Reply on: MiroBA #131674:
Takze radsej nech nie su garaze a tym prinutime ludi vyuzivat MHD? Blbec. Tak dosiahneme mozno to ze niekto kto este ako-tak zvazoval cestu vlakom, pojde autom. Na garazach nie je nic zle.Hotel pri stanici je v Europe bezny (hoci je pravdou ze v Europe - teraz myslim na zapad od nas - nie su bezne zvuky nasich voznov) a popravde nevidim dovod preco by tam hotel byt nemohol.
"Prestavbu stanice a predstaničného priestoru by mali ako investor realizovať Výhradne ŽSR a Mesto Bratislava., čiže žiadny sukromný zbohatlík." - Preco? Ak pride sukromny podnikatel s dobrym riesenim, ktore bude vyhodne aj pre zeleznicu a mesto, nevidim problem aby to financoval on.
"Do objektov by som dal hlavne to čo je tam treba - čakárne, pokladne pre odbavovanie cestujúcich proste služby železničnej spoločnosti. Možno by nebol by odveci menší supermarket." - Odkazujem ta na Berlin Hbf.
Problem je skor v tom ze sa chystaju zlikvidovat stanicu a vybudovat tam nakupne centrum so sekundarnou funkciou zeleznicnej stanice. To je velmi vazny problem.
MiroBA
Re #131652 kecho:
Tak konečne idú prestavovať predstaničné námestie.
Čiastočne ma to potešilo lebo konečne sa ide niečo s tým robiť.
Čo ma určite nepotešilo, že musí ustúpiť časť historickej budovy skladov. To by som ja, človek vážiaci si kultúrne dedičstvo vrátane industriálnych pamiatok, okamžite zatrhol.
Ta netreba ŽIADNE blbé garáže. Nech každý chodí MHD -hneď by aj boli vytažené aj električkové linky na stanicu.
Čítam, že "Územie stanice a okolia sa zmení na obchodno-administratívne centrum s hotelom." Na kieho čerta??
Hotel? no ja by som sa určite neubytoval do hotela kde vedľa mi budú od rána do večera hučať vlaky aj autá...však ten človek čo to navrhoval musí byť švihnutý -určite je švihnutý.
Neviem prečo sa všade musí robiť taký megalomanský nezmysel.
Aby som len nemrmlal, napíšem sem moju predstavu.
Prestavbu stanice a predstaničného priestoru by mali ako investor realizovať Výhradne ŽSR a Mesto Bratislava., čiže žiadny sukromný zbohatlík.
Do objektov by som dal hlavne to čo je tam treba - čakárne, pokladne pre odbavovanie cestujúcich proste služby železničnej spoločnosti. Možno by nebol by odveci menší supermarket.
Celý priestor by som riešil na spôsob Pražského hl. nádražia -čiže všetko by som dal pod zem. Odstránil prístavbu, terajšiu budovu Stanice by som zrekonštuoval a obnovil fasádu do podoby spred vojny. Hl. hala v pôv. budove stanice by mohla slúžiť ako kaviareň (-tiež ako Hl. nádraží v Prahe)
Na meste prístavby a okolia by som spravil park a vysadil stromy. Obratisko Autobusov/Trolejbusov by som tiež zapustil pod zem a prekryl.
Namiesto vymýšlania nezmyslov s podzemnou garážou, riešenia prístupu a búrania skladu by som sa zamýšľal skorej nad obnovou el. trate aj po Štefánikovej, ako vyriešiť križovatku pri SAV mimoúrovňovo -Vôbec individuálnu dopravu z toho priestoru čo najviac utlmiť nie lákať dalšie autá do garáží.
Ved Praha ani Brno nemá žiadnu takú megagaráž pri Hl. Nádraží.
-Takto by to asi malo byť.