Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
All: OK... uznavam, ze to ekonomicky s autom mozno nie je vzdy vyhra, ale raz som tu uz pisal kolko ma stoji cesta v BA kam autom a elektrickou a vyslo auto zhruba rovnako ako elektricka, s tym, ze som bol o PODSTATNY cas rychlejsi. Skusim vymenovat vyhody cestovania autom a elektrickou (jakozto najprijatelnejsim hromadnym dop. pr.):
auto: pohodlie vnutri, rychlejsi presun do ciela cesty.
elina: nestojim v zapchach (zato stojim na kazdom rohu a to je casovo podstatne dlhsie ako zapchy), nemusim davat pozor na dopravu, spravam sa ekologicky 😉.
Ekonomika: cesta v ramci mesta ma vyjde autom aj elektrickou zhruba rovnako (zanedbatelne rozdiely). Za auto si platim rocne "pausaly", ktore by som platil, aj keby som autom nejazdil. Varianta - nevlastnit auto - osobne pre mna neprijatelna. Dovody: auto potrebujem, doslova by som sa bez neho nezaobisiel + zanedbatelny dovod - strasne rad jazdim.
Toz... neviem. Z toho jasneho vypisu pre mna vychadza zatial v BA jednoznacne lepsie auto. ALE!!!
Je tu riesenie: Ujo Durkovsky nakupi pre BA rychle supravy (trebars ake su v Strasburgu, Viedni....), da zrekonstruovat trate, aby tie rychle supravy po nich rychle jazdili, nebudem sa tam tlacit (pojde to kazdych 3-5 minut ako metro) a v cieli budem rychlejsie (minimalne rovnako rychlo) ako autom za porovnatelnu cenu.
Toto je podla mna JEDINE riesenie. A ani metro netreba mozno. 😉
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

Vladimir: No jasne, ved vyhody a nevyhody auta a MHD su jednak subjektivne a jednak casto zavisia od okolnosti.

Aj ked si myslim, ze zvacsa vitazia vyhody aut 😞. Najma, co sa casu tyka.

Ale najlepsie by bolo, keby si clovek mohol taxiky dovolit tak casto ako MHD.
Turbo, Kami: Asi som sa fakt nechal uniest a zacal som pisat o PO. Pardon... 🙂

Btw. Co znamenala poznamka, ze zjavne pisem o PO, ked som pisal o umyvani. Hadam mi nechcete povedat, ze v BA nemaju jednotlive vozidla presny harmonogram umyvania a vysavania, alebo, ze normalneho vodica nikdy nenapadne len tak prejst umyvarkou po prijazde do vozovne, ked je zaspineny... (autobus, nie vodic 🙂 )

Turbo: Ale nehnevaj sa, ze Karosa nezvlada obsaditelnost na 150%, to predsa nie je jej nedostatkom! Ved kazdy typ vozidla ma stanovenu obsaditelnost.

??? - SORy uz jazdia do Lamaca? Tomu nemozem uverit! Na akej linke?:o

co sa tyka Grobu: Hmmm... tak to je blbe, ked sa tie busy striedaju. Ja len, ze ci Vajnory nebudu mat pocit krivdy, lebo zapojenie Grobu na MHD je zjavne na ich skodu.

co sa tyka auto vs. MHD: mestska doprava ma oproti autu este jednu vyhodu. Pri preruseni cesty nemusite vystupit a nastupit na tom istom mieste.
Priklad > elektrickou cestujem z Dubravky do centra, vystupim na Safarikovo nam. Potlkam sa po obchodoch atd. az sa zrazu ocitnem na Hodzovom nam. Nie je problem! Sadnem na L83 a idem spat do Dubravky. Ale keby som mal auto odparkovane napr. na Pribinovej, musel by som sa pren od Hodzovoho nam. vracat. To je tiez svojim sposobom obmedzenie!
3.
Pokial viem, tak oba busy boli povodne automatiky, ktorym vymenili velmi poruchove prevodovky Praga 2M 70 za manualne 5+1.
Zopar detailov ku Ch.Grobu,...len potvrdzujem slova d3k0, ze zachadzky vykonavaju pocas dna postupne vsetky vozidla linky 53. Kvoli nepravidelnemu rozlozeniu zachadzok pocas dna (odchody su na zaklade poziadaviek obce) a ich poctu (10, resp. 6 cez SN) by bolo neefektivne, myslim si, aby tam zachadzalo jedno vybrane vozidlo (klbove) pocas celeho dna. Interval na 53 je povodny (septembrovy), v casti rannej spicky stiahnuty na 12´, cez obed s postupnym prechodom z 26´ cez 20´ na 13´ a pravidelny 20´(30´) vecer (resp. v noci). Relevantne, na sebe nezavisle prieskumy urcite su, na zaklade vysledkov bol tesne (3 min.) pred najzatazenejsi spoj z Grobu (cca 7:20) pridany spoj pre Vajnorcanov, len z Vajnor. Pocas dna nikdy nejdu za sebou 2 spoje prichadzajuce do Vajnor zo zachadzky.

