Vieš, že linka 12 je jediné spojenie Dúbravky so Šafkom? Myslím, že 12 by sa mala nechať tak ako je. Teda aspoň po oprave. Teraz keď idu opravovať tunel nemusí existovať.
Jo a trolejbusy z DD by jezdily po nové TrT až do centra. ? Takhle vyřeším problém číslo 17. Hihi.
Do doby neexistence trati trolejbusů do centra, by vybrané spoje v raní spoje linky 2 mohli jet až na Karlovu Ves.
Tak jsem si vyhrál a navrhuji toto řešení. Ale jistě by se to dalo ještě lépe ošetřit.
Ponechal jsem jen linky č. 1,2,3,4,5, ostatní jsem zrušil.
Linka číslo 1: Hlavná Stanica-Náměstí SNP-Obchodné náměstí-ŽST Nové Mesto. Interval 6/10
Linka číslo 2: ŽST Vinohrady-Americké námestie-Nám ľ.Štúra-Šafaríkovo námestie a zpět. Interval 6/10
Linka číslo 3 Hlavná stanica-Vazovova-Trnavské mýto-Ružinov. interval 4/6,5
Linka číslo 4. Beze změny Karlova Ves-Zlaté Piesky. Int. 6/10
Linka číslo 5. Beze změny Pri Kríži-Komisárky. Int. 4/6,5
To centrum mě to trošku kazí a těžko to vychází. Taky mě štve ta ŽST Nové Město, bez ní by se to dělalo taky líp.
Nic v zlom ale co sa tyka linkovania elektriciek, tak ako tu uz napisal janlanik, pocet liniek by sa mal razne zredukovat. Ked sa pozriem na mapu elektrickovych trati, tak na zapade mame prakticky len jednu jedinu trat/radialu, a na vychode 3 radialy. Nechapem, naco je nam 12 elektrickovych liniek. Tento pocet by sa dal v pohode zredukovat na polovicu. Nechapem, preco sa tu riesia take blbosti ako: priame spojenie Race s Obchodnou ulicou (to je len priklad, nie som si isty ci tu presne toto zaznelo).. Ved uplne staci jedna linka z Race do centra, aj ked bude chodit po Spitalskej, aj toto spojenie predstavuje priame spojenie s Obchodnou, ved tie ulice lezia len kusok od seba. Predsa nemoze mat kazda radiala spojenie s kazdou dalsou radialou, a este k tomu kazda radiala spojenie s kazdou jednou ulicou v centre..
Nešlo by L1 prehodiť dole na Špitálsku aby bolo spojenie Kapucínska - Nám.SNP/Kamenné nám.? Viem, že by bol väčší súbeh s L4, alebo tam prehodiť teda L9, ale tá by mala súbeh s linkou 14 zas... Skús vymyslieť niečo kde bude max 8-10 liniek.
P.S.: Ešte skús to opraviť tak aby na hl.st. premávalo ráno 10spojov smerom do východnej časti mesta - t.j. pridaj jednu električkkovú linku k 8. Alebo kľudne urob návrh kde by nebola viazanosť intervalmi, teda nič také, že bude spoločný interval pre všetky linky, tak ako to je a autobusov a trolejbusov, že tu sú nosné linky s intervalmi v špičke 4-5-6 min a potom niektoré s 8-12min int. počas špičky, tak vytvor také dačo aj pri električkách, ak teda by sa ti s tým chcelo hrať.
Ked uz riesite linkovanie.. davnejsie ma napadla takato polozmena ked uz nebude prestupny system..
VOPRED UPOZORNUJEM, ze neviem ci by na to vykony stacili..
L1: Zlate piesky - Vajnorska - Vazovova - Obchodna - tunel - Karlova Ves - Dubravka
L2: Zrusena.
L3: ZST Vinohrady - Racianske myto - Vazovova - Vajnorska - ZST Nove Mesto (spickova)
L4: Zlate piesky / ZST Nove Mesto - Vajnorska - Spitalska - Namestie L. Stura - Safarikovo namestie (mimo spicky v polovicnom intervale - kazdy druhy spoj po ZST Nove Mesto)
L5: Raca - ZST Vinohrady - Racianske myto - Obchodna - tunel - Karlova Ves
L7: Raca - ZST Vinohrady - Racianske myto - Americke namestie - Spitalska - Namestie SNP - Obchodna (celodenne + vikendy)
L8: Bez zmeny.
L9: Bez zmeny.
L11: Bez zmeny.
L12: Bez zmeny.
L13: Bez zmeny.
L14: Ruzinov - Spitalska - Namestie L. Stura / Safarikovo namestie - Karlova Ves - Dubravka
Poznamky:
- snazil som sa pracovat so zasadou "Nevozme vzduch na stanicu, ale ludi do centra"
- predlzenim linky 1 by sa vytvorila jedna dlha linka namiesto sucasneho stavu kedy cestujuci zo Zlatych pieskov do Dubravky musi zbytocne kombinovat 4+1
- linka 3 upravena v zaujme toho aby sa zbytocne nevozil vzduch na stanicu... zaroven by v spicke suplovala linku 2, ktora by bola zrusena..
