Ja som neobhajoval zvrátenú nočnú tarifu, toho sa nedožiješ. Ja som len narážal na vymetencove uvažovanie typu "DPB by nezabilo, keby ešte toto, toto a toto, však oni majú peňazí dosť...".
Keď sa potrebujem na 11:20 dostaviť na Monarskú Alej ale spoj L630 idúci práve vo vhodný čas končí na Čiernej vode, Na pasienku, tak je to dlho pešo odtiaľ a je tam aspoň nejaký chodník pre peších a koľko to asi tak potrvá?
V čom je problém? Cez deň sa jazdí za normálnu dennú tarifu, tak prečo potom v noci (keď je neporovnateľne menšia výprava) sa musí jazdiť za vyššiu tarifu? Nie je to takto náhodou vyháňanie cestujúcich z MHD?
Ako presne si ho predstavujes? Jurajov dvor - Krasnany - Raca (prestup) - Na pantoch - Vajnory - Rendez - Raca - Jurajov dvor?
Myslim si ze sa to zbytocne komplikuje pre nic (pretoze nic je to co by sa ziskalo zavedenim elektrickovych nocakov). V noci je potreba viac sa motat ako ist priamo, aby sa efektivnejsie obsluzili jednotlive oblasti.
Tak potom nech N56 zachádza do JD za hodinu sa ten okruh aj s touto zachádzkou iste dá. A keby bol problém s chrono N 21 a spol., tak sa môžu zaviesť odchody nočákov z Hodžka/Poštovej 0:00, 1:11, 2:22 a 3:33 + v noci pred sobotou, nedeľou a sviatkom aj odchod 0:30 na vybraných linkách.
Zároveň by sa potom mohla o jeden odchod predĺžiť premávka denných liniek (posledný odchod z mesta cca 23:30).
Otazka je ci by si stihal potom jazdit s jednym vozom N21, N29 a N37.. ono sa to nezda, ale napriklad taka N21 je uz teraz na knap a keby mala zachadzat na Kollarko, tak neviem neviem... Navyse, keby si tymto sposobom upravil N56 tak potrebujes dalsi voz na sluzobaky Jurajov dvor - Krasnany, ktore dnes vykonava prave voz z N56..
Nemám to presne spravené, ale celkom rozumne sa mi zdá vytvoriť 2 nočákové električky:
N9: Dúbravka, Obchodná, Vazovova, Ružinov
N2: Zlaté Piesky, Nám. SNP, Obchodná, Rača.
N 21, N 29 a N 37 by sa predĺžili na Kollárko a tým pádom vznikne prestupný bod na Hodžku.
N 34, N 53 a N 55 by sa zrušili,
N 56 by premávala v trase (okruh) Rača, Vajnory, Na pántoch, Rača,
N 70 by premávala len v úseku Astronomická - Podunajské Biskupice.
No ja som vo vyhláške 250/87 našiel len toto: "Vodič smie odísť s vlakom zo zastávky len vtedy, ak tým nie je ohrozená bezpečnosť vystupujúcich a nastupujúcich osôb. Pred odchodom električkového vlaku musí dať vodič výstražnú návesť "Pozor" a presvedčiť sa, či v smere, v ktorom vlak pôjde, nie sú prekážky." A z toho sa dá vyvodiť, že ide o odchod zo zastávky.
Mimochodom si blbec. Najprv navrhujes prestup medzi tvojou uchylnou N74 a N5 na zastavkach OD Slimak/Pionierska a potom zrazu chces spolocne zastavky. Sa rozhodni.
ja to neobhajujem, tiež by som bol radšej keby sme mali električkové nočáky ale to by museli byť aj nejaké spoločné zastávky bus/električka. T-bus/električka je asi v našich podmienkach dosť nereálna vec...
810zssk