Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ike #119318:
Nebolo by treba ani vytvárať jedinečné ID. Bohate ti stačí čas a číslo vozu. Revízor by z toho už vedel, či si daným vozidlom šiel aj predošlý spoj alebo nie.

U neprestupnej tarify si problémy presne popísal:
- dvoj a viacnásobne vyššia cena tam, kde nie je priama linka,
- cestujúci platí rovnako bez ohľadu na dĺžku cesty,
- absolútne nevyhovujúca pre IDS...
Reply on: ufo #119317:
Áno zažil. Raz vo WLB (a teda bola to dosť drsná kontrola) tých čo nemali lístok proste na zastávke dvaja počerný, asi 2 metre vysoký chlapíci doslova vyhodili z vlaku (napriek tomu, že sa nijako nevzpierali) a tam sa ich ujali pán v obleku a pani v šatách, ktorý im vypísali pokutové bloky. A raz v metre, kde nastúpili 3ja revízori (vyzerali ako tí naši) a čiernym pasažierom sa na bločky vypisovali na nasledujúcej stanici.
Ani pri jednej z týchto kontrôl (asi som mal šťastie alebo čo) sa nik nevyhováral, že si nejaký lístok zabudol, nestihol označiť a pod. Kto ho nemal, ten slušne zaplatil alebo strpel kontrolu dokladov. Za to pri každej kontrole v BA sa niektorý z čiernych pasažierov na niečo vyhovára. Proste na západe sú ľudia poctivejší.

Ja nechápem žiadneho cestujúceho ako zlodeja, ale keď tvorím nejaký systém, tak ho tvorím tak, aby bol jednoduchý, ľahko pochopiteľný a hlavne aby sa nedal zneužiť NEPOCTIVÝMI ľuďmi. Ja nemám tupé modrogumné myslenie, že zavediem nejakú "zákaznícku" ponuku a keď sa osvedčí, tak ju zruším, lebo ľudia by ju veľmi používali, t.j. v modrogumnom myslení zneužívali.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: aquila #119296:
Nuž, počíta, počíta. Ale ktovie, čo sa napokon skutočne vybuduje. Kríza už na zastavovateľov dopadla, takže trpia vreckovými suchotami a môže sa stať, že sa podzemné obratiská "presunú do ďalšej etapy", pričom jej termín bude až naprší a uschne.
A ostatne, ak zaberieš pľac hore, ťažko postavíš pod ním niečo väčšie, skôr naopak. Preto sa obávam (hoci projekt som neštudoval), že možnosti obratiska budú podstatne redukované.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: S499.1023 #119273:
Ja to apriori za zvrhlosť nepovažujem. Treba posudzovať každý prípad jednotlivo z hľadiska prepravných prúdov a optimalizácie obehov vozidiel. Vždy však na to treba vhodné obratiská a Bratislava ich má nedostatok.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Ámos #119268:
Ale áno, veď takéto ukončenia tu máme aj dnes - napr. Rajská či Kollárovo nám. Ale na nich býva priestor na 1-2 linky, a to ešte s nepríliš hustým intervalom.
Reply on: Valec #119316:
v com bola vlastne zla neprestupna tarifa? zrusila sa preto lebo sa zrusili linky odvsadial vsade - tomu rozumiem...

ale, bol to jednoznacny neobiditelny system, pri pouziti dnesnych modernych technologii by sa dalo zabezpecit aj nahodne cestovanie v rovnakom autobuse (napr cas by sa konvertoval na 4ciferne cislo pri odchode autobusu z konecnej a vynasobil ev.c. a vzniklo by jedinecne ID)

ak by sa cena urcila nejak equlibricky podla toho, ja neviem napr kolko by dpb stalo 5 zastaviek, tak by na listku prerabali len ti co cestuju na extremne kratke vzdialenosti a ti co na extremne dlhe by ziskavali
Reply on: Valec #119312:
Zažil si už kontrolu revízorom vo Viedni? To máš ideálne predstavy o cestujúcich vo Viedni...
Prestávam vidieť rozdiel medzi myslením DPB a ľudmi tu na imhd. Cestujúci je tu chápaný automaticky ako zlodej, ktorý má prvotný záujem okradnúť DPB.