- linka 4 by sa zmenila v zaujme zrusenia uz absolutne sialenej duplicity s jednotkou.. mimo spicky by suplovala sucasnu linku 2 (namiesto vzduchu na stanicu by vozila ludi do centra)
- linka 7 by suplovala linku 3 (namiesto vzduchu na stanicu by vozila ludi do centra)
- linka 14 by nahradila linku 4 na Karloveskej radiale a zaroven linku 5 v useku Karlova Ves - Dubravka.
Tak a teraz do mna ? ? ? Uvitam kazdy konstruktivny navrh
asi preto, lebo je to asi tak, ako ked idete 9 ludia na lyzovacku a rozmyslate, ci pojdete 1 autom 2x alebo naraz dvoma.
Keby si zapojil priestor mozgovne, tak by si pochopil, ze tieto linky su nosne v 4/5 trasy. A ked to das do korelacie s faktom, ze cim dlhsia trasa linky, tym je nachylnejsia na kolizie a meskanie, tak najdes odpoved na otazku, preco je to blbost.
Preto lebo flexibilita
Na to na čo si sa pýtal:"naco potrebujes pridat dalsi taky paskvil na radialu ?" si si odpovedal tuto:"jedna taka linka co sa vyrazne vyprace na trnavskom a dalej ide vcelku prazdna z ruzinova chodi (8) a racianska radiala je na tom dost podobne (3)" Čiže keď sa 3 a 8 vypracú na mýtach, tak prečo ich nespojiť do jednej linky cez Vazovovu alebo cez Obchodnú - Nám. SNP - Špitálsku - Krížnu? Nebolo by to rozumnejšie využitie vozidiel? Síce by som 3 s 8 radšej spojil cez Obchodnú - Nám. SNP - Špitálsku - Krížnu
1 - Dúbravka, JESENSKÉHO, Špitálska, Trnavské mýto, ŽST NM
2 - bez zmeny
3 - Rača, OBCHODNÁ,NÁM. SNP, ŠPITÁLSKA, Trnavské mýto, Ružinov (náhrada za 5 na Obchodnej a 14 Ružinov - centrum)
4 - bez zmeny
5 - Rača, Americké nám., Špitálska, Jesenského/Šafko, Dúbravka (6//10, náhrada za 11 a 12)
8 - bez zmeny
9 - Ružinov, Trnavské mýto, Vazovova, Obchodná, JESENSKÉHO, Karlova Ves
13 - bez zmeny
7+17 - bez zmeny
- všetky električky okrem 5 majú interval 12//20
lenze keby robili v elektrickovom tuneli rekonstrukciu tak ako to robili v tom co spominas, tak odhliadnuc na to zeby si nemal trolej by si si to inac ani velmi nevsimol - ten tunel bol normalne v prevadzke len v prevadzkovych sedlach dochaddzalo k 6 - 8 hodinovym vylukam, co pri vecernom ukonceni prevadzky niekedy okolo 21:00 a zacati o 5:00 mozes kludne robit v noci...
PS: a pri elektrickach by si to mozno zvladol neak aj s tym trolejovym vedenim...
Re #128516 21Tr: urcite rozumnejsie riesenie ako tocit to na vazovke... jedna taka linka co sa vyrazne vyprace na trnavskom a dalej ide vcelku prazdna z ruzinova chodi (8) a racianska radiala je na tom dost podobne (3), naco potrebujes pridat dalsi taky paskvil na radialu ? takto aspon ostane zachovane neake (aj ked nie idealne) spojenie ruzinova a obchodnej....
Re #128568 kacka: a ako na to maju mysliet ? tak ze ked prave nebude zapchata cesta tak bude kazdy vodic vetrat na kazdej zastavke 2-3 minuty voz a medzi zastavkami pojde ako posraty slimak aby si nahodou nenadbehol ? (pretoze ta dopravna situacia je kazdy den ina, ale to snad vsetcia co obcas aj nos vystrcia von vidia)
Re #128577 kacka: a coho sa tam mal bat ? ze nanho kvapne voda z trolejoveho vedenia alebo ze slapne do mlaky a zaprska sa blatom ? (pokial mas dobre oci prejdes to bez problemov a potreby pridavneho osvetlenia, staci ti zvyskove svetlo prichadzajuce od portalov (aj v noci)
Ad linky. Co takhle rázně zredukovat počet linek a vytvořit přehlednější systém? Málo linek často jezdících? Lidé by si přestoupili a nepřemýšlili by, jestli mají počkat na přímou linku nebo popojet a přestoupit. Na tak jednoduchou síť je tam až moc linek, které nejezdí samozřejmě často. ?
hoppusmark01