hroch: ad pokuty pre gumokoly na starom moste... po 2 elektricky na kazdej strane (zablokovat ho) = 4 suhaji s vyhybkovymi zelezami v rukcah. Mimoriadne ucinne.
hroch2: cca 1,5-2 m od muzea (lavy obrubnik uz existuje, ale na uzsej ceste - sucasna by sa rozsirila o nejaky kus). Miesta je tam dost, minule som si to bol overit.. Tych par stromov by sa vsak muselo presadit na ine miesto (teraz nemyslim park pred muzeom, ale stromy pri osobnom pristave). S pozemkami by som si az take starosti nerobil, su aj pravne paky ako ich ziskat.
klimo: ochranari by tiez nemali byt problem, ked havaruje auto na novom moste, je riziko podobne az vacsie. Gumokoly prepravujuce nebezpecne chemikalie maju vjazd do centra zakazany. A ked s tym nie je problem na devinskej ceste.
Netvdrim, ze to riesenie je idealne, urcite je vsak lacnejsie a ma vyssiu priepustnost ako podjazd. Okrem toho vchod do tunela by Vajanskeho nabrezi na krase rozhodne nepridal , staci sa kuknut na Suche myto.
juro: ad stary most - to mi tiez napadlo, ale je to akceptovatelne riziko, ked si uvedomis, ze napriklad zachranna sluzba by mala skrateny dojazd do mesta/z mesta. a vyhcane individua? do prcic, a petrzalskej strane, tam kde je dnes krizovatka s viedenskou cestou by som tak postavil policajtov, az by z toho zozeleneli aj vychcani vodici... minimalne v prvych mesiacoch by sa tam dali nadherne vyberat pokuty
#12753 M.Fundarek + ufo: Presne tak, treba aby si kazdy region sam urcil co je pre neho prioritne. Ci bus, alebo zeleznica. Mne islo len o prevadzku zeleznic pod hlavickou regionu (alebo niekoho ineho ako stat - ZSSK) za sucasnych podmienok. Neviem ci dostane dotacie niekto iny, ked ho nedostala ani ZSSK a potom sa bude tazko konkurovat.
Vladimir, Papyr, martin: Plny suhlas s doplnkovym predajom, aj s nazorom na niektorych miestnych myslitelov. #12791 Kami: VUC (ako zastupca statu) schvaluju aj CP ZSR, aj SAD, ak ide o prepravy vo verejnom zaujme.
all: Nechapem snahy niektorych zachovat IAD na Starom moste, Zavedenim elin na most sa uz tak dost skomplikuje doprava na Safku, tak naco tam zachovavat IAD. Ponechanim nejakej nudzovej moznosti prejazdu vozidiel poiciie, sanitiek atd. sa to bude zneuzivat roznymi vychcanymi individuami.
Moja predstava o Starom moste: (v smere toku Dunaja)
- lavka pre pesich
- 2 jazdne pruhy pre auta
- 2 elektrickove pruhy
- priestor pre cyklistov.
elektrickovy pas by som oddelil nejakym vysokym obrubnikom od gumokolov a dal tam kryty povrch (asfalt). Tento pruh by bolo mozne v pripade mimoriadnej udalosti vyuzivat pre zvysne prostriedky MHD (bus, prip. T-BUS), vozidla zacharannej sluzby, policie, poziarneho zboru. Aby tam nevliezol ziaden "tiez panboh", tak tento pas by bol monitorovany kamerovym systemom policie.
krizovanie na Safku by som asi riesil mimourovnovo - auta podjazd (ak to ale dovoli spodna voda, nad tym sa tu nikto nezamyslal), prip. urovnovo.