K 4049/8005…je to automatika?
Juro:
Radsej nie, nikomu sa uz nechce pisat to iste znovu, najma mne nie, lebo viem ze mam pravdu. 😉
Turbo: Alebo by mala byt zriadena nova diskusia "1000 vs. 1435". :-)))
Dajte si vsetci vyhladat 1000+1435, najdete tam vsetky odpovede, nechcem to znovu rozpisovat. Ani Si (jediny z nas kto je za zmenu) urcite nie je za dalsiu epizodu serialu "1000 vs 1435". 🙂
ak by ste nahodou kolegovi dusoftovi posielali nieco 1000vs1435, poprosil by som aj mne na mgrisak-at-orangemail.sk, stacia i linky
Dakujem.

PS co obnasa prestavba vozidla? len vymena podvozka? (uvazujem v suvislosti s textom o 7901+7902 o skusani v prahe na 1435mm... inak som uplny laik :)))
Vladimir: Obavam sa, ze je to nemozne, pretoze do Grobu a C. Vody zachadzaju komplet vsetky vozy L53 - kazdy zvacsa iba raz... A co sa tyka intervalu, tak ten je od maja predlzeny z 11 min. na 13 min. v spicke. A este aj cez vikend je lepsi interval (20 min) ako cez pracovny den v sedle (26).

Bon-Cu: Blahozelam 🙂

ufo: 8005 ma zarucene Rabu

P.S. Odpisal niekto Dusoftovi?
Nervy??? Poznam ludi ktori ked idu autom tak nadavaju, su nervozny ako slak a vystresovany a cely den im dokaze pokazit uplna ko.... Ked idu MHD, tak to trva samozrejme dlhsie, ale nenervacia kvoli dopravnej zapche, su relaxovany a pod. Teda s tymi nervami je to tak... 😉 Ale automobilobych ludi tazko presvedcis do MHD - oni si totiz na auto tak strasne navykli ze by sa ho uz nikdy nevzdali. Ja (ako pouzivatel MHD) si idem do mesta a som tam, nic ma netrapi. Raz som isiel s otcom do mesta (na moj navrh). Samozrejme on bez auta nepojde. Tak sme krizovali ulice (stali v zapchach), foter bol nervozny, nemal kde zaparkovat, nadaval a pod. Nakoniec sme to zaparkovali na Dunajskej a isli peso do mesta. Poznate to - nervozita ci nieko neukradne auto, ci ho neodtiahnu a pod. Akoze to vobec nepotrebujem, elektricka je v mesta za 10 minut. Autu to trva tak isto + hladanie parkovacieho miesta dalsi cas. Ja by som nikdy nesiel autom len do mesta, vsak to lezie na nervy. Radesj sa budem trepat 5 minut na zastavku, nastupim do tramvaje, odvezem sa do mesta, vystupim a mam pokoj. Ziadne strest kvoli autu... 🙂 Nechapem takych ludi, ktori idu aj 20 metrov autom, len aby nemuseli ist kusok peso. Co sa mi na nich uz vobec nepaci je to, ze MHD povazuju za nieco menejcenne, ze oni nikdy nepojdu MHD, lebo ta je iba pre asocialov a bezdomovcov. A bohuzial, tak aj vyzera... Asi musime vyckat kym bude IAD v meste taka ako na zapade aby sa to zmenilo... 😞
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

