no ja sa v úradovaní moc nevyznám. len sa mi marí, že dopravný príkaz je jedno (dočasne obmedzí platnosť nejakého ustanovenia, napr. rýchlosť alebo zatvorené dvere počas jazdy alebo sťahovanie zberačov) a zmena predpisu je zas druhé. ale možno je to úplne inak, neviem. viem, že zmenu prepravného poriadku ohľadne bicyklov sme mali inzerovanú niekedy v polovici októbra a nejak sa mi nechce veriť, že by to "zhora" dali vedieť iba nám, nikomu inému. ale ktovie...
inak okolo 15. tm boli na prevádzkach porady. boli na nich aj vedúci prevádzok a prinajmenšom tam sa mohli dozvedieť o tej nešťastnosti s bicyklami ("horní" páni o tom vraveli sami od seba). týždeň je dosť dlhá doba na to, aby dali vedieť vodičom. sa mi zdá... okrem toho sú plagátiky o danej veci aj s vyobrazením určených dverí vyvesené cca 2 týždne vo vozidlách, bicykle sú vďačná téma "pokecu" na konečnej... chcem tým len povedať, že je dosť ťažké o tom nevedieť. jeden sa musí fakt fest snažiť ?
Na každej jednej výpravni je nástenka,, aj viac.. majú tam zadelenia, dopravné príkazy a niekde aj plno dlhodobých nariadení príkazov zákazov a podľa možností čo najpestrejšie farebne zvýraznených.. teraz ide o to že o tej zmene prepravného poriadku tuším neinformoval dopravný príkaz a niekde majú iba zadelenia a dopravné príkazy vycapené...
a samozrejme ako píšeš, sú vodiči, ktorí žiadnu nástenku a z rôznych dôvodov čítať nebudú.
kadiaľ by si ale viedol potom trolejbusy z Kramárov? Jedine cez Štefanovičovu by to bolo možné potom. Ja som sa vzdal možnosti električky cez Štefánikovu a Šancovú a riešil by som to inak - metro. Viem, že dosť ľuďom to nie je po chuti ale mám celkom zaujímavé riešenie :
1.etapa, trať - Podvornice (vozovňa, za obratiskom Pri kríži) - OD Saratov - Záluhy (cca Švantnerova) - Lipského - (tu sa trať pod zemou spája s vlakovou traťou 110, kde sa mení na trojkoľajný úsek, vlaková trať vchádza pod zem za ŽST Lamač smerom na HL.ST.) - TESCO Lamač - Patrónka - Kramáre (cca Hroboňova) - Hl.st. (poloha zastávky ako je nástupište bus+t-bus, vlaková trať vychádza ako dvojkoľajná na povrch v súčasnej polohe portálu tunela pri stanici) - Hodžovo nám. - Kamenné nám. - AS - Dulovo nám. - Prievozská (zastávky prímestkých liniek) - Prievov (križovatka Tomášikova - Gagarinova) - Cintorín Ružinov (P+R, terminál prímestské linky smer Šamorín, Dunajská Streda)
2. etapa - dobudovanie úseku Podvornice - DNV, sídlisko : trať vystupuje na povrch a napája sa na vlakovú trať, zastávka Bory - DNV, sídlisko (ako je mimoúrovňové križovanie Eisnerova x trať 110) - ŽST DNV
3. etapa - Cintorín Ružinov - Toryská - Dudvážska - trať vychádza na povrch a napája sa na vlakovú trať 131 v ŽST P.Biskupice
možno by pomohlo, keby si zriadili nástenku na výpravni. u nás to funguje.
alebo že by ju mali, len sa niekomu nechce čítať, čo je na nej? ? to tiež u nás funguje. poniektorí "mazáci" (niekedy aj takí, čo sú tu AŽ 3-4 mesiace) sa predsa nebudú ponižovať a strápňovať pozeraním na nejakú nástenku, však. majú predsa svoju hrdosť, šak sú "profíci"... ?
heh, v pákových je prepínač na piesočníky zvlášť, pre cestujúcich sú stupne 2. pri nejakých cca 10 stupňoch vonku aj ten prvý stupník spraví dosť veľa tepla, takže ho treba občas vypnúť... to je podobné ako v kabíne. tiež môžeš stiahnuť termostat na minimum, ale kalorifer alebo semtam vypneš, alebo otváraš okienko alebo oboje lebo je tam nedýchateľne (a to patrím k tým zimomrivejším)...
a ešte k tým telesám: pri nejakej teplote zapni kúrenie v dvoch vozoch na rovnaký stupeň (teda teoreticky by mala byť teplota v oboch rovnaká). po nejakom čase zistíš, že v jednom je nedýchateľne, v druhom sotva vlažno. a pri tom funguje všetko. len niečo nejak a niečo iné inak. cestujúcich to samozrejme nezaujíma, zlý je vodič... ?