Martiner: auta na nabrezi ti urcite nedovolia ochranari - v pripade akejkolvek havarky by bolo obrovske riziko toho, ze sa ti olej, benzin/nafta dostane rovno do Dunaja
all: Most Kosicka je uz schvaleny tak, ako je. je to dost nafigu, pretoze zachvilu na nebude stacit. Takze s tym teraz uz nic nespravime. Ja len dufam, ze Durkovsky je natolko rozumny, ze vyhadze nekompetentnych ludi z magistratu a zacne robit nieco s MHD.
MHD je sice fajn, no v sucasnosti by som asi aj ja radsej pouzival auto - je zial na 90% rychlejsie nez MHD (aj so rannou zapchou na nabrezi som na Prievozskej rychlejsie nez kombinaciou elina9 + trolik 208 a to mam odsledovany taky spoj, ze mi na seba nadvazuju. Nehovoriac o tom, ze cestujem ako sardinka v konzerve). Ale zase na druhu stranu, v pripade dobre fungujucej MHD s kratkymi intervalmi prestava mat zmysel - pridem na miesto A odtial pesi na miesto B stadial na najblizsiu zastavku a hura domov. Nemusim sa vracat pre auto, hladat miesto na zaparkovanie a pod.
klf: ja sa radsej spytam takto: viem kedy a viem kde, ale ako vas vlastne spoznam? predpokladam, ze nebudes mat uniformu vodica
si: tie eliny si pozriem inokedy, teraz uz nemam silu...
martiner: lod do mosta chcel naburat si nie ja, ja som len reagoval. co sa tyka toho nabrezia, zda sa mi to ako dobra, ale v reali nepriechodna myslienka... ja nechcem byt negativista, ale povedz mi KADE PRESNE by si tu cestu postavil? fajnorovo nabrezie sa mi na to zda prilis uzke, a pristavisko by si asi do pozemkov zasahovat nenechalo...
a este jeden detail... presmerovanie gumokolov na nabrezie by vyriesilo kopec veci sucasne. zacnem IAD (tam by to bolo citelne, a chytili by sa na to aj tiipci ako Kovalcik ), na safku by bolo o polovicu menej aut a stali by tam OVELA menej (zapcha na dostovejskeho rade by hrozila velmi tazko).. domyslite si skratenie intervalu elektrickoveho semaforu a casove straty busov...
hroch2: naklady by az take velke neboli.. vprincipe sa jedna asi o 2km cesty. Investorom by samozrejme muselo byt mesto... alebo si predstavujes ze by sa na tej ceste vyberalo myto??
Cela ta zona sa zatraktivni az ked bude hotova promenada Lafranconi - Kosicky most.
Problemy typu naburana lod sa vyskytuju velmi zriedkavo, to by si musel ratat aj s kravinami typu usama vyhodi Novy most atd...
hroch2: z martineroveho nazoru sa mi lubilo hlavne to presmerovanie gumokolov na nabrezie :-))
a co sa tyka toho smeru na ruzinov, pozri si napriklad toto: http://pieskovisko.sk/eliny.gif - ono k tomu je este jeden taky dlhy dokument o tom, co by si to vyzadovalo a co a preco by k tomu bolo treba a co by to prinieslo, pachal som to pred par rokmi s beusom... a skus sa zamysliet ze kam sa da pri takej sieti dostat v smere na ruzinov (hned za mostom kosicka je inac kolajova krizovatka do smerov safarikovo nam. a slovnaft). To, ze su tie jednotlive useky oznacene roznymi pismenami a roznymi farbami je preto, lebo su vyznacene jednotlive vetvy trati a podla toho su popisane a zaroven navrhnuta aj postupnost realizacie. Jasne ze nik nepredpokladal ze sa taketo nieco postavi za 2 roky, bolo to koncipovane ako plan rozvoja elektriciek na najblizsich 30 rokov pri sucasnej strukture mesta....S najskorsou stavbou sa ratalo pri tratiach A, B, C1, C2, J1, G1 (nie v tomto poradi:-))
Si: dik potom by sa mohli busy, ktore koncia pod mostom, tocit okolo olejkarskej, usetrili by sa dvaja dispececi (kukalo by sa priamo zo sidla dpb) a za usetrene peniaze kupit ostatnim dispecerom nieco slusnejsie ako sustaky
martiner: neverim, ze na takuto radikalnu zmenu nabreznej zony by si nasiel investora (neatraktivna lokalita najma v oblasti muzeum-most) a suhlas mesta. takisto davat na most tretiu kolaj ako rezervu je podla mna zbytocny luxus... ja som realista a snazim sa na teoreticke naklady pozerat triezvo... s tymi pesimi zonami to neznie zle, bol by som za, ale opat by si asi narazil na odpor mesta.
