Neopl@n: Jeden hlásič zastávok stojí cca 25000 Sk, keby boli v každom vozidle, vyšlo by to na 750x25000= menej ako 19 miliónov. Jeden trolejbus 15Tr stojí niečo menej ako 15 miliónov. Tak mi teraz povedz, či by si chcel radšej jeden a štvrť vozidla navyše namiesto hlásenia zastávok vo všetkých(!) vozidlách. Pre zrakovo postihnutých je do veľmi dobrá vec. Neviem čo je na tom blbina, keď vozidlo hlási zastávky! V každom meste to funguje, je to samozrejmosť, len v Bratislave nie.
phuj... neznasam ik280/3ky- ble - nechutny autobus, huci, jak keby podvozkom drel o cestu, na Prazskej smer Brno sa zda ze zastavuje, a tie hnusne osuchane chladne cierne kovove tycky... eeee, a ta guma v klbe... fuj,
asi najcistejsi autobus (a aj asi najlepsi sofer) bol v buse 1213 -> to je jeden z mala cistych autobusov v BA! Celu cestu tam hralo radio OKEY, ked bola zelena neubral plyn( aby stihol zastavit na cervenu, ako to robia niektory sofery), isiel presne na cas a dynamicky, daval dojem, ako by autobus lietal!... To bolo super
NECH ZIJE 1213 AJ S JEHO SOFEROM
NECH ZIJE 1213 AJ S JEHO SOFEROM
NECH ZIJE 1213 AJ S JEHO SOFEROM
NECH ZIJE 1213 AJ S JEHO SOFEROM
NECH ZIJE 1213 AJ S JEHO SOFEROM
NECH ZIJE 1213 AJ S JEHO SOFEROM
NECH ZIJE 1213 AJ S JEHO SOFEROM
NECH ZIJE 1213 AJ S JEHO SOFEROM
DPB síce ide dolu vodou, ale keď porovnám cestu do školy v 1998 a teraz, tak mi vyjde toto: V 1998 som sa vozil na linke 220 iba starymi vrakmi 15Tr (napr. 6601, to bola hrôza), linka 218 bola 14Tr, v rannej špičke som sa dostal do vozu na 2.-3. pokus. Teraz sa vozím v 15TrM, ktoré hlásia zastávky(už niekoľko posledných dní som nešiel iným vozom, asi mám štastie), majú digitálne transparenty, sedadlá na ktorých ma nebolí zadok po 3 minútach sedenia, majú protišmykovú podlahu a mnoho iného. V roku 1998 som niekedy nemal šancu cvaknúť si lístok, pretože sa používali cvakátka Flinstonovského typu, na ktoré bola potrebná hrubá sila. Takže takto.
Re #13203 Igorko: Keby som ako vodič strhol vedenie tak mám nahradiť škodu? To by skôr mali dať odškodné vrbusti mne, že som musel zastaviť, vyhodiť ludí, zavolať dispečing atď. Asi by som radšej povedal cestujúcim, že nech ma potlačia k úseku pod prúdom a nech si vozy za mnou robia čo chcú. Aspoň by cestujúci nenadávali, že som ich musel vysáčkovať a ja by som nemusel hradiť škodu. (Samozrejme že je to kravina.)
Nee, ked som bol v Rime, tak am boli vystup-vystup-nastup-nastup oznacene dopr.znackami, a boli tam aj autobusy s 8mimi miestami na sedenie a 6timi na statie, skor sa podobali na VW Caravelu
Moj nazor-> Sory su braky! Nas DPB kupuje drahe krpate busy, namiesto toho, aby kupil normalne klbaky!
Ved uznajte, najlepsia doprava (pocas mojej generacie) bola asi koncom roka 1998 -> ziadne zbytocne linky, ziadne chybajuce, ziadne midibusy (uznajte, ze nikomu nechybali), ziadne akusticke hlasenia zastavok typu cing-nasleduje blabla ->pohodka
A teraz? Midibusy sa mnozia jak rakovina viz linky:29,28,30,38,52,54,76... atd, stavim sa, ze z tych nepojazdnych autobusov v BA je 80% takych, ktorym satci mensia uprava, a funguju na 100%! Nie, my ich vyradime a kupime Sory!
Sorry, ale toto je fakt sila!
Od roku 98 ide DPB prudko dole vodov, a mal by s tymnieco robit!!!!
no v taliansku to maju preto, ze vraj tam maju (min.na prvy pohlad idiotsky system) nastupovania/vystupovania cestujucich. Nastupuje sa prednymi a zadnymi dverami a vystupuje sa prave dvojicou strednych.