V nedeľu po obede ma vodič trolejbusu 207 6281 na Miletičke smerom do mesta odmietol zobrať s bicyklom aj keď bol prázdny, pretože ho nikto neinformoval o novom prepravnom poriadku!
čo nie je pravda? ?
"0" nekúri vôbec nikde, "1" hreje piesočníky, takže nejaké teplo zaznamenajú cestujúci na nich sediaci a ak MOC budú chcieť, tak aj osoby v okruhu do 1 metra od nich v prvom voze. "2" hreje v oboch vozoch. opakujem: ČO nepravdivé som napísal?
intenzita kúrenia ako aj počet funkčných telies závisí od kdečoho, určite nie od vôle vodiča. keď zistím, že nehreje, čo má, samozrejme píšem do knihy závad. kúrenie odpadovým teplom je blud. pri ľubovoľne dlho úplne otvorenom "kúrení" na konečnej zistím, že intenzívne fúka do priestoru pre cestujúcich vzduch rovnakej teploty ako je vonku...
http://bratislava.sme.sk/c/5072778/v-zime-maju-cyklisti-sancu-zviest-sa-mhd.html
"Ročne spoločnosť do inzercie investuje okolo 30-tisíc eur, tvrdí Kavecký. „ Verejnosť musí byť v dostatočnej miere informovaná o nových službách a ponukách dopravného podniku" čiže už obhajujú bombastické reklamy v BN typu "Zlepšili sme dopravu na Dlhé diely" ?
Ak by mala opätovne stáť električková trať na Šancovej, tak by nebola potrebná existujúca trať po Štefanovičovej.
Môj návrh:
- Počkať na dobudovanie severnej tangenty (napojenie na existujúce komunikácie na Pražskej, Račianskom mýte a Križovatke Jozefa Čabelku). To odľahčí križovatku pri SAV a Šancovú.
- Zrušiť ET Imricha Karvaša - Štefanovičova - Hlavná stanica
- Vybudovať ET Hurbanovo námestie - Hodžovo námestie - Štefánikova - Hlavná stanica (nie v osi komunikácie, ale po pravej strane, kvôli minimalizácii prejazdov cez trať a zachovaniu dvojpruhovej cesty). Zastávky Hodžovo námestie (pri prezidentskom paláci), Predstaničné námestie, Hlavná stanica (pod súčasnou prístavbou).
- Vybudovať ET Hlavná stanica - Šancová - Trnavské mýto
- Ako náhradný cestný ťah (namiesto Štefánikovej) spraviť komunikáciu Pražská - Štefanovičova - Imricha Karvaša (4 pruhy). Prechod križovatkou pri SAV v podzemnej úrovni.
- V rámci revitalizácie podhradia zapustiť Staromestskú pod zem v úseku od Nového mostu po Hodžovo námestie (po súčasný podjazd) s novým výjazdom z predĺženého podjazdu pri Hodžovom námestí.
- Podjazd pod Hodžovým námestím predĺžiť popod Námestie 1. mája až po Námestie slobody (4 pruhy), s výjazdmi na Kollárovo námestie a Mýtnu. Spolu s rozšírením Štefanovičovej zabezpečí náhradu Štefánikovej. Z Námestia 1. mája spraviť upokojenú zónu.
- Alternatívne vybudovanie podzemného parkoviska pod Námestím slobody s vjazdmi od strany STU a Štefanovičovej.
neviem sice odkial je to pdf z uradu pre verejne obstaravanie ohladom nakupu nasich skvelych citelisov, ale niekto zabudol, ze ked zacierni plochu, a nevymaze text, tak ten tam stale je pripraveny na export aj ked neviem, co tam je take tajne ?
no.ev.di.
1.etapa, trať - Podvornice (vozovňa, za obratiskom Pri kríži) - OD Saratov - Záluhy (cca Švantnerova) - Lipského - (tu sa trať pod zemou spája s vlakovou traťou 110, kde sa mení na trojkoľajný úsek, vlaková trať vchádza pod zem za ŽST Lamač smerom na HL.ST.) - TESCO Lamač - Patrónka - Kramáre (cca Hroboňova) - Hl.st. (poloha zastávky ako je nástupište bus+t-bus, vlaková trať vychádza ako dvojkoľajná na povrch v súčasnej polohe portálu tunela pri stanici) - Hodžovo nám. - Kamenné nám. - AS - Dulovo nám. - Prievozská (zastávky prímestkých liniek) - Prievov (križovatka Tomášikova - Gagarinova) - Cintorín Ružinov (P+R, terminál prímestské linky smer Šamorín, Dunajská Streda)
2. etapa - dobudovanie úseku Podvornice - DNV, sídlisko : trať vystupuje na povrch a napája sa na vlakovú trať, zastávka Bory - DNV, sídlisko (ako je mimoúrovňové križovanie Eisnerova x trať 110) - ŽST DNV
3. etapa - Cintorín Ružinov - Toryská - Dudvážska - trať vychádza na povrch a napája sa na vlakovú trať 131 v ŽST P.Biskupice