No auto ma nezanedbatelne vyhody, ale je na kazdom z nas, ci mu vyhovuje pomer vyhody/cena, co stoja. Vacsine ludi zrejme (zjavne) ano. Lebo do mhd dava clovek svoj cas a nervy, co je dost nevycislitelna polozka.
Vladimir #11880: zjavne tu pises o Presove. Slova o okamzite odstranenej chybe a umytom vozidle maju o mna trochu nadych sci-fi. Hlavne v Blave. Tu dodaleka svietia tie vynimky, co sa o vozidlo staraju.
Poznam vodicov, co sa s (pridelenym) vozom len vozia, takych co sa staraju a sami si aj nieco (u)opravia a nakoniec je par takych co nenechaju ani smietku na podlahe. Jeden vodic odmietne vozidlo uz ked sa neda nastavit sedadlo (nema vlastny voz).
Voz co nema pana nie len ze vyzera zle, ale aj techniky odchadza ovela skor.
Co sa tyka okamzite odstanenej chyby, aj v BB maju technici sklon dopisovat si s vodicom v knihe vozidla miesto aby chybu odstranili.

auto vs MHD: cisto ekonomicky, ked mam auto, naklady na poistku a pod su fixne, platim ich tak ci tak. Obcasne pouzitie miesto MHD znamena len dodatocne naklady - staci pocitat benzin a priratat nieco k opravam (jazda v meste a hlavne v BA viac zatazuje auto). Pri pravidelnom pouzivani miesto verejnej dopravy musim ratat s celou amortizaciou.
11861:
Nie, vsak ja mam Karosu rad. Strasne raaad. 🙂 Nic proti znacke nemam, ale proti produktom ktore nesu jej meno - konkretne Slintyhnisy a serble B9xx. 😉

d3k0, Vladimir #11879:
Presne o tom to je. Na zivotnost a stav autobusu vyrazne vplyva faktor pretazenosti. V Bratislave su vozy plne na 150 percent, ak nie viac. Vozidla trpia, ukaze sa to na nich v podobe prasknutych nosnych casti - Karosy B 741 v okoli klbu, rozbiteho interieru - pozname prepadnute sedadla s Karos, etc... Bohuzial, na Karosach je to vidno najviac. Vezmime si SOR-y. Ked dosli tak zacali vozit linky ktore sa nezrusia iba preto, lebo by do tej-ktorej oblasti uz nic nejazdilo. Teda vozili viac kubikov vzduchu ako cestujucich. Ukazalo sa to aj na ich stave - nic im nie je. Ale teraz sa zacali vypravovat aj do Lamaca, odtial idu natrieskane (aspon v spicke) a skor ci neskor na to doplati technicky ako aj esteticky stav vozidla. Nic proti Karose, keby vozila vzduch, resp. keby bola obsadena tak max. na 80 %, tak by to boli velmi dobre autobusy (teda keby bola aj nejaka udrzba). Ale bohuzial, v Bratislave sa jazdi s obsaditelnostou 150 % a Karosy na to nie su dimenzovane. Stare Ikarusy 280 su hrdzave, zhnite, ale zrataj6te si aky vykon podali! Podali minimalne taky isty ako totalne zhnite Karosy B 741 alebo este vacsi! V ziadnom Ikaruse 280 som sa nestretol s tym, ze by sa bocnica voci podlahe pohybovala hore - dolu 10 cm. V Karose to vidim stale. Alebo: V 280 som nezazil aby sa sustavne nezatvarali dvere, vcera som isiel nocnikom 501, karosa B 741 - tretie dvere, zadne kridlo - vobec sa nezatvorilo, ostalo asi 2 cm od bocnice. Vzduch stale fucal, ale dvere nic. Ked som vysupovat na Novoveskej, tak som rucne tie dvere pritlacil ako ich zatvaral. Zaver: Keby bola Karosa lepsie konstruovana (nosny ram) a aj predimenzovana tak by bola dobrym autobusom, ale taka aka je je pre Bratislavu nevhodna. To plati o Rade 7xx aj 9xx, lebo je to sice nove, ale v podstate rovnaky serbel.
Este taka poznamka na zaver: Ikarusy 435 premavaju od roku 1996, napriklad 2800. K dnesnemu dnu ma 6 rokov, coskoro bude uz siedmy rok premavat. Pri porovnani so 6 rocnou Karosou (napr. 2320) vobec nezaostava a dovolim si tvrdit ze je lepsi (ciste subjektivny nazor). Preco? Lebo uz aj na poslednej serii B 741 sa zacinaju objavovat klasicke Karosacke problemy - sedadla, podlaha, tuhost ramu pri jazde cez jamy.

