v patrzalskej vozovni je pripojka na CNG, kedze sa uz pri stavbe uvazovalo do buducnosti nad vybudovanim plnicky...takze to nebude az taky problem...
potrebujes aj CNG aj naftove autobusy, kedze nikdy nevies co sa moze stat...raz nam mozu zavriet plyn, raz mozu ropu a ked vobec bude nejake palivo potom k dispozicii, tak si predstav tie ceny...a keby si mal cely vozovy park zavisly len od plynu a zavru plyn, tak si ani nechcei predstavit, co sa moze stat...
na otazku preco je viac nafty, ako plynu objednanej, tak preto, lebo po technickej stranke a celkovo motoricke vlastnosti nafotvych autobusov su este stale lepsie ako plynovych a aj preto, ze keby sa do tych 2-3 rokov dodalo 240 plynov, tak by si ich nemal kde tankovat...CNG plnicka nema dostatocny kapacitu na taky pocet autobusov a aj keby sme uvazovali s plnickou v petrzalke, tak na nu nie su zatial vyclenene financie, ale pochybujem, ze by sa to zvaldalo...ved uz teraz ako dlho trva na juraku, kym sa nacapuju vsetky vozy plynom...zober si, ze by si mal vsetky plynaky na 1. a 2. kolone...podla mojho osobneho nazoru nemyslitelne...
Myslíš, žeby SOR dokázal dodať 100 kusov klbákov, ktoré ešte niesú ani oskúšané poriadne v riadnej prevádzke behom jedného roku? Má na to vôbec kapacity výrobné?
O čo to tu nečitam už vieme mena dvoch kandidatov na nove autobusi no ale niejak mi tak chyba SOR no odbornici vysvetlite mi to ach jaj skoro rok ste tu štebotali SOR a J&T ze je to skorumpovane a podobne veci a zrazu nič
ale asi to vyhraju vrakosy .. a skoda, ze to nebudu vylucne CNG vozy.. v tomto vidim najvacsiu chybu tohto tendra .. preco preboha objednavali ropaky ?!?
No aký máš ty tip? Čo sa týka prevádzkových nákladov VS. cena vozidla, tak je to jasne, že rozhodujúce aj to ako dlho sa vozidlo uvažuje používať. Ak ide o krátku dobu keď položka na údržbu neni nejak zaťažujúca, tak je jasné, že náklady na obstaranie nebudú hodnotené až tak vysoko ako cena. Ak však ide napríklad o električku, tak tam by som bol opatrný, lebo tam ide o vozidlo, ktoré má prežiť desiatky rokov, narozdiel od autobusu, ktorému stačí na dožitie menej ako 10rokov.
tbus