diskutabilné, ako všetko tu.. aj preto je to diskusné fórum... avšak to bola jedna z myšlienok programovania BUSE:
0. transparetny a info na vozoch nie sú len pre domácich, ale aj, alebo hlavne pre návštevníkov ktorí sa tu neorientujú a spoliehajú sa na info o cieli, príp. nácestných zastávkach
1. Električky majú na sídliskách iba jednu radiálu vždy a aj cezpoľní cca tušia, že sa elina nerozbhene do bočných ulíc a preto majú ako konečnú mestskú časť (Ružinov, Dúbravka)
2 Autobusy síce obsuluhjú danú mestskú časť ale nie je jasné KDE v tej m. č. majú konečnú a teda kade idú a preto sa na ne píše aj ulica (Ružinov, Astronomická; Dúbravka, Pri Kríži) - hoci je to tá istá konečná ako u elín.
Nejako stále v tom nevidím žiadne zlepšenie.
Ako príklad ma napadá linka 20. Prechádza cez zastávku "Pri kríži", preto, že to je konečná zastávka tak sa bude volať "Dúbravka", ale "x" zastávok predtým je tiež v Dúbravke a tie sa prečo nemôžu volať "Dúbravka" a ďalší priklad je "Žatevná", to je tiež konečná zastávka 26-ky a pre 83, n34 to je len zastávka a tiež by sa potom mala volať "Dúbravka"
Stále v tom nejako neviem nájsť zmysel.
67 a 87 - podľa mňa má vlčák pred svojou cestou už vopred rozmyslenú cieľovú zastávku nie iba oblasť. Takže si nemyslím, že by vznikali omyly typu "myslel som si, že to ide cez Ružinovskú". Ale dá sa o tom diskutovať. Možno by sa dalo uvažovať napr. nad názvom Ostredky, aby to bolo presnejšie.
Čiližská - o tom sa dá tiež diskutovať, či by to u 79 prekážalo, alebo nie. Zatiaľ sa na trolejbusoch nepoužíva Vrakuňa ako názov oblasti, čiže tam by sa ani nemuselo premenovávať...
Verím že je to na dlhú debatu a asi je to mi mo fórum ale nedá mi... Keď je vonku -3 povedzme a prší/sneží tak si asi hocikto na tú sedačku len tak nesadne ? ?
tam je to trochu zložitejšie ako že zvýšim cestovné, upravovalo sa len raz a to v r. 2007. Hoci osobne si myslím, že malo zostať na tej úrovni, na ktorej bolo do toho 1. marca 2007. Tradične na lanovke sú najväčšie tržby v jarných mesiacoch (marec - máj) a jesenných (september - október). To, že v lete a v zime je ich menej, je taká bratislavská anomália, ale aj to má svoje dôvody... propagácia prakticky nulová a podobne. Každopádne neviem či toto je vhodná téma na toto fórum, je to na dlhú debatu.
Alebo Čiližská sa bude volať Vrakuňa. Je to ok pri 201, 202 lebo idú z mesta do Vrakune a už na tých DHonoch moc možností nemajú. Ale taká 79 by tiež mala cieľ Vrakuňa. A to je tam dobrý moták. Teda na ňu keď nastúpiš vo Vrakuni vidíš cieľ Vrakuňa .. tam by mala zmysel tá Čiližská skôr. ?
Ok Astronomická by sa volala Ružinov. Teda 67 aj 87 by mali na transparentoch ako cieľ Ružinov.. nič moc keď si uvedomíš že idú iba po jeho okraj. A zvlášť u 87 keď ide z Petržalky by to mohlo zvádzať ľudí myslieť si že ide cez Ružinovskú napr. to Pri Kríži keby sa volala Dúbravka ešte by šlo pri 34 a 83, lebo oni idú do celej Dúbravky...
Emo