Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: kecho #132647:
No napadlo ma ako ten Digital Park obslúžiť ? keďže Starý most už bude pre peších a električky, tak L50 by bolo fajn presmerovať cez Košickú, most Apollo na Einsteinovu ulicu a končila by pri Auparku. Z Einsteinovej by sa dostala normálne okolo benzínky a cestu späť by spravila okolo Artmedie a okolo TPD cez priecestie a dostala by sa na Einsteinku na smer OD Slimák. Alebo alternatíva č. 2. by bola, že by pokračovala do starej Petržalky kde by dopĺňala linky 80 a 88. Otázne je, že nakoľko by bola využitá a koľko by pobrala linkám 80 a 88.
AAA, Puki: jasne, chapem, ze mesto nie je len MHD a musi sa starat aj o to, aby bolo kde travit volny cas.. problem je ale v tom, ze mesto 11 rokov zanedbavalo MHD (nekupil sa ani jeden klbovy bus) a tym sa vytvoril obrovsky vnutorny dlh ktory je treba teraz sanovat.. Kedze v najblizsom obdobi doziju nielen IK435 (cca. 100 kusov) a vsetky dlhe vrakosy (100 ks), bude nutne kupit naraz minimalne 200 autobusov.. A aby to bolo mozne, bude sa musiet niekde inde zasadne skrtat.. (teda "bude sa musiet" je hypoteticke, je mozne namiesto kupy novych autobusov aj plan B: riskovanie zdravia cestujucich zlomenymi ramami a pod.)..
Ak by mesto normalne za poslednych 11 rokov obnovovalo vozovy park, tak ok, nech sa financuje aj vsetko ostatne, ale v tejto situacii by sa mali prehodnotit ine vydavky..
Reply on: hoppusmark01 #132652:
Mesto nie je len MHD.
Reply on: Puki #132654:
Co tak keby sa predavalo vsetko za cenu a nie pod cenu, mohli by sme mat viac Eur a potom by aj na kvetinace bolo ?
Reply on: hoppusmark01 #132652:
Myslis tie kvetinace, co im ich takmer skrka elektricka ked ide z SNP na Obchodnu..zopar kvetov uz osklbala ? Zopar kvetinacov sa uz aj rozpadlo ked do nich nacuvala tatrovka, alebo co, na stavbe pri Postovej ?
Inak kto opravi tu znicenu dlazbu pri stavenisku a na Obchodnej? Stavebnik? ?
Reply on: hoppusmark01 #132652:
Ano budeme mať peknu MHD ale mesto ako zbytok bude zaspávať. Zase nezachadzaj z jedného extrémizmu do druhého. Porušil by si kvety, a iné drobnosti a ziskal by si tak do 5 autobusov - VUAO nepomôžu... Skús nájsť iné investičné riešenie.
Porušme ZOO, Botanicku a všetko kde môžu iní ľudia ako hoppusmark tráviť svoj voľný čas. A nažeňme ich do MHD nech trávia tam svoj voľný čas ako marzy.
Inak tie tedomy su fakt divne autobusy.. Ten motor ma zvuk, ako keby mlel z posledneho.. napr. so Solarismi sa to neda ani porovnat, v Solarise mam naozaj pocit, ze idem v novom autobuse, ale v tedome mam pocit, ako keby to bol 20-rocny bus po GO..
Reply on: Ike #132648:
presne tak.. mesto nevie hospodarit. vyhadzuje peniaze na totalne chujoviny (ZOO, kvetinace na stlpoch, divadlo P.O.Hviezdoslava a pod.).. napr. tie kvetinace na stlpoch su sice pekne, ale nie je to nieco, co surne potrebujeme, a tak ak nemame peniaze nazvys, na taketo veci sa prachy vyhadzovat nemaju.. To ako keby som si ja kupil namiesto jedla chlast, a potom sa cudoval, ze mi nezostalo na jedlo.. ?
niekto moze oponovat, ze suma za kvetinace je zanedbatelna oproti sume na nakup autobusov.. lenze.. milion sem, milion tam, a uz mohlo byt na dalsi novy autobus.. a v tejto situacii je kazdy jeden dalsi autobus dobry.. Som presvedceny, ze ak by sa hospodarilo normalne, bolo by kazdy rok na minimalne 20 autobusov..
