testovanie by malo sluzit aj na to, aby DPB vedel co chce. Ake parametre, vybavu, ... maju mat vozy co nakupuje. Lebo o znacke rozhodne verejna sutaz, ale dodavatel doda len to co si zakaznik objedna.
Naozaj by si nemusel toľko kecať o veciach, o ktorých nemáš ani ponatia. Británia nie je iba Londýn a Briti nemajú dvojpodlažáky zo zotrvačnosti, majú ich preto, že vďaka šírke ulíc sú vo väčšine britských miest kĺby nepoužiteľné. Na väčšine kapacitných liniek v takom Bristole alebo v Plymouthe by si sa s kĺbom jednoducho nevytočil. Aj v Londýne boli Citará kupované iba na konkrétne linky, nikdy nimi neplánovali doubledeckery úplne nahradiť. Oni z našich kĺbov majú asi takú srandu ako my z ich doubledeckerov - britskí prevádzkovatelia sa sťažujú na náročnú a drahú údržbu (kvôli kĺbu) a vysokú spotrebu. A čo sa tej bezbariérovosti: dvojdpodlažák znamená že to má vrchné a spodné podlažie, a to spodné je bezbariérové - minimálne vo väčších mestách už nenájdeš dvojpodlažák, ktorý by nebol nízkopodlažný.
A s výmenou cestujúcich tam tiež nie sú problémy, dokonca ani tam kde má autobus iba jedny dvere. Jednak tam pomer užívateľov VHD a IAD je trošku iný než u nás a jednak bežní Briti čakajú na zastávke disciplinovane v rade (!) kým ľudia nevystúpia, namiesto aby sa ako u nás dovnútra rvali ako divá zver...
Zo zastavky Hozdovo namestie (v normalnej polohe) pojdes na linku 83, ktora ta odvezie cez cele mesto, ale prva zastavka na normalnej trase je zastavka Halova. Ine linky, podla toho, co viem, tak tam nestoja... ?
Dobry den. Potrebujem sa dnes cca okolo pol druhej dostat do Petrzalky. Za normalnych okolnosti vystupujem na zastavke Rusovská cesta (linky 93 a 94) alebo Hálová (linky 83, 84, 88, 92, 99). Neviete mi poradit jak sa tam mam dnes dostat ?
Osobne by som zaviedol forum kde by bolo pre pristup potrebne
- absolvovat psychotest a IQ test s urcitou hranicou, ktoru treba prekrocit
- zodpovedat spravne 12 otazok z oblasti dopravy (aj narocnejsich)
Bez toho by ho bolo mozne len citat... lebo diskusia nadavacov a paranoikov MiroBA a Dunco je hotova pohroma...
TY SI TLK. Skus pochopit otazku. Stale si mi neodpovedal preco ta s*re, ze tu mame na dva tyzdne zadarmo klbovy NP autobus, ked jeho prevadzka nestoji DPB o nic viac ako ostatne busy.
Tu nejde o neznameho vyrobcu zo Slovenska, ale o to ze ta firma je otrasna rovnako ako ten bus.
A DD nie su neprakticke - ak si si nevsimol ma to aj spodnu cast Vacsinou je to tak ze dole sedia ludia co idu na kratsie vzdialenosti, hore ti co dalej. Su kultivovany (co sa inak o Britoch velmi povedat neda)
Lebo na rekonštrukciu mosta komplet čo sa týka pilierov a ostatných prác treba špecializované firmy čo robia vodné stavby a tam zas môžu byť osobitné záujmy. Teda neviem nakoľko sú firmy špecializované ale všeobecne platí, že čím viac sa bude most rekonštruovať, čím viac požiadaviek tým lepšie pre uchádzačov v tendri. A predĺženie životnosti rieši situáciu len dočasne, čiže je možné, že za 10-20 rokov bude druhá súťaž o komplet nový most, čo sa mohol postaviť teraz namiesto vyhodených peňazí. Zhotoviteľ rekonštrukcie mosta nemusí most dostať do stavu, aby vydržal 20-30 rokov ale 10-15 a potom sa môže odvolať na to, že to nešlo lepšie spraviť. Tak to aj na Slovensku býva väčšinou.
Tak hej slubov tu bolo.
