Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Turbo: co je to "SPVD"? (Chybal mi otaznik 😉
Kockac: ale ty si nestandardna vyska. 😉 😉 😉
Este doplnim k teme nakladov:
Trolejbus vychadza lacnejsi iba v kopcovitom terene, bohuzial. Momentalne to tak je, ale ked Bush zautoci na Irak tak potom nezavisla trakcia bude v tazkych problemoch (cena nafty...). Vzdy su take obdobia, kedy je trolejbus lacnejsi, alebou naopak. Ale najlacnejsia stale (odhliadnuc od ceny nafty) ostava elektricka. Vzdy bola najlacnejsia, je nalacnejsia a aj bude najlacnejsia. To si treba uvedomit. Nie som proti rozsirovaniu trolejusov, to vobec, ale na DD sa fakt viac hodi tramvaj.
Turbo: co je to "SPVD"
Turbo #11525: Neviem, ako si to myslel "nizsiu podlahu ako vacsina autobusov", ale myslim, ze napriklad taka 14Tr nema - alebo ma o tolko nizsi strop, lebo tam musim byt vzdy zhrbeny, co v autobusoch (ak neratam serblove Karosy za autobusy) nemusim.
Turbo: a jak zabrzdi trolejbus, ked je v kopci a nema prud a navyse nema natlakovany prave vzduch ?:)
romanca:
Sucasny autobus na Dlhe diely to zvlada?? No, netvrdil by som... Ved tie busy tam ledva tahaju, castokrat su preplnene a pravidelne im tam horia motory (naposledy tam zhorel 3700)... Takze to nepotrebuje komentar. Z elektricky by som ziadneho striasiaka nerobil, lebo kazda elektricka ma 3 na sebe nezavisle brzdne systemy - nezavisla prevadzkova elektrodynamicka brzda (EDB), prevadzkova celustova (na novsych typoch kotucova) brzda - suzi na dobrzdenie vozidla a v pripade vypadku EDB na cele brzdenie a okrem toho este nudzova elektromagneticka kolajnicova brzda (nazyvana tiez KLAT). Btw., trolejbus ma iba dva brzdne systemy. ZAVISLU EDB (bez stavy v troleji sa trakcny motor nenabudi a nezacne brzdit) a tlakovzdusnu. Tym to konci. Teda podla mna je elektrircka bezpecnejsia co sa tyka brzd.
klf: beriem, ze naklady na prevadzku su nizsie pri trolejbusoch ako pri autobusoch (otazka co autobusy na plyn) ale ako rychlo sa investicia do vystavby trolejoveho vedenia vrati? ak to bude 50 rokov, tak to nie je ziadne terno.
romanca: no, ja uz som sa vozil trolejbusmi vselikde, ale ked sa ti zda, ze nase trolejbusy su nepohodlne, skus sa niekedy zviest nejakym v Budapesti. S takymi ZIU-9 ale prakticky aj s ostatnymi tbusmi v centre jazdia ako sialenci, plyn-brzda, jama-nejama, parkrat som mal dojem, ze uz sa odtrhne naprava, skakal som na sedacke. Ale trolejbusom sa nedeje nic a pokojne (tie stare ruske) premavaju uz hadam stvrtstorocia. Co by som doplnil ako dalsiu vyhodu trolejbusov - ich dlhsia zivotnost a teda nizsie naklady na obnovovanie vozoveho parku
romanca:
Ja nemam proti elektrickovej rychlodrahe do Pezinku nic, ale ako poznam Sicka, tak ten urcite navrhne ist po zeleznici (kockopes) a v meste zmenit rozchod na 1435 mm (vyhodene peniaze) a tak... Samostatna elektrickova trat popod vinohradmi je dobre riesenie, obavam sa vsak ze to bude uplne inak (ak vobec).