A napr. k tej ZOO.. kolkokrat za rok ide priemerny bratislavcan do ZOO? Mozno raz, dva krat.. Ale kolkokrat sa vezie autobusom? Raz, dva krat za den.. Takze je uplne jasne, do coho je podstatnejsie investovat a investiciou do coho sa docieli najvyssi efekt..
?
Reply on: no.ev.di. #132646:
Cital si ten prispevok na ktory si reagoval? A inak, je to Bratislava.
Reply on: Mikimaus #132649:
a o5 krasnansky sofer ?
Reply on: Ámos #132644:
Nie musi, ale malo by... keby DPB aj mesto využívali peniaze efektívnejšie...
Vieme, že DPB nie je odkázaný na nákup hračiek-autobusov a tiež, že mesto hospodári s peniazmi akoby tam sedeli deti... viď. Záhradnícka
Reply on: no.ev.di. #132645:
myslel som, si, že pôjde na Dvory, preto som sa ťa pýtal, či áno alebo nie. Okrem toho podĺa mňa DPB bude nejako musieť riešiť dostupnosť DP1,2 či bud echcieť alebo nie, lebo keď to otvoria, asi tam všetci nebudú chodiť iba iad, ale radoví zamestnanci pôjdu aj busmi...
a pri 80/94 nezabudni na to, že dpb sa asi orientuje podľa km a 80tka i 94 majú síce skoro rovnaké týždňové intervaly 4/12/7,5 vs. 4/12/5, ale 80 jazdí aj cez víkend, takže asi zožerie viac km
inak, čo takto skúsiť jednu z nich "seknúť už za Zochovou" že by sa otáčala smer Pe hneď na križovatke pred Hodžovým?
Reply on: Ámos #132644:
Brno umí ? - Blava čumí ?
Reply on: kecho #132641:
Rusovská cesta v prípade L83 znamená to, že od Hálovej ide na Dvory, preto je tam po starej trase. Keby som ju chcel ťahať cez Einsteinovu, tak by som tam dopísal aj tú ulicu ? Ja zatiaľ neuvažujem nad Digital Parkom, keďže pochybujem, že dačo prispejú na MHD, ako by malo byť zvykom keď už zaťažia komunikácie a vytvoria nové nároky na beztak preťaženú MHD, resp. skôr zdochínajúcu. 80 a 94 som prehodil preto, lebo 94 jazdí častejšie a interval 8/12/8//12 by na Vazovovej mohol v pohode stačiť ? Dávnejšie som sa tu pýtal na to koľko majú ktoré linky poradí, rátal som to podľa toho, že jazda (tam + späť ) x 1,4 a mal mi výjsť čas za koľko autobus odíde opäť z tej istej konečnej, samozrejme som uvažoval aj možnosti aké majú šoféri na odpočinok na obratiskách keď šlo o linky ako 80,94,95 čo na obratiskách v centre stoja fakt krátky čas a idú späť do Petržalky. Ale ako som porovnával tak dakde som mal odchýlky +/- 1 až 2 poradia, samozrejme niekedy bola zhoda. Teda s týmto variantom by mali byť nejaké úspory, len to ešte opäť prerátam koľko vozidiel by to chcelo a snáď mi to dakto skontroluje. Pre istotu doplním jazdné časy aj ?
Reply on: S499.1023 #132596:
Mesto Brno s rozlohou 230km2 a poctom obyvatelov 367 tisic malo v roku 2008 rozpocet 9,9 mld CZK (prijmy bez uverov 8,97mld CZK).
Mesto Bratislava s rozlohou 368km2 a poctom obyvatelov 430tisic malo rozpocet 9,8mld SKK (prijmy bez uverov 5,83 mld SKK)

Re #132602 Ike: Povedal som nieco take? Ja sa pytam, ci ma Bratislava moznost davat z rozpoctu viac? Uz teraz dostava dopravny podnik cca tretinu rozpoctu. A to musi stacit!
