Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ámos #118512:
A k tej trati BA - KN. Za súčasnej situácie vozidlového parku by som na trati BA - KN nasadzoval 750+B/Bd/Bdt/Bdtmee (povedzme jeden vozeň v súprave s kupé a ostatné veľkopriestorové). 810/812 by som nasadzoval na vlaky premávajúce len po Dunajskú Stredu, aj to iba na tie menej vyťažené. Ale za optimálne riešenie do budúcnosti by som považoval nákup nejakej viacčlánkovej motorovej jednotky (niečo na štýl 840).
Reply on: Solider #118514:
a co ja viem co je gorila... uz som to tu pisal niekolko krat a napisem znovu do zeleznic sa nevyznam.
Mam len vnemy a dojmy obycajneho cestjuceho, jedinu prezyvku ktoru pouzivam a bezpecne viem o aky vlak ide je akvarium (aj ked sa zrejme nepouziva u znalcov) a teraz vdaka majovi bageta. Co sa mi lubi.
Ale jednoducho nemam rad vyhlasenia typu, ZSSK je j*bnuty, lebo objednava vozy od domaceho vyrobcu a tie sposobuju odliv cestujucich. Ako neexistuju jednoduche riesenia neexistuju ani jednoduche vysvetlenia.
ZSSK za 9 mesiacov tohto roka prepravil viac cestujucich ako za cely 2007. A teraz nech mi majo vysvetli ako to, ked bagety jazdia a je ich viac ako v 2007. A modernizovane ci nove vozne stale robia ZOS Trnava ci Vrutky.

Aj ja by som bol rad co ja viem desiram ci talentom, herkulom a taurusom, ale jednoducho nasa ekonomika nane este nema. Osobne som velmi prekvapeny, ze do osobakov by malo ist 70 klimatizovanych Bckovych voznov.

Aj CD kupuju 471 aj ked podla toho co som sa docital na ceskych forach su poruchove. A nasa 813+913 sa minimalne zatial neroztrhla tak ako regionova (neviem co je kvalitnejsie, reginova je vsak aspon NP) A to su CD vacsie, ich preprava cestujucich je zrejme kvalitnejsia a firma spolu so statom je bohatsia.
Praha robi tendre na mieru ceskym vyrobcom a nikto sa nadtym nepozastavuje, lebo cesky nacionalizmus sa berie v pohode na rozdiel od slovenskeho.

Nase ZOSky sa tiez mozu casom vypracovat. Najprv reko, potom modernizacie a na zaklade ziskaneho know-how pridu mozno casom uplne nove koncepty nevychadzajuce z tych starych.

SOR, vyrobca polnohospodarskych strojov ak sa nemylim, bol pred rokom ci dvoma najvacsim prazskym lokalpatriotom akeho poznam dehonestovany otazkou: "SOR, je to vobec autobus?" a dnes je zrejme iste, ze Praha bude mat od SORu 620 - 720 busov. A preco? Lebo dostal sancu a jeho busy niekto kupoval.

(fu, som sa rozohnil ? )
Reply on: Ámos #118512:
Netvrdím, že za odliv cestujúcich môžu bagety, ale všetky variácie modernizovanej (aj nemodernizovaná) 810 nasadzované na tratiach, kde to nie je vhodné. A tie sú tu už teda podstatne dlhšie ako od roku 2007. Celá táto šukafonizácia Slovenska sa začala na Orave, kde vtedy dojazdili 830 a na práve na Tebou spomínanej trati Červená Skala - Margecany, kde nahradili podstatne komfortnejšie 851. A postupne sa začali šíriť po celom Slovensku - po 811 to boli 812, teraz 813. A ako sa šírili, tak aj ubúdalo cestujúcich. Svedčia o tom štatistiky počtu prepravených osôb. Samozrejme, môžu za to aj iné faktory - blbý grafikon, konkurencia rýchlejších a niekedy lacnejších autobusov atď. A ten Tebou spomínaný nárast počtu cestujúcich sa regionálnych tratí netýka, to súvisí najmä s koridormi.
Reply on: Solider #118513:
To je nezmyselná požiadavka, prečo neurobiť tie vozne hneď na 200 km/h? Ja za tým vidím niečo iné...

ZV-ZA gorilku? A cez Kremnicu, alebo Harmanec? ?
Reply on: Ámos #118512:
No jasné, taká gorilka isto môže po neelektrifikovanej trati ?
Reply on: ufo #118511:
Ale veď Ampeer / Bmpeer sa dajú "prestavať" na 200 km/h, je to uvedené aj v tendri, že vozne na rýchlosť 160 s možnou úpravou až na 200 km/h.
Reply on: S499.1023 #118495:
Aha, takto si to myslel. No to by musel by takt na pripojnych tratiach.

Re #118496 S499.1023: JA som myslel ZV - ZA a gorilku. Aj ked neviem, ci tam niekedy jazdili. ?

