Nechcem tu nikoho krkolomne presviedčať, ale kľudne to môže byť aj pravda - sme na Slovensku.
Už len čo si človek môže myslieť aj o nákupe toľkých 9.5 a 10.5 SORov -a to bol evidentie tender šitý na SOR ...že do 11m.
Aj to na tie klbáky pripravujú dlho pre dlho a je to nafigu ...
nehovoriac o iných tendroch mimo dopravy všeobecne v SR.
A potom, že má človek niečomu veriť.
? ja neviem na koľko lodiach si ty s Ivom Bendom počas noci a koľko sedení si mal s Oštarou Šeranom ale ja o Merecedesoch radšej nesnívam od kedy som sa dopočul o grilovačkách v Oslu a Londýne.
No tak rovnako je subjektívna záležitosť aj to, že tebe ten hrb neprekáža. A tie schodíky mi chceš povedať, že je to normálne. Akurát tak dobré na PN, na nič viac!
Bodaj by uspeli, ale nepredpokladám že Londýn bude práve kupovať busy od neznámeho výrobcu zo Slovenska.
Ako Londýn je v tomto konzervatívny -sú na to zvyknutí za tie roky, len poschodák do bežnej premávky jmusí byť dosť nepraktický pri obmene cestujúcich podľa mňa, nehovoriac o bezbariérovosti. Už 3 schody sú problém pre vozíčkar nie to 15.
Inak niečo sa mi marí že som videl, že poschodáky vyrába tušim aj Mercedes ale to som si ozaj nie istý.
Ako myslíš, že uniká zmysel testovania?
Nie je to tak ako som napísal + toto testovanie konkrétne i dôvod navyše.
Ale ako som písal testovať by sa malo hlavne v zime a v lete pretože vtedy sa ukáže ako ktorý bus vhodný.
Samozrejme aj iné náležitosti ako rýchlo sa obmenia cestujúci, nástup, výstup ale tu sa to skresľuje lebo do skúšobných busov sa ľudia tlačia aj ked nemusia - lebo každý "aha aký nový bus podme aspoň jednu zastávku".
Podla duncoidnej logiky SOR nie je autobus ale prisera, ktoru na nas poslali Anjeli tmy Ale neboj, vesmirny ludia a Anjeli Svetla uz za chvilu pridu s Mercedesmi
"No pre mňa je racionálny dôvod to, že to vyzerá nevkusne a na autobus dosť blbo. Low-entry busy vyrábajú aj iné továrne a bez hrbu, takže neviem prečo to nejde teraz."
Milý Dunčo, toto je táááák subjektívna záležitosť... Mne osobne hrb ani vajcovitý vzhľad vôbec nevadia. Dokonca by som povedal, že sa mi to aj páči. Čo mne na vadí hrbatých SORkách, je málo miesta na nohy medzi sedačkami v zadnej časti. My vyšší sa tam jednoducho nezmestíme.
: "No došlo mi, že tieto testovačky sú akurát ako alibi DPB pre krytie klientelizmu a pre oko cestujúceho"
E-e, nepochopil si. Tie testovačky sú dobré na otestovanie vozidla v podmienkach daného mesta. Je to výhodné jednak pre výrobcu (aby mohol vychytať prípadné muchy) ako aj pre dotyčný DP (výsledky testovania zavážia pri rozhodovaní o kúpe).
No pre mňa je racionálny dôvod to, že to vyzerá nevkusne a na autobus dosť blbo. Low-entry busy vyrábajú aj iné továrne a bez hrbu, takže neviem prečo to nejde teraz. A zlatý klinec sú tie schody do vyvýšenej časti, ktoré teda fatk dobre "pečú", to som v živote nevidel v žiadnom autobuse taký stupeň víťazov ako más SOR v tom BN.
Osobne schvaľujem MIDI busy tam kde to nevadí ale nie na 30,37,56 a 65, čo sú linky ktoré v prípade prvých dvoch obsluhujú časti kde to robí akurát zlobu, najmä čo sa týka linky 37. Čo sa týka posledných dvoch tak to sú linky čo nepremávajú viac ako 3x do hodiny. MIDI busov by nám stačilo do 40ks keď nepočítam linky kde sú 9.5 nasadzované aj napriek tomu, že sa na to ľudia sťažovali a kde sú nevhodné.
Oni s tym podla mna nevedia jazdit. Ja som za mojho kratkeho pobytu v Londyne siel klbakom raz a to sme zobrali postovu schranku hned v prvej zakrute... Takze dlhu jazdu som si neuzil ?
No došlo mi, že tieto testovačky sú akurát ako alibi DPB pre krytie klientelizmu a pre oko cestujúceho. Keď Praha nakupuje SOR, tak asi to nie je tak zlé... Hlavne nech niesú výpadky na 83 a pod. a nech sa dajú intervaly do takého stavu aby to bolo postačujúce. Na jednej strane by som chcel aby posilnili 95 ráno zo 4min na 3, a 68 na 3/10/5//12, ale je to potrebné, keď sa človek povozí celú trasu zistí, že nie!
Linka 68 : Najväčší problém je neexistujúci BUS-pruh na Košickej a to, že tam kde by mohol byť si veselo parkujú autá až po križovatku s Mlynskými Nivami. Keby ešte existoval podjazd pre vozidlá smerujúce v smere Prievozská - Mlynské nivy tak by sa darilo ráno udržať vozidlá v rozostupoch 3-5min a poobede 5-7.
Na 95 je toto ten istý problém - na križovatkách pred Lúčankou, za Topoľčianskou, Technopol, Nám. hraničiarov a Farského. Jantárova cesta je úplne na figu postavená. Úzka, autá idúce z Jantárovej na Pajštúnsku smer TERNO zdržujú vozidlá smerujúce k Technopolu, potom úsek križovatka Rusovská cesta x Jantárova cesta - Nám. hraničiarov je tiež riadna brzda. Roky tam sú zácpy a nie je tam ani semafor, ani žiadne plánované úpravy terénu a následne križovatky niesú v pláne MČ pokiaľ viem. To aj Betliarska ulica kde je koniec Petržalky je priepustnejšia.
MiroBA
Ako myslíš, že uniká zmysel testovania?
Nie je to tak ako som napísal + toto testovanie konkrétne i dôvod navyše.
Ale ako som písal testovať by sa malo hlavne v zime a v lete pretože vtedy sa ukáže ako ktorý bus vhodný.
Samozrejme aj iné náležitosti ako rýchlo sa obmenia cestujúci, nástup, výstup ale tu sa to skresľuje lebo do skúšobných busov sa ľudia tlačia aj ked nemusia - lebo každý "aha aký nový bus podme aspoň jednu zastávku".