Re #119315 810zssk: Fakt ráta? A máš to nejako podložené? Síce tu padol viedenský tarif ako vzor, ale mne šlo hlavne o 15 minútové lístky a ich neprestupnosť, takže keď tak by som vrátil debatu k nim a nezačínal teraz s Viedňou.
Reply on: Ebco23 #119313:
Môj mail je uvedený pri každom mojom príspevku. Ale ak na toto nie si schopný prísť sám, tak mi radšej ani nepíš.

Re #119314 Ike: ❓
Reply on: ufo #119291:
Viedensky system rata ciastocne s tym ze ludia ho nebudu zneuzivat. Pre Bratislavu teda v ziadnom pripade vhodny nie je.
Valec: prosim napíš tvoj email alebo icq!! dakujem
? ? ?
Reply on: ufo #119305:
Zatiaľ, čo v nemecky hovoriacich mestách každý cestujúci po jeho ceste takýto lístok zahodí, viem si predstaviť, ako by sa na Slovensku každý vyhováral, že on vlastne necestuje späť, len mu tak vynechávajú spoje, že jeho cesta trvá už 8 hodín.
Čiže moja odpoveď je taká, že ÁNO, cestujúci by to zneužívali. Avšak nie preto, že systém by to umožňoval, ale preto, že boli za 40 rokov vlády jednej strany zvyknutý riadiť sa heslom "Kto nekradne, okráda svoju rodinu". A žiaľ, dodnes toto ľuďom z hláv nevyšumelo.
Vsimol som si, ze v evidencnom stave vozidiel nie su minibusy Iveco oznacene ako NP, pritom tieto vozidla maju cast podlahy NP! Ci sa mylim?
Neviete minibus #1902 je ešte biely ❓ či má už mestský náter ❓
Za odpoveď ďakujem ?
Reply on: Ámos #119307:
7957+58 by som do toho nerátal, tá bola zakúpená ako už používaná (teda nie úplne nová) za výhodnú cenu. Aj keď veľa toho najazdeného tie vozne nemali, lebo viac stáli ako jazdili. Z tých 9 K2S je v BA zatiaľ len 5. Čo sa týka T3P, tak so skriňou VarCB3 je to 5 vozidiel. Modernizácia so skriňou VarCB3 bola v tom čase opodstatnená, lebo nákup nových električiek bol v nedohľadne (nehovoriac o tom, koľko budú trvať skúšky pred uvedením do pravidelnej premávky) a tie električky potrebovali náhradu hneď vtedy, lebo v premávke by chýbali. Ale táto etapa modernizácie električiek T3 je už za nami, s ďalšími VarCB3 sa nepočíta.
Reply on: Valec #119303:
za poslednych desat rokov 2xT6A5, 9xK2 tusim a neviem kolko T3P s novou skrinou.
Reply on: aquila #119299:
Kolko elektriciek typu T3 v Ba nie je z 80tych rokov?
Bratislava stale nema nato, aby mala polovicu vozidloveho parku elektriciek NP. Pri 230 elektrickach by teda bolo treba 60 viacclankovych suprav. 15T stoji Prahu 66mil Kc, cize asi 75mil. Sk.
4,5 miliardy je pre Bratislavu prilis vela.

Samozrejme novostavby su hlupost. No modernizacie na typ T3P (bez novej skrine) a zaroven nakup isteho poctu novych salin by bol asi najvhodnejsim variantom.
Reply on: Valec #119293:
A cestujúci by to zneužili, že?
Reply on: Valec #119303:
Dvojkoľajné obratisko by bolo komplikovanejšie ako dnešná situácia, nakoľko by sa museli úrovňovo krížiť dve trate, idúce zo Schottentor rôznymi smermi. Takto sa krížia mimoúrovňovo. Okrem toho, ak by tam bolo dvojkoľajné obratisko, zbytočne by ľudia museli prechádzať cez vonkajšiu koľaj, čo by tiež zdržovalo.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.