si: krizove situacie typu naburana lod by sa museli riesit pomocou busov, ale nie som si isty, ci smer petrzalka-mileticova bez dotyku mestom je taky atraktivny. ak by si chcel ist do trnavky, velmi by si si nepomohol a ak by si chcel ist do race, to uz rovno mozes ist inakadial... zmysluplne by to bolo iba v pripade, ze by sa vybudovala okruzna trat, spajajuca vsetky radialy a tym umoznovala vyhnut sa centru. ale opat hovorim - snazim sa mysliet triezvo, takze sa mi aj takato varianta zda byt prilis nakladna.
Stary most: chodnik pre pesich, 3x kolaje elektricky (1 tam, 1 spat, stredna rezerva), chodnik pre pesich+cyklistov.
Safko: smer od Noveho mosta na Nivy. - prad Narodnym muzeom viest cestu po nabrezi, popod stary most, okolo stoky a pri poistovni napojenie na terajsi stav; smer Novy most: cez Safko (kludne urovnove) - 3 pruhy - medzi rektoratom UK a Fifuk by ostalo miesto pre 3 pruhy + 2 kolaje elektricky.
Sturova ulica: pesia zona (2x eliny, cyklisti, chodci). Kto chce ist do ulic typu Medena, tak od Narodneho muzea (a zas ho vypluje pri narodnom muzeu), podobne Jakubovo namestie & ostatne. Neskor prichadza do uvahy zrusenie prejazdnosti kamenneho namestia.. atd atd...
si:
to je druhá vec, že sú padnutí na hlavu. Hádam sa s nimi nebudeme porovnávať. Nikoho nechcem uraziť, myslím maďarských politikov, ale nech sa nečudujú ked im za pár rokov taká poriadna augustová povodeň spláchne parlament z peštianskeho nábrežia aj s poslancami do dunajskej žumpy v rumunskej delte. Som zvedavý ako to budú potom občanom vysvetlovať ked príde povodeň a zatopí im krajinu na 30 km od oboch brehov. Meteorológovia predpovedajú obdobie povodní...
#12841 mickey
vychádzal som z toho, že v roku 2003 už hádam každý používa počítač na spracovávanie textových súborov a tým pádom sú v elektronickej forme. Takže, nie je problém ak magistrát bude mať ako jednu z podmienok pre velkých investorov aby dokumenty prikladali aj (v budúcnosti iba) v el. forme a od toho je umiestnenie na webe len na skok.
Viem že to bude pre úradníkov tažké rozlúčiť sa s pečiatkou (lebo kto má pečiatku má moc!) a papiermi, ale aj sám uznáš za nezmysel tlačiť stohy papierov ked sa posúvajú z kancelárie do kancelárie.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
riko
to je druhá vec, že sú padnutí na hlavu. Hádam sa s nimi nebudeme porovnávať. Nikoho nechcem uraziť, myslím maďarských politikov, ale nech sa nečudujú ked im za pár rokov taká poriadna augustová povodeň spláchne parlament z peštianskeho nábrežia aj s poslancami do dunajskej žumpy v rumunskej delte. Som zvedavý ako to budú potom občanom vysvetlovať ked príde povodeň a zatopí im krajinu na 30 km od oboch brehov. Meteorológovia predpovedajú obdobie povodní...