Inak tie tedomy su fakt divne autobusy.. Ten motor ma zvuk, ako keby mlel z posledneho.. napr. so Solarismi sa to neda ani porovnat, v Solarise mam naozaj pocit, ze idem v novom autobuse, ale v tedome mam pocit, ako keby to bol 20-rocny bus po GO..
presne tak.. mesto nevie hospodarit. vyhadzuje peniaze na totalne chujoviny (ZOO, kvetinace na stlpoch, divadlo P.O.Hviezdoslava a pod.).. napr. tie kvetinace na stlpoch su sice pekne, ale nie je to nieco, co surne potrebujeme, a tak ak nemame peniaze nazvys, na taketo veci sa prachy vyhadzovat nemaju.. To ako keby som si ja kupil namiesto jedla chlast, a potom sa cudoval, ze mi nezostalo na jedlo.. ?
niekto moze oponovat, ze suma za kvetinace je zanedbatelna oproti sume na nakup autobusov.. lenze.. milion sem, milion tam, a uz mohlo byt na dalsi novy autobus.. a v tejto situacii je kazdy jeden dalsi autobus dobry.. Som presvedceny, ze ak by sa hospodarilo normalne, bolo by kazdy rok na minimalne 20 autobusov..
A napr. k tej ZOO.. kolkokrat za rok ide priemerny bratislavcan do ZOO? Mozno raz, dva krat.. Ale kolkokrat sa vezie autobusom? Raz, dva krat za den.. Takze je uplne jasne, do coho je podstatnejsie investovat a investiciou do coho sa docieli najvyssi efekt..
?
Nie musi, ale malo by... keby DPB aj mesto využívali peniaze efektívnejšie...
Vieme, že DPB nie je odkázaný na nákup hračiek-autobusov a tiež, že mesto hospodári s peniazmi akoby tam sedeli deti... viď. Záhradnícka
myslel som, si, že pôjde na Dvory, preto som sa ťa pýtal, či áno alebo nie. Okrem toho podĺa mňa DPB bude nejako musieť riešiť dostupnosť DP1,2 či bud echcieť alebo nie, lebo keď to otvoria, asi tam všetci nebudú chodiť iba iad, ale radoví zamestnanci pôjdu aj busmi...
a pri 80/94 nezabudni na to, že dpb sa asi orientuje podľa km a 80tka i 94 majú síce skoro rovnaké týždňové intervaly 4/12/7,5 vs. 4/12/5, ale 80 jazdí aj cez víkend, takže asi zožerie viac km
inak, čo takto skúsiť jednu z nich "seknúť už za Zochovou" že by sa otáčala smer Pe hneď na križovatke pred Hodžovým?
Rusovská cesta v prípade L83 znamená to, že od Hálovej ide na Dvory, preto je tam po starej trase. Keby som ju chcel ťahať cez Einsteinovu, tak by som tam dopísal aj tú ulicu ? Ja zatiaľ neuvažujem nad Digital Parkom, keďže pochybujem, že dačo prispejú na MHD, ako by malo byť zvykom keď už zaťažia komunikácie a vytvoria nové nároky na beztak preťaženú MHD, resp. skôr zdochínajúcu. 80 a 94 som prehodil preto, lebo 94 jazdí častejšie a interval 8/12/8//12 by na Vazovovej mohol v pohode stačiť ? Dávnejšie som sa tu pýtal na to koľko majú ktoré linky poradí, rátal som to podľa toho, že jazda (tam + späť ) x 1,4 a mal mi výjsť čas za koľko autobus odíde opäť z tej istej konečnej, samozrejme som uvažoval aj možnosti aké majú šoféri na odpočinok na obratiskách keď šlo o linky ako 80,94,95 čo na obratiskách v centre stoja fakt krátky čas a idú späť do Petržalky. Ale ako som porovnával tak dakde som mal odchýlky +/- 1 až 2 poradia, samozrejme niekedy bola zhoda. Teda s týmto variantom by mali byť nejaké úspory, len to ešte opäť prerátam koľko vozidiel by to chcelo a snáď mi to dakto skontroluje. Pre istotu doplním jazdné časy aj ?
Mesto Brno s rozlohou 230km2 a poctom obyvatelov 367 tisic malo v roku 2008 rozpocet 9,9 mld CZK (prijmy bez uverov 8,97mld CZK).
Mesto Bratislava s rozlohou 368km2 a poctom obyvatelov 430tisic malo rozpocet 9,8mld SKK (prijmy bez uverov 5,83 mld SKK)
Re #132602 Ike: Povedal som nieco take? Ja sa pytam, ci ma Bratislava moznost davat z rozpoctu viac? Uz teraz dostava dopravny podnik cca tretinu rozpoctu. A to musi stacit!
teraz neviem, či Rusovská cesta znamená od Hálovej na Dvory alebo cez RTG, ak by náhodou mala zachádzať aj na RTG a dokola, potom tam je zbytočná 88. + v tomto prípade by mala byť zrušená 84.
inak tam máš asi zbytočné zmeny konečných 80 & 94, keďže 94 ide iba v špičke, tak tá zachádzka na Vazovovu asi zožerie menej km, ako pri 80tke
+ stále mi tam chýba napojenie na digital park/atrium z einsteinovej, viem, že to nie je nutnosť, ale napr. z Dvorov (smer Pe) bude tá zachádzka myslím si dosť veľká + opačným smerom by mohlo byť z Pe napojenie sadu JK/nábrežím, čo v súčasnosti je tiež iba z mesta a pri trase z Pe musíš prechádzať celým auparkom...
Re #132640 MacGiver: 81 & 88 načo 2x spojenie Romanova/Osuského - Záporožská/Einsteinova? potom ti 88čka môže jazdiuť aj v súčasnej trase
nová trasa 84 by nenahradila ex28čku Ovsište-Šafko, lebo by vynechala pôvodné zast. Bulíkova-Šustekova
pri 99ne si "odpálil" spojenie Ovsišťa so zvyškom Pe...
+ nekreslil som si to, ale sa mi zdá, že všetko ťaháš cez Romanovu
V 90. rokoch bolo programovacie obdobie 1985 - 1993, kedy boli iné ciele, iné smerovanie, iné priority a iné fondy... nedá sa to porovnávať
Re #132636 810zssk: Sorry, jedného a práve tam je rozdiel...
Za prvé, išlo o skúmanie dopravných prúdov a dotovanie jednej súkromnej spoločnosti DPB
Neviem, či by v prípade toho železničného spojenia šlo o cezhraničnú spoluprácu (či to nie je z hľadiska územia na inej úrovni) a takisto je tu viacero subjektov nie jeden... štrukturálne fondy sú viac menej zamerané na konkrétne subjekty... Možno z kohézneho fondu by to šlo... presnú oprávnenosť toho projektu neviem...
rozdiel je v tom, že v prípade prevádzky autobusovej linky ide o dohodu dvoch dopravcov, zatiaľ, čo v prípade výstavby výstavby trate nejde len o dva podnikateľské subjekty ale aj o verejné orgány, čiže je tam veľa činiteľov na ktorých to môže stroskotať...
kacka
a reklama na 7115 ostane alebo sa "presunula" na 7122 a 7115 dostane novu? ?