Vladimir #11880:
Pouzijem tvoj citat:
...vodic sa o svoje pridelene vozidlo stara viac ako o ine, hlasi kazdu, aj najmensiu poruchu, ktora je v dielnach okamzite odstranena...
Hehe, porucha bude v dielnach okamzite odstranena..., ehm, dovoilm si tvrdit ze tomu tak nie je. 😉

Spectre #11887:
Mozem dolnit?

1435:
- vysoke naklady na prestavbu (iba 11 mld. Sk vozidla, trate su dalsie miliardy...) 🙂

KLF #11892:
Podla mna to auto nie je lacnejsie, je iba ako si sam pisal - pohodlnejsie. 🙂
KLF: Preco porovnavas len cenu benzinu a cenu cestovneho listka. Pokial mas auto tak musis vediet ze to je dobry zrac penazi a urcite ta nevyjde lacnejsie ako MHD. Teda ak porovnavas iba priame naklady (cena vozidla, PHM, udrzba, poistka, ...).
KLF: #11892 No, s porovnanim ceny za MHD a auto nemas uplne pravdu, zavisi od pripadu a sposobu vyuzitia dopravnych prostriedkov. Napr. rocna elektricenka stoji 5500 Sk. Rocne poistne napr. v Allianz pre vozidla do 3,5t, 1300-1800cm3 stoji 6 156 Sk. Takze ak pouzivam MHD LEN v meste, usetrim 600 Sk len pri zaplateni poistky (a samozrejme pokial pouzivam auto sam - poznam aj take pripady, kolegyna s manzelom maju 2 auta, kazdy vlastne). Pri vysokom pocte jazd mimo mesto kombinovanych s vyssym poctom prepravovanych osob zacne vychadzat lepsie osobne auto. Bohuzial pri porovnavani cien za dopravu autom a verejnou dopravou sa casto zabuda na rozpocitanie cien rocneho poistneho a oprav, ktore uz su v cestovnom listku zohladnene. Preto je aj objektivne hodnotenie tazko spravit.
TeBeCe: podla katalogu ano, ale zda sa mi, ze 8005 ma uz napravu Detva
Vystavba na Kollarovom namesti: magistrat schvalil zanik dalsieho - este ako-takeho - priestranstva v meste a zaroven schvalil na nom vystavbu vyskovej budovy. Velmi pekne za to Moravcikovi & comp. dakujem. A Durkovskemu za to, ze na mestskom zasadnuti dal tiez suhlas na tuto vystavbu. Lutujem, ze sa ten clovek stal primatorom. Mozno o 4 roky budem hovorit inak, ale momentalne to LEN lutujem. Vy ho chlapci totiz vidite na mieste primatora len z pohladu "co bude s MHD". A to je ta chyba... Pozrite sa na neho z pohladu architektury - co sa ma kde stavat a ako to ma vyzerat.
Anketa: ciste sfanatizovane a propagandisticke otazky. Ta otazka teraz je postavena uplne stylom, ze je jasne, ze je to propagacia elektriciek. ten text o predvianocnych nakupoch atd. je jasne propagandisticky. Postav otazku tak, ze cim sa ludom cestuje cez vsedny den najpohodlnejsie. Auto - siroko daleko nic a potom mozno nejake elektricuocky zasrate (rozumej spinave, poruchove), autobusiky a trolejbusiky. Konkretne tato anketa nie je nicim inym, len masirovanim si brucha fanatikov na MHD, co nepochopia, ze auto je stale najpohodlnejsi a najhospodarnejsi dopravny prostriedok AJ do mesta. Urcite ma totiz nestoji 10 minut jazdy autom 14 korun a podobne dalej...........
Vladimir: No to sa aj mne zda ze interval zostal nezmeneny...S klbakmi by som preto suhlasil...len neviem ci je to aj realne...

Mimo temu: Dneska 16.12. su presne 2 roky mojho "webotvorcovstva" 😃
moze mi niekto povedat - videl som staru elektricku ako t3g sucs ale prefarbenu na farbu ako su nove na linkach 14,11 a este 7 myslim. proste tie najnovsie zrenovovane. zaroven mala napis: zvlastna jazda a nove asi BUSE led diody. co to je za elektricku? nejaky klon?

tiez mam dalsiu otazku - na linke 9 jazdi stara t3g sucs (asi) ale zvuk motora je ako maju take tie novsie hranate elektricky (napr. linky 9 a 5) opat ide o novy motor alebo co?

odpovede prosim aj na moj email: dusoft at staznosti.sk

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.