Problemy, ktore popisujes naozaj su dolezite. Ale aj linkovanie.
Dobre, potom naco bola zmena v Petrzalke? Ved aj predtym som si mohol pozriet ze mi autobus ide raz za pol hodinu a kedy.. a tiez som mohol prestupit.. ale prestup bol komplikovany a dlho som cakal..
Pre mna skratka elektricka nie je konkurencieschopna alternativa voci trolejbusu a autobusu na trasach na ktorych zvyknem cestovat. Niekde vinou infrastruktury, niekde vinou linkovania a mizernych intervalov.
Možno aj...ono to bola taká moja úvaha ako spoje na Obchodnú.
A sám som sa zamýšlal či by bolo rentabilné také linky vôbec mať. Ja som myslel konkrétne tak, že to by boli také akoby núdzové,napr. sedel by som v podniku večer, vonku by bol lejak tak by som šiel na najbližšiu zastávku a vtedy by bolo výhodné počkať na nejaký taký spoj. Viem, možno som len ja trocha fajnový.
Ono by nebol celkom zlý ten nápad s len piatimi linkami. Ale to by som očakával všade plne nízkopodlažné vozidlá, kryté prestupné terminály a prestup pokial možno čo najviac na hrane čo by si vyžiadalo i posun niektorých zastávok. Dalej súčasne viac využiť i železničné Trate (niečo ako S-Bahn v Nemeckých mestách), potom by to bolo v poho a prestupy by mi až tak nevadili. Ale za súčasného stavu sa trepať s kuframi strmími schodami z električky a niekedy 15min čakať na nekrytej zastávke v lejaku na iný spoj a potom sa zase trepať do dalšej električky, to nie je bohviečo. Možno húfy ľudí s kuframi na stanicu necestujú ale nájdu sa predsa.
Aspoň, čo ja viem z 93jky často vidávam nejakého toho človeka.
A ak chce MHD konkurovať individuálnej doprave musí poskytovať aj nejaký konfort lebo potom sa každý na to jednoducho vykašle a kúpi si auto.
ale interval je vec ktoru si vies pozriet a zariadit sa podla nej, navyse aj teraz mas "prestupny" system ak si ho spravis ja napr z dubravky do race, ked mi zdrhne pred nosom 5, idem na 12 a prestupim na 11... to nie je ziadny problem...
problem je neskutocne pomala jazda a zastavka pri kazdej vrbe... do toho semafor pri kazdej vrbe
Inak nechapem preco tu riesite reorganizaciu elektriciek, ked ta je podla mna v pohode... to co brzdi elektrickovu dopravu nie je sucasne linkovanie ale "preferencia" a "moderny nizkopodlazny" vozovy park
93 nekonci na hlavnej pretoze tam ide cela petrzalka, ale preto lebo je tam jedine schopne obratisko na okoli... dolezite su zastavky Zochova a Hodzovo namestie
Jezis, ty uz nedristaj. Linka 10 bola zrusena DAAAVNO pred tym ako na dvojke zacali jazdit dvojicky.. Pamatam si to, do 6 rokov som zil priamo nad tou tratou, neskor som tam casto cestoval.
kakke siel si ti niekedy vobec na L5 s tym ze si nastupil na ZST Vinohrady? Lebo asi nie - nahodou Raca ma (mozno aj zo zlatymi) idealne riesenie elektriciek, ktore by som urcite nemenil (Spojenie s mestom, spojenie s hlavnou stanicou, aj ked by sa dalo uvazovat o kombinaci L3/5+L210/201 ci nieco ine a nakoniec spojenie s dubravkou, ktore je hojne vyuzivane (L7 by som zrusil)
Ja by som hlavne zmenil spojenie v KV a Dubravke a mozno zrusil 14 na ukor posilnenia 9 v podobednej spicke (tak ako je to v rannej)
A po otvoreni Rychlodrahy Petrzalka by som pridal pre petrzalku 2 linky - 1 na hlavnu stanicu (ako vypomoc 93) a druhu okruznu s koncom niekde v meste (mozno safko-vazovova-obchodna-nam. l. stura alebo safko-kapucinska-tunel-novy most)
V aktualitách sú len zo zástavky Kuklovská a Nová budova SND. Na cp.dpb.sk som sa pozeral a tam nie je nič. A ďakujem za typ cp.sk tam som vôbec nepredpokladal, že budú nakoľko nie sú ani tu a ani na dpb.sk ?
Ja som jazdnú dobu predĺžil o 3 minúty , zabi ma! ? Vieš, skús sa radšej pozrieť na stav tratí, preferenciu a prílišnú hustotu zastávok. Teraz má jazdnú dobu L5 asi 53min, môj návrh robí 56min, no s preferenciou a rozumnými vzdialenosťami zastávok by to bolo 50minút. Tam sa obzeraj radšej teda a nie po 3minútach.
Ide mi o to, ze ti ludia v elektricke by ta obesili kebyze im predlzis jazdnu dobu o nejake minuty, o to mi ide - 5 by som absolutne nemenil je to jedna z najvytazenejsich liniek
Ike