Čo sa týka starého mosta -piliere sú na tom dobre aj šírkovo. Vymeniť by sa mala mostovka. Ono ked sa vezme však polovica mosta je teraz vlastne nevyužitá. V pohode bude ked sa jedna časť, bývala vlaková využije na jeden smer a terašia cestná na opačný. Individuálnu dopravu by som tam už netrepal.
Ono tá konštrukcia je vlastne provizórium ktoré trvá vyše 60rokov. Ja osobne by som most obnovil po vzore mosta Márie Valérie Štúrovo - Ostrihom ten stihli obnoviť aj v krátkom čase a to tri polia úplne chýbali tak nechápem prečo v BA je z toho Veľký problém.
Stále tu máme ešte jedno špecifikum - Starý most o ktorom nikto netuší ako bude vyzerať, čo jeho šírka, kde napr. teraz oproti sebe neprejdú SORy. Vieš, že by ma ani neprekvapilo keby pri tej všetkej sprostosti nechali tú šírku vozovky? Nadnesené ale keď vidím, koľko sa toho popísalo od roku 2002 o NS MHD, električke, metre, Starom moste a nič - nič - NIČ sa nerobilo, len sa žvástalo a písalo a nerobilo sa nič, na všetko ten náš odborník Ďurkovský a ostatní odborníci srali! 7 rokov mali možnosť vyjadriť sa k problematikám :
- Zaradenie Starého mosta medzi pamiatky
- Miera potreby rekonštrukcie, prípadne stavby nového mosta po zvážení nákladov/výhodnosti stavby nového alebo rekonštrukcie starého mosta
Keď sa 7 rokov nevedeli vyjadriť k ničomu a teraz keď je Starý most už skôr viac k podobe ruiny ako mostu, tak sa dakto prebudí po spánku a začne pyskovať, tak nechápem, za čo poberali všetcia tí inžinieri plat celý ten čas keď vedeli o zámeroch mesta a odborníci na cestnú dopravu sú zrazu vynikajúci vodohospodári a naopak vodohospodári ukážkoví inžinieri cestných stavieb... Tento bordel vypovedá sám za seba.
Ale tak zase sa aj volačo kúpilo za tú dobu. Testoval sa košický Solaris -neskôr sa kúpili aj ked 3ej generácie. Tiež sa testoval Tedom a máme ich tu aj ked novšie. Dokonca tu zakotvil i Capacity aj ked len 1 a to je čisto náhoda, že to obchodné centrum vlastne kúpilo. Tak ktovie...
Ale určite, to si myslím aj ja, že konkrétne toto skúšanie je aj na oblafnutie verejnosti, v tom sa zhodneme jednoznačne.
Ale nech sa len skúša -tým viac sa šetria busy DPB.
A ono každé mesto je špecifické klímou,terénom, sietou ulíc, tak je dobré ked sa to odskúša priamo v danom meste.
Ale inak toto testovanie ak tak neukáže všetko, ako som písal -treba hlavne otestovať v snehu ako to zvládne Pražskú cestu a v Lete ked sú 35stupnové horúčavy. Konkr. pri MANe by som aj čerpal skúsenosti z Litvínova lebo tam také vozy majú príp Vieden.
Ak ten MAN kúpia tak zožeriem kefu aj so šnúrkou na zavesenie! Ja viem, že platí "prezumpcia neviny" ak to mám tak nazvať, že ty veríš v to, že v DPB nevymreli slušní ľudia, čo aj berú na vedomie výsledky tých skúšok. A ešte mi povedz prosím ťa, či je treba od roku 1998 zbierať výsledky testov tých všetkých autobusov? Takto môžeme pokračovať non-stop, lebo na trh sa dostane vždy niečo nové, len raz si treba povedať "dosť, nemôžeme len testovať, treba aj dačo kúpiť" avšak našu dopravu len testovania a zapožičané vozidlá nespasia! Navyše, tie vozidlá čo Bratislava len testuje, tak v iných mestách aj jazdia takže referencie na tie vozidlá určite sú a Bratislava nie je ničím extrémna, čo sa týka ulíc, teplôt. Jediné čo je extrém je obsaditeľnosť vozidla, ktorú DPB prekračuje, ba nastavuje na také hodnoty, ktoré nie je ani možné uskutočniť. Určite keď Citybusy, Citelisy, Solarisy, MAN, Mercedesy a Volvá jazdia po stovkách kusov po Európe, tak niečo bude na tom, že asi tie vozidlá nemajú také muchy aby ich nemohla mať aj Bratislava.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.