Re #118497 Martin Fundárek: Preco nie?! Treba ju hned a okamzite postavit vedla 755! ?
(Stale nechapem, preco ten dizajn sa pri reko rusnov nepouziva. Voz z polovice 90tych rokov a vyzera stokrat lepsie ako Skoda 109E. A nech sa namna nikto nehneva, ale jej podobnost s Taurusom je viac ako napadna)

Re #118500 Majo: A co by si poslal na trat Bratislava - Komarno?
Zvalstne 813+913 sa vyraba od 2007. To je ten rok, co sa zastavil odliv (dakujem za opravu) cestujucich zo zeleznice ☺ a tento rok pocet stupol. Nechcem tym tvrdit, ze bagety vytrhli ZSSK z biedy ale ani tvoje tvrdenie nedokazes potvrdit!

Re #118504 S499.1023: Ked moze mat bustu Langoš, tak ju moze mat ja Husak. A raz ju bude mat aj Mečiar a nikto sa z toho neposerie. ? Bohuzial.
Reply on: S499.1023 #118458:
Práve kvôli tomu, čo si napísal: "Zákazník si objedná to, čo spriaznená firma dokáže vyprodukovať."
...máme teda nové vozne na len 160km/h. (V GVD 2009/10 chceli DB slovenské vozne na EC BA-Straslund, ktoré pôjde v polohe zrušeného TISu, ale podmienka bola 200km/h.)
Reply on: Ike #118507:
niekedy v dalekej buducnosti ked si niekto najde cas a naprogramuje to BUSE, tak tam bude pravdepodobne aj ciel namiesto toho obdlznika;)
Reply on: S499.1023 #118503:
A to nie sú voľnoosé tie čo má Rybák? Až tak sa do toho nevyznám, som elektrotechnik, nie strojár. Každopádne sa aj vďaka tým podvozkom v tom pohodne necestuje...
Reply on: Martin Fundárek #118497:
Ja by som ten rušeň zatracoval preto, že stačí pridať 15 melónov a máme nový Herkules od Siemensu s úplne inými parametrami.
(Inak mám okuliarniky rád, ale treba uvažovať efektívne do budúcnosti...)
Inak ten bocny transparent na IVECU sa endal spravit aby tam bolo len cislo linky a nie ten obdlznik?

ad nater... kombinacie sedej, ciernej bielej a cervenej tym minibusom fakt pristane... ale sprdznili to tymi logami ktore polepili dokolecka a napriek tomu ze globalne je autobus biely, loga su inverzne aj neiverzne + zvhrla verzia so sedym pozadim...

to su soto vyhrady...

nesoto vyhrady su take ze " naco tie linky su?"
Reply on: Majo #118462:
mozno by si sa cudoval. Podla kozenky a hluku to rozoznavaju a ja som to podla oznacenia napr. naucil aj kolegynu. Potom sme si neomylne vyberali len Bt.

Re #118472 aquila: Filialka ide z Kohezneho fondu, ten je aj pre BA. Inak s 1. vetou suhlas.
A k poslednej vete: ano, je to smutne. No zial sme na Slovensku.
Reply on: S499.1023 #118504:
co si dunco 2.? 😃 co to ma spolocne s MHD 😛
Reply on: Majo #118501:
Jednonápravové podvozky typ Rybák. Voľnoosé je niečo iné.
Reply on: Martin Fundárek #118497:
756 je prakticky totožná so 753.7 ČDC a tie sú spoľahlivé. Aj keď je fakt, že riadiaci systém z EVPÚ tomu na spoľahlivosti nepridá ? .
Reply on: S499.1023 #118492:
Teda pardón, voľnoosé či ako sa to volá.
Reply on: Ámos #118493:
Jurko, prvy bol samozrejme odliv (mimochodom, pise sa s makkym i) cestujucich, ale zeleznice ho nasadenim bagiet a inych sukafonov len zvacsili. Aj som milionkrat isiel sukafonom trat (B. Bystrica) - Cervena Skala - Margecany (aj ked nie celu, ale po usekoch pocas dovolenky) a pohodlne som sa teda rozhodne necitil. Ale urcite som sa citil prijemnejsie ako vtedy, ked som pocas tohto leta v 011 stal zo Zvolena do Lucenca, kedze suprava kapacitne akosi nepostacovala. A tam prestup na dalsi sukafon do Jesenskeho a tam na dalsi do Rimavskej Soboty. Najblizsie sa na to vykaslem a pojdem autobusom. Alebo odporucam Ti napr. previezt sa sukafonom z Komarna do Bratislavy, absolvoval som jednu takuto trojhodinovu jazdu a stacilo mi na cely zivot.
Gorilku by som si na Horehroni vyfotil asi tazko, kedze (ak nahodou nevies) rusen zavislej trakcie dokaze samostatne jazdit len pod dratmi. Nehovoriac o tom, ze zeleznicu fotim len vynimocne. Ale to je typicke pre Teba, ak ma niekto iny nazor ako Ty, spravit z neho absolutneho sotousa a vsetko zle hadzat na sotousov.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

http://bratislava.sme.sk/c/4216793/posudia-rentabilnost-novej-zeleznice.html
"„Ide o stavbu trate, ktorá spojí Predmestie s Filiálkou. Železnice ako investor teraz posunú dokumentáciu na štátnu expertízu, tá posúdi náklady a rentabilnosť stavby,“ povedala Petra Pauerová z Dopravoprojektu"
Hmm, ja by som posúdil rentabilnosť za chvíľu a troma slovami...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.