čo nie je pravda? ?
"0" nekúri vôbec nikde, "1" hreje piesočníky, takže nejaké teplo zaznamenajú cestujúci na nich sediaci a ak MOC budú chcieť, tak aj osoby v okruhu do 1 metra od nich v prvom voze. "2" hreje v oboch vozoch. opakujem: ČO nepravdivé som napísal?
intenzita kúrenia ako aj počet funkčných telies závisí od kdečoho, určite nie od vôle vodiča. keď zistím, že nehreje, čo má, samozrejme píšem do knihy závad. kúrenie odpadovým teplom je blud. pri ľubovoľne dlho úplne otvorenom "kúrení" na konečnej zistím, že intenzívne fúka do priestoru pre cestujúcich vzduch rovnakej teploty ako je vonku...
http://bratislava.sme.sk/c/5072778/v-zime-maju-cyklisti-sancu-zviest-sa-mhd.html
"Ročne spoločnosť do inzercie investuje okolo 30-tisíc eur, tvrdí Kavecký. „ Verejnosť musí byť v dostatočnej miere informovaná o nových službách a ponukách dopravného podniku" čiže už obhajujú bombastické reklamy v BN typu "Zlepšili sme dopravu na Dlhé diely" ?
Ak by mala opätovne stáť električková trať na Šancovej, tak by nebola potrebná existujúca trať po Štefanovičovej.
Môj návrh:
- Počkať na dobudovanie severnej tangenty (napojenie na existujúce komunikácie na Pražskej, Račianskom mýte a Križovatke Jozefa Čabelku). To odľahčí križovatku pri SAV a Šancovú.
- Zrušiť ET Imricha Karvaša - Štefanovičova - Hlavná stanica
- Vybudovať ET Hurbanovo námestie - Hodžovo námestie - Štefánikova - Hlavná stanica (nie v osi komunikácie, ale po pravej strane, kvôli minimalizácii prejazdov cez trať a zachovaniu dvojpruhovej cesty). Zastávky Hodžovo námestie (pri prezidentskom paláci), Predstaničné námestie, Hlavná stanica (pod súčasnou prístavbou).
- Vybudovať ET Hlavná stanica - Šancová - Trnavské mýto
- Ako náhradný cestný ťah (namiesto Štefánikovej) spraviť komunikáciu Pražská - Štefanovičova - Imricha Karvaša (4 pruhy). Prechod križovatkou pri SAV v podzemnej úrovni.
- V rámci revitalizácie podhradia zapustiť Staromestskú pod zem v úseku od Nového mostu po Hodžovo námestie (po súčasný podjazd) s novým výjazdom z predĺženého podjazdu pri Hodžovom námestí.
- Podjazd pod Hodžovým námestím predĺžiť popod Námestie 1. mája až po Námestie slobody (4 pruhy), s výjazdmi na Kollárovo námestie a Mýtnu. Spolu s rozšírením Štefanovičovej zabezpečí náhradu Štefánikovej. Z Námestia 1. mája spraviť upokojenú zónu.
- Alternatívne vybudovanie podzemného parkoviska pod Námestím slobody s vjazdmi od strany STU a Štefanovičovej.
neviem sice odkial je to pdf z uradu pre verejne obstaravanie ohladom nakupu nasich skvelych citelisov, ale niekto zabudol, ze ked zacierni plochu, a nevymaze text, tak ten tam stale je pripraveny na export aj ked neviem, co tam je take tajne ?
neraď mu v kampani, lebo sa toho ešte chytí
Re #138610 luky133: proste niečo ako petržalský Ftáčnik bývajúci v Starom meste...
Re #138611 luky133: a priplácať (aspoň električenkárom) im nebudú? veď predsa nemohli využiť superdôležitú a vôbec nič nekopírujúcu linku v celej trase ?
Re #138630 TeBeCe: veríš v "nešťastné náhody", najmä v SVK podmienkach?
nezažili ste premávku električky po Štefánikovej, vtedy Obrancov mieru, keď si spomeniem na zastávku oproti SAV, pred bývalým espressom, a v duchu ju "osadím" do dnešných pomerov, tak mi to vychádza mimoriadne kritické miesto pre bwezpečnosť chodcov, ak si ju predstavím pri chodníku v mieste dnešnej zastávky (t)busov, tak mi vychádza alternatíva dvoch smerových oblúkov, ktoré by križovali Šancovu a zároveň zabrali po 1 jazdnom pruhu, otázne je čo by tom znamenalo pre existenciu nadchodu, zachovanie pôvodného vedenia by znamenalo také výškové pomery, že väčšina dnešného usporiadania celého uzla by bola iba snom,
ak by zostala pôvodná električková trať, čo by to spravilo so smerovaním t-liniek na Kramáre cez Hodžovo nám., ich súbeh by bol riešený v jednom pruhu, napr. pri chodníku, alebo ako obyčajne električka v strede a t-bus pri chodníku, alebo by sme spojenie stredu s Kramármi riešili prestupom?
