Reply on: richardhudec #116948:
co potom chudaci viedenaci, ktori maju 99% kmenovej flotily na plyn ? detto motoricke vlastnosti .. ako bolo spominane, MHD ma priemernu rychlost asi tak 20kmh, cize ziadne rally nepotrebujes ..
plnicku tiez dobudujes raz dva .. posledny problem ..
ale asi radsej zaplatime prerabku 140 vrakos na plynaky po rokoch co ? to bude lacnejsie
Re #116942 S499.1023: v tom sa nezhodneme ja by som naftu pre osobnu spotrebu zakazal, alebo by som dal spotrebne dane na 1t ako pri benzine a nie dotoval, vyroba nafty je o drahsia za normalnych okolnosti .. preco by sa mali takto nepriamo dotovat ? navyse je to mor europy ..
a nezacni tu argumentovat parketikelfiltrami .. zachytia sice 99% hmoty, ale len 2% mnozstva ciastociek a tie mikro su najhorsie na rakovinu pluc ..
richardhudec
potrebujes aj CNG aj naftove autobusy, kedze nikdy nevies co sa moze stat...raz nam mozu zavriet plyn, raz mozu ropu a ked vobec bude nejake palivo potom k dispozicii, tak si predstav tie ceny...a keby si mal cely vozovy park zavisly len od plynu a zavru plyn, tak si ani nechcei predstavit, co sa moze stat...
na otazku preco je viac nafty, ako plynu objednanej, tak preto, lebo po technickej stranke a celkovo motoricke vlastnosti nafotvych autobusov su este stale lepsie ako plynovych a aj preto, ze keby sa do tych 2-3 rokov dodalo 240 plynov, tak by si ich nemal kde tankovat...CNG plnicka nema dostatocny kapacitu na taky pocet autobusov a aj keby sme uvazovali s plnickou v petrzalke, tak na nu nie su zatial vyclenene financie, ale pochybujem, ze by sa to zvaldalo...ved uz teraz ako dlho trva na juraku, kym sa nacapuju vsetky vozy plynom...zober si, ze by si mal vsetky plynaky na 1. a 2. kolone...podla mojho osobneho nazoru nemyslitelne...