prepac ale keby mi postavili vedla seba 81x, 830 a 851, ktore pojdu na rovnakej trase, tak si vyberiem 81x. Preco, lebo jej vyzor je najmodernejsi a teda vzbudzuje doveru, ze sa do cielovej stanice dostanem.
Z ktorych rokov pochadzaju vobec tieto rady?
A k tej trati BA - KN. Za súčasnej situácie vozidlového parku by som na trati BA - KN nasadzoval 750+B/Bd/Bdt/Bdtmee (povedzme jeden vozeň v súprave s kupé a ostatné veľkopriestorové). 810/812 by som nasadzoval na vlaky premávajúce len po Dunajskú Stredu, aj to iba na tie menej vyťažené. Ale za optimálne riešenie do budúcnosti by som považoval nákup nejakej viacčlánkovej motorovej jednotky (niečo na štýl 840).
a co ja viem co je gorila... uz som to tu pisal niekolko krat a napisem znovu do zeleznic sa nevyznam.
Mam len vnemy a dojmy obycajneho cestjuceho, jedinu prezyvku ktoru pouzivam a bezpecne viem o aky vlak ide je akvarium (aj ked sa zrejme nepouziva u znalcov) a teraz vdaka majovi bageta. Co sa mi lubi.
Ale jednoducho nemam rad vyhlasenia typu, ZSSK je j*bnuty, lebo objednava vozy od domaceho vyrobcu a tie sposobuju odliv cestujucich. Ako neexistuju jednoduche riesenia neexistuju ani jednoduche vysvetlenia.
ZSSK za 9 mesiacov tohto roka prepravil viac cestujucich ako za cely 2007. A teraz nech mi majo vysvetli ako to, ked bagety jazdia a je ich viac ako v 2007. A modernizovane ci nove vozne stale robia ZOS Trnava ci Vrutky.
Aj ja by som bol rad co ja viem desiram ci talentom, herkulom a taurusom, ale jednoducho nasa ekonomika nane este nema. Osobne som velmi prekvapeny, ze do osobakov by malo ist 70 klimatizovanych Bckovych voznov.
Aj CD kupuju 471 aj ked podla toho co som sa docital na ceskych forach su poruchove. A nasa 813+913 sa minimalne zatial neroztrhla tak ako regionova (neviem co je kvalitnejsie, reginova je vsak aspon NP) A to su CD vacsie, ich preprava cestujucich je zrejme kvalitnejsia a firma spolu so statom je bohatsia.
Praha robi tendre na mieru ceskym vyrobcom a nikto sa nadtym nepozastavuje, lebo cesky nacionalizmus sa berie v pohode na rozdiel od slovenskeho.
Nase ZOSky sa tiez mozu casom vypracovat. Najprv reko, potom modernizacie a na zaklade ziskaneho know-how pridu mozno casom uplne nove koncepty nevychadzajuce z tych starych.
SOR, vyrobca polnohospodarskych strojov ak sa nemylim, bol pred rokom ci dvoma najvacsim prazskym lokalpatriotom akeho poznam dehonestovany otazkou: "SOR, je to vobec autobus?" a dnes je zrejme iste, ze Praha bude mat od SORu 620 - 720 busov. A preco? Lebo dostal sancu a jeho busy niekto kupoval.
Netvrdím, že za odliv cestujúcich môžu bagety, ale všetky variácie modernizovanej (aj nemodernizovaná) 810 nasadzované na tratiach, kde to nie je vhodné. A tie sú tu už teda podstatne dlhšie ako od roku 2007. Celá táto šukafonizácia Slovenska sa začala na Orave, kde vtedy dojazdili 830 a na práve na Tebou spomínanej trati Červená Skala - Margecany, kde nahradili podstatne komfortnejšie 851. A postupne sa začali šíriť po celom Slovensku - po 811 to boli 812, teraz 813. A ako sa šírili, tak aj ubúdalo cestujúcich. Svedčia o tom štatistiky počtu prepravených osôb. Samozrejme, môžu za to aj iné faktory - blbý grafikon, konkurencia rýchlejších a niekedy lacnejších autobusov atď. A ten Tebou spomínaný nárast počtu cestujúcich sa regionálnych tratí netýka, to súvisí najmä s koridormi.
Aha, takto si to myslel. No to by musel by takt na pripojnych tratiach.
Re #118496 S499.1023: JA som myslel ZV - ZA a gorilku. Aj ked neviem, ci tam niekedy jazdili. ?
Re #118497 Martin Fundárek: Preco nie?! Treba ju hned a okamzite postavit vedla 755! ?
(Stale nechapem, preco ten dizajn sa pri reko rusnov nepouziva. Voz z polovice 90tych rokov a vyzera stokrat lepsie ako Skoda 109E. A nech sa namna nikto nehneva, ale jej podobnost s Taurusom je viac ako napadna)
Re #118500 Majo: A co by si poslal na trat Bratislava - Komarno?
Zvalstne 813+913 sa vyraba od 2007. To je ten rok, co sa zastavil odliv (dakujem za opravu) cestujucich zo zeleznice ☺ a tento rok pocet stupol. Nechcem tym tvrdit, ze bagety vytrhli ZSSK z biedy ale ani tvoje tvrdenie nedokazes potvrdit!
Re #118504 S499.1023: Ked moze mat bustu Langoš, tak ju moze mat ja Husak. A raz ju bude mat aj Mečiar a nikto sa z toho neposerie. ? Bohuzial.
Práve kvôli tomu, čo si napísal: "Zákazník si objedná to, čo spriaznená firma dokáže vyprodukovať."
...máme teda nové vozne na len 160km/h. (V GVD 2009/10 chceli DB slovenské vozne na EC BA-Straslund, ktoré pôjde v polohe zrušeného TISu, ale podmienka bola 200km/h.)
A to nie sú voľnoosé tie čo má Rybák? Až tak sa do toho nevyznám, som elektrotechnik, nie strojár. Každopádne sa aj vďaka tým podvozkom v tom pohodne necestuje...
Ja by som ten rušeň zatracoval preto, že stačí pridať 15 melónov a máme nový Herkules od Siemensu s úplne inými parametrami.
(Inak mám okuliarniky rád, ale treba uvažovať efektívne do budúcnosti...)
Inak ten bocny transparent na IVECU sa endal spravit aby tam bolo len cislo linky a nie ten obdlznik?
ad nater... kombinacie sedej, ciernej bielej a cervenej tym minibusom fakt pristane... ale sprdznili to tymi logami ktore polepili dokolecka a napriek tomu ze globalne je autobus biely, loga su inverzne aj neiverzne + zvhrla verzia so sedym pozadim...
mozno by si sa cudoval. Podla kozenky a hluku to rozoznavaju a ja som to podla oznacenia napr. naucil aj kolegynu. Potom sme si neomylne vyberali len Bt.
Re #118472 aquila: Filialka ide z Kohezneho fondu, ten je aj pre BA. Inak s 1. vetou suhlas.
A k poslednej vete: ano, je to smutne. No zial sme na Slovensku.
ufo
...máme teda nové vozne na len 160km/h. (V GVD 2009/10 chceli DB slovenské vozne na EC BA-Straslund, ktoré pôjde v polohe zrušeného TISu, ale podmienka bola 200km/h.)