Mýtna by bola využívaná vo výrazne zvýšenom rozsahu, lebo sa dá predpokladať, že k súčasným by sa pridali tí, čo by si chceli ušetriť problémy s ľavým odbočením zo Šancovej, ktoré by muselo byť redukované o 1 pruh, ak vôbec existovalo,
k údajne 3-km dlhej kolóne sa nevyjadrujem, lebo nidke nebolo publikované ako sa k nej autori vyhlásenia dopracovali, dá sa predpokladať, že by sa presunula iba tá časť, ktorá predstavuje tzv. absolútny tranzit, ale vodiči, ktorý využívajú Štefánikovu na príjazd k Šancovej, lebo uzol pri Kollárovom nám. býva mimoriadne zahltený, ďalej na Kramáre, kam ba sa dalo dostať iba veľkou obchádzkou cez Patrónku, ďalej ako príjazd k odbočke do horsklého Parku, na Hlbokú, Sokolskú a za ňu (cez Krížkovu), tí sa obkľukou nebudú pohybovať,
áno, ako vždy, je to o kvalite ponuky MHD, časť z nich by mohla prestúpiť, ale električka na Štefánikovej by ich asi neprilákala, trúfam si to trvdiť na základe vyše 20 ročnej skúsenosti s takou prevádzkou,
odstránenie dôsledkov kolapsu na takom úseku ako je cez Bratislavu, alebo bude raz okolo nej, je tiež verejným záujmom ako preprava ľudí MHD, výpomoc raz za dlhý čas v trvaní 2-3 hod. by MHD určite neohrozilo
Nie šťastím, ale nešťastím.
Prečo by mala byť Mýtna neprimerane upchatá?
Koľko áut pokračuje zo Staromestskej cez Štefánikovu na Šancovú a koľko pokračuje Pražskou? Ak druhá možnosť predstavuje silnejší prúd, vodičom by nič nebránilo využiť nábrežie/diaľnicu a Mlynskú dolinu.
Preto aj zmienku o trojkilometrovej kolóne, ktorá by vraj mala vznikať po možnom vyhradení BUSpruhu na Štefánikovej považujem za žvást.
ano v dnepropetrovsku maju sice len jednu linku, ale aj v zubozenej ukrajine ju postupne rozsiruju a ma sa predlzovat (realne sa aj stavia) na jednu aj druhu stranu ..
prazske metro tiez nezacalo s big bangon.. to sa neda .. ale proste akonahle mas zaklad, casom sa to stane aj na "tunelovanie" zajimave .. a tak ako sa vyhazuju peniaze za predrazene mercedesy, nasli by sa peniaze aj na toto ..
v strede je plocha využitá, je tam zeleň, okrem toho stredový pás má funkciu oddeľovania, ktorá v jednotlivých miestach ustupuje funkcii samostatného ľavého odbočenia, ak tam dáme električku, (samostatné) ľavé odbočenia budú vyžadovať riešenie, ich vylúčenie môže priniesť problémy na ďalších cestách v okolí
dobrá poznámka,
po vybudovaní obchvatu D4 by som odporúčal nechať stredný deliaci pruh tak, lebo aj zeleň treba, a pravý pruh vyhradiť pre MHD, to dovoľuje prijať operatívne opatrenie pre prípad vážnej kolapsovej situácie na diaľnici a pustiť krátkodobo IAD aj po vyhradenom pruhu
k Štefánikovej samostatne,
ak by zostala na nej električka, križovatka pri SAV by nemohla vyzerať ako dnes, ani križovatka na Suchom mýte, pripojenie popri kostole sv. trojice by nás vrátilo tam, kde sme boli, keď nestála trať na Obchodnej a cez tunel,
autá by sa pravdepodobne Štefánikovej vyhýbali, ale zato na Mýtnej by sme si ich v jednom smere užili vyše hlavy, v opačnom smere by to odniesli niektoré iné línie,
je veľkým šťastím, že električku zo Štefánikovej presmerovali na Štefanovičovu, Starohorskú a Radlinského,
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
slavius