Šetriť by sa dalo tak, že sa budú plyňáky vypravovať iba keď je to nevyhnutné. Čiže by to mohlo mať ešte výhodu, že by trebárs STARé KOrozy jazdili menej. ☺
Gbely vyťažia menej než 1% potreby Slovenska, čiže to máme akurát do tankov, keď vypukne tá tretia svetová na viac už veľmi nebude.
Treba si hlavne uvedomiť, že Rusko plyn využíva na presadzovanie svojich politických záujmov a keby to prestrelili, tak by si hlavne sami sebe uškodili.
Bulhari majú problém, keď majú také malé zásoby ako tvrdia v Bombovom Čase, ale u nás je situácia iná.
Nikdy sme "nepili" inu nez Rusku ropu (pokial som dobre pocuval na strednej tak ta je plna siry a inych necistot preto je tazka [ak sa mylim opravte ma]). Kebyze by sme zacali brat napriklad Arabsku, slovnaft by musel investovat nemale peniaze do zmeny "systemu" nehovoriac o tom, ze by musel byt nejaku tu chvilu odstaveny (alebo v obmedzenom rezime)
ano to je pravda s tou ruskou, ale s gbely na 1 tonu obsahuje len asi 0,8% ropy, dalsia vec je ze toto forum nie je na to aby sme riesili gbely a rusku ropu
Ak by nebola ropa, tak by sa neriešilo, či je vysokokvalitná an áročná na vYťaženie atď.
Slovnaft samozrejme môže spracovať aj inúp ako ruskú ropu ale bez zásahu do technológie veľmi neefektívne, keďže je nastavený na ťažkú ruskú ropu.
Môže sa štartovať aj priamo na LPG, záleží na stupni prispôsobenia motora. Ale určite sa neštartuje na naftu a potom neprepína na LPG ani na CNG, lebo plynové motory sú zážihové ? .
ak ti mozem odpovedat, ropa z gbely sa nepouziva na tuctove dodavanie. to je vysokokvalitna ropa ktoru vytazit je velmi narocne a je to dlhy proces a neviem odkial si prisiel na to, ze slovnaft nemoze spracovat inu nez rusku ropu?
inak počuj, neviem ako je to pri CNG, ale pri LPG sa štartuje najprv na benzín/naftu a až po zahriatí motora sa to "prepne" na LPG... CNG je plnohodnotné?
Mimochodom, ešte máme aj Gbely... Mám protiotázku - keby boli zastavené dodávky ropy, tak by zase mali problém autobusy na naftu. Slovnaft nie je schopný spracovať inú, než ruskú ropu bez zásadných zásahov do technológie. Čo s tým?
Preto, lebo ich "odborné" doporučenia sú viac než pochybné. Nejde ani tak priamo o ŽU ako o hniezdo jej odchovancov - VÚD. Už sa im podarilo sprzniť niekoľko systémov MHD na Slovensku a u niektorých sa im to nepodarilo len vďaka osobnému nasadeniu konkrétnych ľudí.
Havo, ty si naozaj mimoriadny autistický tupec. Koľkokrát ti tu bolo zopakované, že sa im ich chce vyrábať preto, lebo ich niekto kupuje? Prečo by si SOR v tendri na 12 m vozidlá neškrtol? Čím by ho prebil Mercedes, Irisbus alebo MAN? To je všetko otázka toho, čo chcem, ale to ty evidentne nikdy nepochopíš.
To, že 9,5 m autobus nie je vhodný ako náhrada za JEDENÁSŤMETROVÚ Karosu som ti nikdy nevyvracal, nevyvraciam ani nebudem vyvracať. Lenže radobydiskusia s tebou bola o niečom úplne inom - ty si nepísal nič o tom, že by nebol vhodný kvôli svojej dĺžke ale o tom, že SOR je hnusné nekvalitné vajce, ktoré nemá na renomovaných výrobcov ako MAZ a podbných. A v tom proste nemáš pravdu aj keby si sa pokakkal, to je len subjektívny dojem nekvalifikovaného nečistokrvného psa.
Tak sa zmôž aspoň na používanie Googlu predtým, než si začneš na mňa otvárať papuľu, havko. Ja ti tu predsa nebudem vypisovať, kto všetko kúpil 9,5- a 10,5-metrové busy okrem Bratislavy.
S499.1023