To nie je Prešporáčik, to ten druhý vláčik (ten trojvozňový, ktorý je na dieselový pohon, prešporáčik je ten akumulátorový, čo skôr vyzerá ako dva spojené historické koče a chodí len po pešej zóne rýchlosľou chôdze). Ten trojvozňový navyše jazdí na električkové návesti, minule zablokoval zastávku Nám. Ľ. Štúra, kde čakal na električkové voľno a vytvorila sa za ním kolóna električiek, ktoré sa už nezmestili do zastávky. Inak minule som sa viezol po Vajnorskej električkou rýchlosťou 55 km/h a hento nás predbiehalo. Zástupcovia magoriátu sa vyhovárali, že nepotrebuje EČV, lebo chodí pomaly, čo je síce scestný argument, ale ani ten nie je pravdou.
Najhorším príkladom je Budapešť, kde môžeš mať zastávku s rovnakým názvom aj kilometer od seba (ak sú dve zastávky umiestnené na križovatkách s tou istou ulicou), resp. v horšom prípade môžu byť zastávky s rovnakým názvom na úplne opačných koncoch mesta (lebo tam majú veľa ulíc s rovnakým pomenovaním, napr. Kossuth Lajos utca by si našiel minimálne 10-krát)...
12: Výnimočne musím súhlasiť s Dunčom. Redundatné pomenovávanie zastávok nemám rád vo všeobecnosti a pokiaľ ide o zastávky, ktoré sú vzdialené od seba viac ako "za roh", tak je to vyslovený blud.
A určite to nemalo ani odporúčací charkater? Lebo mne o tom bezprievanovom vetraní vo vozidlách MHD rozprávali viacerí dopravcovia, výrobcovia a tušim som to čítal aj v nejakých šotočasopisoch...
Uznaj, že ale by to bolo asi tak ako keby sa Ursínyho volala Račianska a kdesi zastávka na opačnom konci Račianskej by sa tak volala tiež, bol by to chaos. Keď už tak by moc chceli tak by museli rad radom všetky zastávky na Račianskej dávať za názov I.,II.,III. atď Takisto by od zastávky Kopčianska bola potom po trase 80 Kopčianska II. (Kopčany - sídl.), Kopčianska III. (Závod Matador), ŽST Petržalka by asi nikto nemenil a hento nové by muselo byť Kopčianska IV. Uznaj, že je to na hlavu. GIB by som to nevolal, lebo väčšine ľudí by to asi málo napovedalo, až keby sa zastávka uchytila pod názvom priľahlej ulice s ktorým by sa lepšie dostala do povedomia a ľudia by si začali všímať názov GIB na budove by bolo fajn možno dať ten názov. Ale len možno...
Vie niekto, ci ten Presporacik vlacik, co pobehuje po meste a tusim ho robia dve spolocnosti ma povolenie na vjazd do centra, zastavovanie na zakaze a zastavkach MHD, vjazd do zakazu vjazdu, jazdenie po elektrickovej trati, jazdu v cestnej premavke? Majacik co ma mu to nijak, neumoznuje a kedze nema ECV, tak by nemal, co asi ani hladat na ceste v premavke...ak nema vynimku. Len to zdrzuje MHD a dopravu. ?
nie je to také nemožné, lebo (príklad L84, 98)
1. polus cc je tiež ďalej od polusu, hroboňova a "nová" hroboňova (exProkopa V.) sú tiež cez cestu
2. keď môžu byť dve, prečo nie aj 3
3. L 98 má dve zastávky za sebou označené ako polus cc a L 84 má zastávku+ konečnú ako hroboňova
ale osobne tipujem Gercenovu (aj keď gib by fakt bolo lepšie;) ) a čo takto "nadjazd"?
Žiadna norma to nikdy nezakazovala. Táto výhovorka sa s obľubou používala preto, lebo vyklápacie okno je výrazne lacnejšie, ako posuvné, pričom cenu celého autobusu to takmer neovyplyvní. Celý ten čas, kedy to norma "zakazovala", sa napr. do Grécka, ktoré bolo v EÚ dávno pred nami, dodávali autobusy s veľkými posuvnými oknami (takmer zbytočnými, lebo autobus bez funkčnej klimatizácie som tam, vrátane najväčších vrakov, nevidel ? ).
Trocha by som upresnil, že volant väčšinou na rozdiel od kľuky ovláda nepriamy kontrolér. Priamy kontrolér kvôli preskokom musí mať pomerne tvrdý chod, takže poterbuje väčšiu páku, preto kľuka.
Lebo Majo si vymyslel úchylný šotobnázov interurbánna, doslovne prevzatý z emeryčtiny, lebo medzimestská sa mu nepáčilo, asi to bolo nedfostatočne dôstojné.
Keďže ja mám radšej nemčinu, navrhujem, aby sme miesto interurbánna používali názov überlandná električka ? .