Asi to bude dvere - okno - dvere - okno - dvere - okno - dvere - krpate zadne okno... Alebo dvere - okno - dvere - dvere - okno - dvere - krpate zadne okno... Videl som 4-dverove kratke autobusy ked som bol v Taliansku, funguje to. Ale je to podla mna blbost, radsej nech je vozidlo nizkopodlaze a nech sa na nom dvere rychlo otvaraju a zatvaraju. Tym sa da skor skratit cas pobyt v zastavke ako pridanim dveri... Vsak tie SORacke dvere su priserne. Otvaraju a zatvarjusa sa najpomalsie so vsetkych dveri ake som kedy videl (a videl som vselico...).
No uznavam. Nie vzdy kazda cesta vlakom je kratsia ako busom. Az tak velmi necestujem na kratke vzidalenosti, ale tam kam idem obvykle, tak cesta je vzdy dlhsia busom, ako vlakom. A sa priznam, ze radsej chodievam IC/EC, alebo 1tr., aby som sa vyhol humusu. Osobaky radsej nepouzivam - to je hnoj.
Kockac: no mozno sa s tou prievidzou mylim - neviem. Ale fakt sa mi zda, ze to tak bolo. Ale co viem urcite je bus BA - ostrava , co som pisal. Lebo to som pozeral.
1) Suhlas!!! Ale niekedy mam pocit ze vodicovi je grafikon uplne fuk, on je proste lenivy ist nahodit palice ak by nahodou spadli, tak sa radsej suchce...
2) Zaujimave je, ze aj v Brne maju ESKO a lietaju tam 60 km/h... Alebo sa mylim??? Ale viem ze aj tam maju take stare "smejdy" a lietaju cez ne. Navyse rychlst 30 km/h nie je az take zdrzanie ako 15, ale preco potom vodici idu tak ako idu?
3) Tak, tak...
Hmm, zaujimave. Niekedy by sme si mali dobre pokecat...
1) Ak sa vodič môže poflakovať a stíha pritom vyjazdiť grafikon, tak je to chyba grafikonu.
2) Ak BA miesto výhybiek a križovatiek Elektrloine s Vmax=50 km/h (testované na 70) kupuje výhybky a kríže ESKO na Vmax=40 km/h len preto, že Vetvička dostal od Eska vreckové a potom si každé takéto miesto aj tak vyzdobí tridsiatkou, tak je to chyba vrbustov. Tridsiatka nie je žiadna rýchlosť, gumokoly žiadne takéto obmedzenie nepoznajú, takže ak im paličák chce konkurovať a nezdržiavať, musí ísť rovnako rýchlo.
3) Ak toto toleruje vedenie podniku, tak je to chyba vedenia.
Ing. Wodku poznám veľmi dobre a viem ako jazdí. Problém je v tom, že ak strhne vedenie ing. Wodka, tak určite súdruh inžinier Para nebude naňho ryčať ako besný a tvrdiť, že to zavinil on a snažiť sa mu to dať k náhrade.
I.
AD bus or vlak
Ja chodim pravidelne domov z BA do BB. ale nech sa na mna nehnevaju ale vlakom ani zadarmo. Nielenze ide do BB len jeden priamy spoj (aj to je aspon IC) ale minuly rok ma cesta do ZV stala aj s miestenkou 222Sk a suchtalo sa to tam takmer 4 hodiny. Za 200Sk a 3 hodiny som busom v BB. A to je dost velky rozdiel. Jasne ze by som siel radsej vlakom ale takto mozu tie vlaky premenovat z rychlikov na pomaliky
Kocak:
Matra má tři režimy. Jeden z nich je automatické vedení vlaku a druhý, že strojvedoucí jede sám.
Andrej:
Já bych zase Solarisy do Prahy nechtěl, jelikož se mi nelíbí. Můj favorit je Mercedes-Benz Citaro.
Nevím, co máte na mysli s těmi čtyřdvéřovými Sory?
Pokud vím, tak v Opavě jezdí 2 Sory délky 10,5 metru a mají troje dveře, z nichž prostřední jsou dvoukřídlé. Potom tedy vycházím z toho, že Sor B10,5 má čtyři křídla dveří a troje dveře. To bude asi ten vůz, co dostane Bratislava ne?
Papyr:
Musím pouze jen souhlasit. Ale velice se mi líbilo, když si mi říkal, že ti nevadí dotovat Bratislavu, protože je to hlavní město a musí reprezentovat Slovensko. Kdyby tak přemýšleli všichni lidi v ČR, pořád maj jen řeči, jak doplácí na Prahu a přitom Praha nedostane od státu ani korunu, narozdíl od Bratislavy.
Andrej:
S vlaky s tebou souhlasím na 100% a s tou privatizací Velké Británie jsi mě předběhl. To je typický příklad úpadku ekologické železniční dopravy.
Andy