Riko:
Mierne som to upravil a poslal Ing. Koladovi. On sa dufam chyti mojich citatov a ich popisov, totiz o doprave by mohol mat prehlad. A to je to na co narazam.
heh, ludkovia... kukal som tatkovi cez plece, ked pisal clanok o buse roka 2003 - VanHool A300. deti moje, to je autobus! normalne sa mi slinky zbehli chcete foto?
cestovatel:
zastávka Búdkova, ked ides 207 a 203, vtedy pôjdeš po rovine po Starej Vinárskej
alebo na konečnú Šulekova 208 a potom hore kopcom po Novosvetskej (pozri si mapu) bacha Novosvetská to je vysokohoská turistika, nezabudni si mačky a čakan, je to poriadny stupák
J:
Val sa projektoval s dlzkou supravy 78 metrov! Vies, ake drahe by boli take dlhe nastupistia??? Aj napriek tomu, ze sirku 2.05 metra takto chceli "vykompenzovat" je jasne ze ak by sa to postavalo, tak by to bolo na nic. Za tych sto rokov by sme usetrili 7.2 mld? To sa mi nezda az tak vela... Navyse, nezabudaj na to, ze v kazdej stanici by si potreboval nejaky personal, je tam aj kamerova kontrola, teda musis zamestnat nejakeho technika, potom dalsieho cloveka co za tym bude sediet. A kludne napis ten argument s cenou a zivotnostou. Podla mna si to este niekto aj precita.
cestovatel:
Linky 203, 207 a nocak 216. Neviem aka zastavka to presne je, ale tusim Cerveny kriz. Alebo ta pred alebo za nou. Nie som si isty.
J #12936
len neviem akú ma VAL kapacitu kedze ma skriňu širokú iba cca 2,1m. S tými prevádzkovými nákladmi súhlasím, len by bolo potrebné spočítať investičné náklady na obstaranie + prepravnú kapacitu za 24 hod + prevádzkové náklady a to porovnať s metrom a elinami, sám som zvedavý koľko by to vyšlo a aká by bola návratnosť investícií pri jednotlivých druhoch dopravy v rokoch.
J: pocitacovo riadit mozes aj elektricku, vlak alebo metro. Problem je v pripade pohybu po uliciach, pretoze tam sa tazko da spravit digitalizacia vstupov (v pripade prevadzky v tuneli v podzemi tento prob odpada). Dalsim problemom su napriklad cestujuci tlaciaci sa dnu a stojaci vo dverach. Toto nie je schopny riesit ziaden algoritmus a v takomto pripade by si system vyzadoval zasah od centralneho dispecingu (da zatvarat dvere, ale musi skontrolovat ci sa pri tom naozaj vsetci stihli natlacit dnu a az potom povoli odjazd). Aj automatizovany system musia strazit dispeceri (dohliadajuci na korektonost prevadzky, minimalne v neakej centralnej kontrolnej miestnosti). -> sice prevadzku neohrozi strajk vodicov, ale strajk dispecerov ano :-))
[ja nad takym niecim ako automatizovane riadenie vozidiel MHD spekulujem uz par rokov a tak zopar postrehov z toho mam:-))]
J: No neviem, ci sa nemylim, ale proti VAL hrala zase kapacita. Ale to by sa mozno dalo upravit. Co sa tyka elin na DD tak si myslim, ze co pises je pravda, a este je zaujimave to, ze urcitu dobu nebude nutne nove vozy kupovat (co sa o trolikoch povedat neda).
Písal som do soru, a že ten 11 metrový štvordverový hybrid ešte nemajú.
Turbo: ty si Erik Žiak? No ak áno tak si zabudol ešte na jeden argument pre elinu (v sme). Za predpokladu, že by sa kupovali nové eliny vrs. troliky tak:Jedna 22Tr odvezie 140 cestujúcich, čo zodpovedá 18 metrovej eline v cene 50mil. Kedže je pre elinu garantovaná životnosť 30rokov a pre Tr 10 tak elina vychádza o 10mil lacnejšie. Ak by sa ďalej kúpili 40 metrové, tak by to bolo jeden vodič eliny na dvoch trolikov. Kedže vodič eliny je slabšie platený + plat za tých 30 rokov to vychádza rozdiel 7,1 mil pri súčasných mzdách. Samozrejme, že platy budú rásť. A zabudly ste že z DD sa dá dostať dvoma cestami. Aspoň myslím. Jedna by mala byť napojená na cestu do Devína, takže IAD by mohla jazdiť aj dade. V petržalke je tiež robená 2+2 prúdy ale v jednom sa parkuje a žiadne zápchy sa nevytvárajú. Na DD by sa tiež nevytvárali. To že by nemali kde parkovať je blbosť, veď sa dajú postaviť garáže. Napr, aj pod traťou. To by ju zrejme predražilo ale už musíme prestať stavať s ohladom na horizont 15 rokov.
Pre všetkých : Inak v tomto mal system VAL jednu veľku výhodu. Lebo po obstaraní stavby sú najväčšie prevádzkové náklady mzdové. A tie by pri VAL neexistovali, čo je veľké PLUS oproti ťažkému metru aj elinám. To by v horizonte 100 rokov VAL veľmi zlacnilo. Neviete, koľko vlakov malo jazdiť denne po BA.Viem len že každú minútu až 90 sekúnd. A ďalšie problémy by neboli: nočáky, sviatky, silvester by robilo metro, len šťavu platíš, dispečeri vo feldách- zrušený, nemáš problém, že vlak sa ti nato proste vysere, (počítaču je jedno kedy ide), štrajk- žiaden nehrozí. No neviem, možno by to išlo aj na eline bez vodiča ale niesom si istý. Keby sa našli teraz peniaze na VAL tak asi ma po tejto mojej úvahe presvedčia a veľmi rýchlo. Stačilo by predať zvyšok SPP a je na celé metro a aj zostane. Lebo nemôžme pozerať len na 30 rokov dopredu. Čo keď BA budemať v 2040 900.000 obyvateľov a to nie je nemožné. Je mi jedno či to budú 42 metrové eliny alebo 70 metrové metro no výhody jednoznačne má aj VAL a veľké. Neviem či ste sa takto nadtým zamýšlali. Mňa to napadlo asi pred 2 týždňami.
Existencia striedačov je dosť blbá vec, neviem si predstaviť koho by to mohlo baviť robiť. Zrejme to však vyprovokoval minuloročný zákonník práce. Aj v Prešove sa uvažovalo o ich zavedení, ale napokon sa našlo iné riešenie.
Možnosť prejazdu do protismernú koľaj funguje napr. na košickej rýchlodráhe do U. S. Steel. Osobne sa mi to celkom páči, minimalizuje to rizikové situácie ako napr., že jedna pokazená súprava blokuje celú radiálu a pod.
#12923" KLF - Však kmeňový vodič môže "z voľného" tiež jazdiť všetky linky a obe vozovne:-). Sám som to tak robil a vďaka tomu môžem povedať, že som prejazdil celú BA sieť a všetky linky so všetkými typmi vozidiel, vrátane súpravy na 13 a podobne:-).
I.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
KLF