Pohodlie je vec relativna, zalezi od konkretneho typu vozidla, vodica, stavu trate, vrchneho vedenia, pocasia, etc... Ale odmietam tvrdenie ze trolejbus je najmenej pohodlny. Napr. predvcerom som sa viezol v 204/8, voz 2697. Isiel som zo zastavky Sokolska na Racko. Vodic super, plynule rozjazdy a brzdenie, nesklbal s cestujucimi, cez vzdusne krizovatky nebrzdil tak extremne ako niektori kolegovia. Ja neviem, ale ked on isiel vsade aspon 30 km/h, preco potom ostatny idu 10? To sa tyka krizovatky SAV - vyhyblka proti hrotu, kriz, obluk - vsade 30 v pohode, krizovatka Predstanicne nam. - vyhybka po hrote, 2x krizovanie s elektirckou (bez prudu), potom krizovatka Ymca - 2x kriz s trolejbusom, potom Racianske myto - krizovatka proti hrotu, kriz s trolejbusovouy tratou z Legionarskej ul, 2x krizovanie s elektrickou. Vsake uplne v pohode, tak ako jazdia v Brne. Keby si sa tam viezla, tak by si ani nepovedala ze sa vezes v trolejbuse - tak plynulo isiel. Trolejbus mal sam o sebe 11 rokov. A nespoznala by si rozdiel medzi nim a novym trolejbusom. Teda pokila hovorime o rovnakom type, ale 14TrM sa uz tusim prestal vyrabat. Ale rozdiel medzi nim a 11 rocnym autobusom je obrovsky. A navyse mame aj 20-rocne trolejbusy a su v perfektnom stave. Bezny cestujucia ani nevie ze sa veze z v takom starom voze, lebo ide ako novy. U autobusov je rozidel novy/stary priepastny, a to uz pri veku par rokov (najma KAROSY, tam staci aj par mesiacov). Teda trolejbus je:
1. Ekologicky
2. Ma dlhsiu zivaotnost
3. Atraktivnejsi pre cestujuceho (studia to povrdila - vid SPVD)
Preto odmietam tvrdenie ze trolejbus je najhorsi mozny dopravny prostriedok a ze je najmenej pohodlny. Prave naopak - ja sa radsej odvezem v trolejbuse, ma nizsiu podlahu ako vacsina autobusov, dobre sa mi v nom sedi. Urcite nie som sam. Moderne trolebusy (napr. Skoda 21Tr) su velmi pohodlne, maju komfortne sedadla, dobry vyhlad a su tiche - nic nie je take tiche ako trolejbus (samozrejme pokial nema napravy RABA). Viezol som sa v 21Tr v Brne a mozem iba skonstatovat ze je skoda ze v Bratislave ich este nemame...
romanca: naklady na prevadzku autobusov na DD su vacsie ako by boli na trolejbusy. To je zaklad. A potom to, co sme uz spominali. To su zavazne dovody preco trolejbus a nie autobus. Zhrniem: ekologia, vykon, nakaldy. 😉 Neni o com.
mne osobne pridu bezne autobusy ako su karosy alebo tam celkom pohodlne, pravda ked nie su prepchate. navyse ja nie som zastancom ani elektriciek na dlhe diely, tiez sa mi to zda byt nebezpecne, ale opakuje, ja som laik, chcel som len vediet preco su trolejbusy o tolko lepsie ako autobusy, ze nimi treba nahradit sucasne autobusy na dlhych dieloch.
zatial sa hovorilo len o lepsom vykone v kopcoch, co je urcite pravda ale zda sa, ze aj ten autobus to zatial zvlada, takze stale neviem, preco sa vam tie autobusy na dlhych dieloch tak nepacia.
romanca: a co vybudovanie kolaji a vedenia na DD ? 🙂 Inak z toho ako popisujes trolejbus, mam pocit, ze sa vozievas v MHD s autobusmi mercedes s klimatizaciou a televizorom a barom... ;)))
nepohodlny trolejbus - priznam sa ze nemam skusensot z trolejbusov zo sveta len na slovensku blava a zilina. v trolejbuse ma ako cestujuceho hadze z boka na bok a pri brzdeni dopredu (nechapem preco omnoho viac a castejsie ako v autobuse). nie je nic moc pocuvat ten sialeny vrzgot pri zrychleni a spomalovani, rovnako na mna posobi deprimujuco sykot dveri pri zatvarani.
mozno existuju vo svete aj pohodlnejsie trolejbusy ako tie nase, ale tie nase su priserne aj z hladiska sedaciek, ich rozmiestnenia a dostupnosti. dalej by som za nepohodlnu oznacil velmi vyvisenu podlahu.

som zvedavy, ake argumenty budu v prospech trolejbusov, ak maju odovodnit isto nie male naklady na vybudovanie trolejoveho vedenia na dlhych dieloch.
Turbo: a vies mi (aspon priblizne) povedat kolko by stala elektricka na DD a kolko trolejbus. Ked vies, ze elina je lacnejsia a len si tu informaciu neprebral, mal by si to vediet, nie?
Turbo: ;))) kua ! mavam 2xT6A5 a kua by si neveril, sak to ma obcas ked je to plne vazne problemy sa rozbehnut v Dubravke ! Tak neviem ci narazam na zle supravy o com VAZNE pochybujem, ale myslim to vazne ! A teraz si predstav ze zacne mrholit.... Kokos poviem Ti zo svojich skusenosti, ze by som tam plne vyrtazenu supravu (co by nesporne bolo) nechcel rozbiehat. Toto Ti vravim bez srandy... Pod sa niekedy so mnou previezt, ked budem mat 5ku a T6 a ukazem Ti co to dokaze plne na zamrholenej kolaji v Dubravke. jak rozbeh, tak brzdenie do zastavok. Piesocniky poznam, neboj... 😉
ako vravi KLF, trolejbus ma (okrem splodin) lepsie jazdne vlastnosti v kopcoch (a nie len v nich), mensiu hlucnost. A okrem toho je jeho prevadzka lacnejsia ako bus (aspon myslim, pripadne ma opravte).
KLF:
Videl si tie projekty elektriciek na DD? JA hej. A su tam aj varianty kde je menej oblukov ako teraz ciest. Fakt. Navyse to je lacnejsie. A ked is nevies predstavit ako by to tam islo, tak sa pozri trochu do inych miest - take stupania su bezne. 🙂 Teda co sa tyka vyhod, tak
1. Je to lacnejsie.
2. Elektricka ma vyssiu prepravnu kapacitu.
3. Netreba rozsirovat vozovy park ani elektriciek ani autobusov (tam dojde de facto k zruseniu liniek 32 a 33).
4. Mas priamy a hlavne rychly spoj s mestom, bez prestupu.
5. Elektricka neuviazne v zapche na Karloveskej ulici, autobusova linka 32 ano.
5. Trolejbus by tiez stal v zapche. Pochybujem ze tam presadis vlastny bus pruh.

Ja som na tie projekty elektricky tiez cumel - ale je to realnejsie ako trolejbus, minimalne z toho dovodu ze netreba tahat dlhe pripojne vetvy a netreba rozsirovat vozovy park. Ver ci nie, je to idealnejsie riesenie.
romanca: preco povazujes trolejbus z hladiska cestujuceho za najmenej pohodlny? A ake kriteria pouzivas na hodnotenie pohodlnosti dopravneho prostriedku? (kvalita sedadiel, vyska podlahy, vyhlad, ... ?)
romanca: pohodlie: autobus - trolejbus - nevidim rozdiel, vyhoda trolejbusu okrem ekologie - VYKON motora !!!
ty co si pisal o rychlostnom rekorde, neviem teraz kto to bol ;)))) : nuz... je to vyzva pre mna ked budem mat K2 na Racianskej ;)))))

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.