Ja si skor predstavujem situaciu kedy bude niekolko dopravcov, ze si BID bude v regione vyberat. Aby si mohol davat podmienky ako do x rokov % vozidloveho parku s NP, maximalny vek autobusov, klimatizacia v kazdom novom vozidle a podobne.
Konkurenica je vzdy lepsia ako monopol!
Však alebo spojiť 52 a 54. Určené spoje 52 by premávali k ŽST Vajnory. A 52 by mohla KONEČNE premávať aj cez sedlá pracovných dní nakoľko veľmi blbo vyzerá keď do 22 a cez víkendy idú 4 až 3 spoje do hodiny na trase Rača - Východné ale počas sedla to sú len 2! DP robí prieskumy len tam kde netreba a znižuje kapacitu kde tiež netreba. Tam kde sa vozí vzduch ich to netrápi vôbec. ?
hej uvadza sa to ako teoreticka moznost ale to, ze DPB zacal prevazdkovat L630 sa k tomu jednoznacne prihlasil. Aj naslednym tendrom na primestke vozy. Ved snahou kazdeho dopravcu by malo byt robenie co najviac vzkm aby mal co najvacsiu dotaciu, nie?
Dotacia od BID podla tu zverejnenych info robi z perifernej linky 630 ziskovu. Preco by sa mal DPB branit dalsim 4 takymto linkam? Ved to nema logiku.
"nema vozy ani vodicov"? nie je jednoduchsie povedat NEMA PENIAZE? vozy = otazka penazi. vodici = otazka penazi... ked SAD ma vodicov a vozy, tak asi ma peniaze (a asi ich nema z marsu ale za to co robi z dotacii a od cestujucich)... pokial DPB dostane peniaze ako SAD - napriklad za konretne regionalne linky, tak asi bude mat vodicov a vozy a teda je jedno ci to robi SAD alebo DPB a podla mna by urcite celej bratislave aj bratislavskemu kraju pokojne stacil jeden cestny dopravca...
strana 55-56
Okrem týchto liniek PDO počíta s vytvorením 5 liniek, ktoré by spájali priľahlé obce regiónu BSK, ktoré sa nachádzajú v tesnej blízkosti za Bratislavou s prestupným terminálom nosnej dopravy MHD, napr. konečnou zastávkou električiek. Súčasný štandard dopravnej obsluhy týchto obcí je z hľadiska intervalu, kapacity, doby prevádzky či počtu spojov výrazne horší, než ten, ktorý má v súčasnosti zabezpečený koncová mestská časť Bratislavy, ktorá sa nachádza v susedstve. Ide napríklad o porovnanie obce Mariánka a mestskej časti Záhorská Bystrica, či Svätého Jura s Račou. Tieto novonavrhnuté linky svojimi parametrami sú určitým prienikom medzi mestskou a regionálnou autobusovou dopravou, avšak s ohľadom na efektívnosť integrovaného dopravného systému ich výkony by mohol zabezpečovať aj dopravca zabezpečujúci prevádzku MHD v Bratislave.
321 Bratislava, Patrónka - Záhorská Bystrica – Marianka 30 60 30 60
520 Bratislava, Rača - Svätý Jur 30 60 30 60
630 Bratislava, Zlaté piesky - Vajnory - Chorvátsky Grob - Slovenský Grob - Vajnory -
Bratislava, Zlaté piesky (okruh)
30 60 30 60
720 Bratislava, Ružinov, Pošeň - Vrakuňa - Most pri Bratislave 30 30
735 Bratislava, Cintorín Ružinov - Podunajské Biskupice - Rovinka - Dunajská Lužná
(Lipnica - Jánošíková)
30 30
1. SOR vyhral sutaz, ale jedna sa o ramcovu zmluvu.
2. Nechce sa mi to hladat, no urcite to tam bolo. Dokonca sa to tu na diskusii rozoberalo, ze ci je vhodne aby DPB tieto linky prebral, kedze nema vozy ani vodicov.
Martin Fundárek