Iba by som rad zhrnul vyroky istych ludi, aby sme mali prehlad...
Električka zvíťazila nad metrom - DEBATA Staci si precitat...
Dalej V podzemí centra mesta bude metro Hovorí riaditeľ SNP Invest, a. s., Peter Gandl Monika Voleková - DEBATA. Staci uviest jeden citat pana Gandla: "Som presvedčený, že samotné električky nevyriešia dopravu v meste. Cesty majú svoju kapacitu. Keby sme pridali ďalšie autobusy, tak sa v špičkách vytvorí ich súvislý rad a doprava bude stáť." Do pozornosti davam aj cely clanok V podzemí centra mesta bude metro, ak mate cas tak si to precitajt.
Ing. Rymarenko vyjadril svoje nazory v clanku Chcelo by to poriadny cisársky rez. Vcerlku rozumne, suhlasim s nim.
Ing. Lunacek reaguje v tomto clanku na Ing. Rymarenka. Nepise tam skutocne argumenty, skor obvinuje pana Rymarenka zo schyzofrenie. Po obsahovej stranke ma to nezaujalo a ani niet divu ze to odmietli uverejnit v Pravde.
Lubo Roman sa v clanku Metro pre pol milióna ľudí je nezmysel postavil proti metru.
Reakcia Milana Vajda (hovorcu starostu Starého Mesta) na tento clanok je tu. Pan Vajda este obhajuje myslienku metra.
Dnes nam pan Durkovsky uz metro neslubuje. Ale ako si o nom mysli??? To je velmi zaujimave. Sice sam vravel ze ma studie podla ktorych vychadza metro ako zbytocne, ale ked jeho hovorca zase obhajoval takto metro... Neviem ako je to dnes, ci sa myslienky zmenili. Povazovat niekoho argumenty za "hlboko neprofesionálne, populistické, veľkohubo strieľané od pása bez preštudovania si jedinej stránky odbornej literatúry alebo dokumentácie" dokazem aj ja. Napriklad vyroky pana Gandla, pana Lunacka a im podobnych. To som tu este nenapisal odkzay na clanky v ktorych pan Kovalcik tlaci kaleraby o metre. To by bol totiz velmi dlhy prispevok...
Električka zvíťazila nad metrom - DEBATA Staci si precitat...
Dalej V podzemí centra mesta bude metro Hovorí riaditeľ SNP Invest, a. s., Peter Gandl Monika Voleková - DEBATA. Staci uviest jeden citat pana Gandla: "Som presvedčený, že samotné električky nevyriešia dopravu v meste. Cesty majú svoju kapacitu. Keby sme pridali ďalšie autobusy, tak sa v špičkách vytvorí ich súvislý rad a doprava bude stáť." Do pozornosti davam aj cely clanok V podzemí centra mesta bude metro, ak mate cas tak si to precitajt.
Ing. Rymarenko vyjadril svoje nazory v clanku Chcelo by to poriadny cisársky rez. Vcerlku rozumne, suhlasim s nim.
Ing. Lunacek reaguje v tomto clanku na Ing. Rymarenka. Nepise tam skutocne argumenty, skor obvinuje pana Rymarenka zo schyzofrenie. Po obsahovej stranke ma to nezaujalo a ani niet divu ze to odmietli uverejnit v Pravde.
Lubo Roman sa v clanku Metro pre pol milióna ľudí je nezmysel postavil proti metru.
Reakcia Milana Vajda (hovorcu starostu Starého Mesta) na tento clanok je tu. Pan Vajda este obhajuje myslienku metra.
Dnes nam pan Durkovsky uz metro neslubuje. Ale ako si o nom mysli??? To je velmi zaujimave. Sice sam vravel ze ma studie podla ktorych vychadza metro ako zbytocne, ale ked jeho hovorca zase obhajoval takto metro... Neviem ako je to dnes, ci sa myslienky zmenili. Povazovat niekoho argumenty za "hlboko neprofesionálne, populistické, veľkohubo strieľané od pása bez preštudovania si jedinej stránky odbornej literatúry alebo dokumentácie" dokazem aj ja. Napriklad vyroky pana Gandla, pana Lunacka a im podobnych. To som tu este nenapisal odkzay na clanky v ktorych pan Kovalcik tlaci kaleraby o metre. To by bol totiz velmi dlhy prispevok...
riko
súhlasím s tým čo si napísal, ale je potrebné ešte dodať nasledovné:
1. konečne je potrebné aby sa začalo v tomto meste gazdovať (rozumej hospodáriť) a nie ako doteraz -posledných 13 rokov bačovať (bačovať - od očovského baču ). Však je nemysliteľné aby sa stále predávala podstata (majetok) a brali úvery (naposledy tých cca 5 mld od Japoncov) a takto získané peniaze sa s prepáčením prej..ali (380 mil v SKB). Kto z nás je taký bulo (iste že aj taký by sa našli), že by ste predávali majetok (jednorazový príjem ktorý sa vždy rozplynie), namiesto toho aby sa s ním hospodárilo (prenajímal) a za niekoľko rokov zarobí niekoľkonásobne viac ako je príjem za jednorazový predaj. Ked sa bude stále len predávať tak som zvedavý, z čoho bude mesto za pár rokov žiť, ked sa predá aj ten posledný mestský majetok.
2. konečne presadiť iné prerozdelenie výnosov celoštátnych daní, ktoré dostavá BA. Pokial si toto neuvedomia politici, že hlavné mesto je len jedno, že robí servis celému Slovensku, že je úžasný nepomer medzi vyprodukovaným objemom v BA na obyvatela a tým koľko na obyvatela dostava BA z daní. Iste, že sa bude argumentovať že v BA má sídlo vela firiem, ktoré fyzicky vyrábajú niekde inde ako v BA a tým že sídlo je v BA tak tým pádom v BA aj odvádzajú dane (sídlo daňového úradu, v mieste registrácie firmy)
3. ak bude toto splnené (dostatok financií + hospodárenie s nimi) tak je potrebné aby sa našli ludia, ktorí sú schopní dať dokopy dopravnú koncepciu na niekoľko rokov dopredu (konečne spočítať, čo sa viac oplatí, metro, velkokapacitná električka alebo niečo iné - teraz ma nechytajte za slovíčka, jasné že metro by sa stavalo dlhšie, dúfam že teraz o tom nezačneme zas polemizovať ..., hlavne aby ten systém začal fungovať v čo najkratšom čase, koľko stojí výstavba, údržba atd....), a zabezpečiť kontinuitu v jej presadzovaní do budúcna. O údržbe tratí,.... a ostatných tech otázkach sa nebudem rozpisovať, pretože ich fungovanie považujem za niečo samozrejmé, inak sa nikam nedostaneme.