Reply on: no.ev.di. #132625:
teraz neviem, či Rusovská cesta znamená od Hálovej na Dvory alebo cez RTG, ak by náhodou mala zachádzať aj na RTG a dokola, potom tam je zbytočná 88. + v tomto prípade by mala byť zrušená 84.
inak tam máš asi zbytočné zmeny konečných 80 & 94, keďže 94 ide iba v špičke, tak tá zachádzka na Vazovovu asi zožerie menej km, ako pri 80tke
+ stále mi tam chýba napojenie na digital park/atrium z einsteinovej, viem, že to nie je nutnosť, ale napr. z Dvorov (smer Pe) bude tá zachádzka myslím si dosť veľká + opačným smerom by mohlo byť z Pe napojenie sadu JK/nábrežím, čo v súčasnosti je tiež iba z mesta a pri trase z Pe musíš prechádzať celým auparkom...

Re #132640 MacGiver: 81 & 88 načo 2x spojenie Romanova/Osuského - Záporožská/Einsteinova? potom ti 88čka môže jazdiuť aj v súčasnej trase
nová trasa 84 by nenahradila ex28čku Ovsište-Šafko, lebo by vynechala pôvodné zast. Bulíkova-Šustekova
pri 99ne si "odpálil" spojenie Ovsišťa so zvyškom Pe...
+ nekreslil som si to, ale sa mi zdá, že všetko ťaháš cez Romanovu
9Re #132625 no.ev.di.: alebo by sa to dalo vyriešiť aj takto.
L80: Vyšehradská, Lúky II, Smolenická, Jiráskova, Kopèianska(na Kopèianskej), ŽST Petržalka, Záporožská, Einsteinova, Zochova, Kollárovo nám. - klbák (8/12/8/12)
L83: Ovsište, Bulíková, Lachova, Nám. Hranièiarov, Hálova, Dvory, Zochova, SAV, Patrónka......... Pri Kríži. - klbák 4/7-8/5/12
L81: (nová linka) Technopol, Romanova, Osuského, Nám. Hranièiarov, Hálova, Záporožská, Einsteinova, Zochova, SAV, Hlavná stanica (po starej trase) - solarisy (8/15/10/15)
L84: Ovsište, EU, Bosáková, Farského, Šafárikovo nám., Nám. ¼. Štúra, Zochova, SAV, Patrónka...... Pri Kríži ( tak ako 34)(v úseku Ovsište - Šafko, by nahradil bývylú linku 88) - klbák (8/15/10/15)
L88: AS Mlynské Nivy, Apollo, EU, Bulíková, Lachova, Osuského, Romanova, Markova, Jiráskova, ŽST Petržalka, Rusovská cesta, Záporožská, Einsteinova, Nový most - klbák (8/12/8/12)
L93: Vozovòa Petržalka, Lúèanka, Budatínska, Lúky II, Smolenická, Jiráskova, ŽST Petržalka, Dvory, Zochova, SAV, Hlavná stanica - klbák (tak ako teraz)
L94: Technopol, Romanova, Markova, Jiráskova, ŽST Petržalka, Dvory, Zochova, Vazovova - sólo (6/12/6/12)
L95: Vyšehradská, Technopol, Osuského, Šafárikovo nám. - klbák (6/7-8/6/7-8)
L98: Antolská, Lúèanka, Budatínska, Lúky II, Tupolevova, Technopol...... OD Slimák - klbák /tak ako teraz)
L99 Jasovská, Dolnozemská, Lúèanka, Budatínska, Lúky II, Holíèska, Tupolevova, Markova, Romanova, Osuského, Nám. Hranièiarov, Hálova, ŽST Petržalka, Kúpalisko Matador/Kopèany - sólo (7-8/12/7-8/12)
L34 a L184: by boli zrušené

Háje, Lúky aj ovsište by boli spojené z centrom.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement