Riko:
Mierne som to upravil a poslal Ing. Koladovi. On sa dufam chyti mojich citatov a ich popisov, totiz o doprave by mohol mat prehlad. A to je to na co narazam.
heh, ludkovia... kukal som tatkovi cez plece, ked pisal clanok o buse roka 2003 - VanHool A300. deti moje, to je autobus! normalne sa mi slinky zbehli chcete foto?
cestovatel:
zastávka Búdkova, ked ides 207 a 203, vtedy pôjdeš po rovine po Starej Vinárskej
alebo na konečnú Šulekova 208 a potom hore kopcom po Novosvetskej (pozri si mapu) bacha Novosvetská to je vysokohoská turistika, nezabudni si mačky a čakan, je to poriadny stupák
J:
Val sa projektoval s dlzkou supravy 78 metrov! Vies, ake drahe by boli take dlhe nastupistia??? Aj napriek tomu, ze sirku 2.05 metra takto chceli "vykompenzovat" je jasne ze ak by sa to postavalo, tak by to bolo na nic. Za tych sto rokov by sme usetrili 7.2 mld? To sa mi nezda az tak vela... Navyse, nezabudaj na to, ze v kazdej stanici by si potreboval nejaky personal, je tam aj kamerova kontrola, teda musis zamestnat nejakeho technika, potom dalsieho cloveka co za tym bude sediet. A kludne napis ten argument s cenou a zivotnostou. Podla mna si to este niekto aj precita.
cestovatel:
Linky 203, 207 a nocak 216. Neviem aka zastavka to presne je, ale tusim Cerveny kriz. Alebo ta pred alebo za nou. Nie som si isty.
J #12936
len neviem akú ma VAL kapacitu kedze ma skriňu širokú iba cca 2,1m. S tými prevádzkovými nákladmi súhlasím, len by bolo potrebné spočítať investičné náklady na obstaranie + prepravnú kapacitu za 24 hod + prevádzkové náklady a to porovnať s metrom a elinami, sám som zvedavý koľko by to vyšlo a aká by bola návratnosť investícií pri jednotlivých druhoch dopravy v rokoch.
J: pocitacovo riadit mozes aj elektricku, vlak alebo metro. Problem je v pripade pohybu po uliciach, pretoze tam sa tazko da spravit digitalizacia vstupov (v pripade prevadzky v tuneli v podzemi tento prob odpada). Dalsim problemom su napriklad cestujuci tlaciaci sa dnu a stojaci vo dverach. Toto nie je schopny riesit ziaden algoritmus a v takomto pripade by si system vyzadoval zasah od centralneho dispecingu (da zatvarat dvere, ale musi skontrolovat ci sa pri tom naozaj vsetci stihli natlacit dnu a az potom povoli odjazd). Aj automatizovany system musia strazit dispeceri (dohliadajuci na korektonost prevadzky, minimalne v neakej centralnej kontrolnej miestnosti). -> sice prevadzku neohrozi strajk vodicov, ale strajk dispecerov ano :-))
[ja nad takym niecim ako automatizovane riadenie vozidiel MHD spekulujem uz par rokov a tak zopar postrehov z toho mam:-))]
J: No neviem, ci sa nemylim, ale proti VAL hrala zase kapacita. Ale to by sa mozno dalo upravit. Co sa tyka elin na DD tak si myslim, ze co pises je pravda, a este je zaujimave to, ze urcitu dobu nebude nutne nove vozy kupovat (co sa o trolikoch povedat neda).
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
KLF