Turbo:
však to skopíruj trošku "učeš" a pošli mailom Durkovskemu, možno si to prečíta skor, ked to dostane do mailovej schránky ako v diskusii na SME.
však to skopíruj trošku "učeš" a pošli mailom Durkovskemu, možno si to prečíta skor, ked to dostane do mailovej schránky ako v diskusii na SME.
J
Turbo: ty si Erik Žiak? No ak áno tak si zabudol ešte na jeden argument pre elinu (v sme). Za predpokladu, že by sa kupovali nové eliny vrs. troliky tak:Jedna 22Tr odvezie 140 cestujúcich, čo zodpovedá 18 metrovej eline v cene 50mil. Kedže je pre elinu garantovaná životnosť 30rokov a pre Tr 10 tak elina vychádza o 10mil lacnejšie. Ak by sa ďalej kúpili 40 metrové, tak by to bolo jeden vodič eliny na dvoch trolikov. Kedže vodič eliny je slabšie platený + plat za tých 30 rokov to vychádza rozdiel 7,1 mil pri súčasných mzdách. Samozrejme, že platy budú rásť. A zabudly ste že z DD sa dá dostať dvoma cestami. Aspoň myslím. Jedna by mala byť napojená na cestu do Devína, takže IAD by mohla jazdiť aj dade. V petržalke je tiež robená 2+2 prúdy ale v jednom sa parkuje a žiadne zápchy sa nevytvárajú. Na DD by sa tiež nevytvárali. To že by nemali kde parkovať je blbosť, veď sa dajú postaviť garáže. Napr, aj pod traťou. To by ju zrejme predražilo ale už musíme prestať stavať s ohladom na horizont 15 rokov.
Pre všetkých : Inak v tomto mal system VAL jednu veľku výhodu. Lebo po obstaraní stavby sú najväčšie prevádzkové náklady mzdové. A tie by pri VAL neexistovali, čo je veľké PLUS oproti ťažkému metru aj elinám. To by v horizonte 100 rokov VAL veľmi zlacnilo. Neviete, koľko vlakov malo jazdiť denne po BA.Viem len že každú minútu až 90 sekúnd. A ďalšie problémy by neboli: nočáky, sviatky, silvester by robilo metro, len šťavu platíš, dispečeri vo feldách- zrušený, nemáš problém, že vlak sa ti nato proste vysere, (počítaču je jedno kedy ide), štrajk- žiaden nehrozí. No neviem, možno by to išlo aj na eline bez vodiča ale niesom si istý. Keby sa našli teraz peniaze na VAL tak asi ma po tejto mojej úvahe presvedčia a veľmi rýchlo. Stačilo by predať zvyšok SPP a je na celé metro a aj zostane. Lebo nemôžme pozerať len na 30 rokov dopredu. Čo keď BA budemať v 2040 900.000 obyvateľov a to nie je nemožné. Je mi jedno či to budú 42 metrové eliny alebo 70 metrové metro no výhody jednoznačne má aj VAL a veľké. Neviem či ste sa takto nadtým zamýšlali. Mňa to napadlo asi pred 2 týždňami.