Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 810zssk #114371:
Oka, ja tu ani som nehodil konkrétne počty. Ale ak chceš kľudne aká je moja predstava. Ráno dva, až tri spoje tak aby došli na ŽST Petržalka o 5:30,6:30 a 7:15. Potom ďaľší spoj z Rajky by mohol ísť o 14, 17 a 20 až. Naspäť by to boli s odchodom o 5:45, 6:45 a poobede o 15:30, 17:30 a 20:30. Cez víkendy by stačilo spraviť spoje o 7:00, 13:30 a 20:00, čiže interval 6,5h. Neber ma ale za slovo, že som na slovo zvaný odborník na vyťaženosť tých spojov. Spoje som navrhol, cca tak aby boli 2 až 3 tri ráno a rovnaký počet poobede. Cez víkendy som sa to snažil rozložiť.
Reply on: Majo #114364:
áno, som pyšný, že som sa na tom mohol podieľať a mám tam aj na tom svoj podiel... ale - komu česť, tomu česť... a takému výnimočnému dopravnému inžinierovi ako je p. Hájek patrí uznanie, pretože bez neho by sme to nedokázali... svoje "umenie" čarovania s preferenciou MHD predvádza ja v Brne či Ostrave....
Reply on: geodeath #114370:
V princípe máš pravdu. Ja vlakmi cez Marchegg cestujem pravidelne takmer každý deň, a väčšina spojov je obsadená do posledného miesta, zväčša v špičkách a cez víkend. Samozrejme do tej Rajky by kľudne stačil šukafón. Btw do BA mali pôvodne jazdiť Maďarské súpravy...
Reply on: geodeath #114370:
Nenapadlo ta ze dalej nastupuju ludia tiez? To znamena ze suprava sa naplni... do Rajky by sa vlaky hodili, ale potrebna frekvencia je otazna.
Reply on: JamaVOku #114368:
Tie do Petržky vídavam ako kedy, no stačila by jedna súprava Simens, načo dve? A čo sa týka vlakov cez Marchegg, tak nemám prehľad. V žiadnom prípade, však tie vlak neodsudzujem. Skôr si myslím, že je to zásluha Rakúšanov, ktorí majú o to spojenie záujem, tak ako aj naši s tým rozdielom, že Rakúšania na to majú aj vlaky (na úrovni !) aj podstatne viac vôle. Keby to ostalo na ZSSK, tak by sme doteraz o spojeni s Viedňou diskutovali v téme Viedenská električka...
Reply on: 810zssk #114366:
Mne nič iné neostávalo. Buď si zo zast. Čuňovské jazerá odšlapať 4,5km do Rajky alebo hentým ísť.
Reply on: geodeath #114359:
Ale tie vlaky do rakúska sú aj patrične obsadené ?
Reply on: eripmav #114363:
ale ten trolejbus sa potrebuje dostat aj hore, tym skor ze to ma zaciatok svojej trasy. A tam su klbaky o dost rychlejsie...
Reply on: geodeath #114359:
Vsak viem, ze to bezne nie je pouzitelne, smajlika si nevidel?
Reply on: Majo #114357:
No ja si to vsimam v poslednej dobe asi pri kazdej jazde elektrickou ze bud je linka prazdna, alebo je na nej este pozostatok Sluzobnej jazdy (pricom ciel je uz normalny), tak neviem.. ale dnes som videl jednu kde to bolo dobre 🙂
Reply on: VLK #114361:
No ale mám pocit, že inteligentný systém riadenia križovatiek v PB, na ktorom máš (pokiaľ viem) svoj podiel aj Ty, funguje dobre...
Reply on: Ondro #114358:
neviem z akeho dovodu ale 15Tr sa ide priam rozpadnut pri ceste dole z Kramarov na Patronku... cesta je tam nerovna, a keby isiel ten trolejbus trochu rychlejsie, tak by som sa vazne bal ze chyti ten zadny vlek nejak spodkom cestu (mimochodom co sa stalo prave 15Tr na zahradnickej - zadny vlek chytil nerovnost resp. kanal na ceste pretoze sa poriadne rozhupal)... naopak 14Tr si tam ide dolu vcelku bez nejakych velkych otrasov a straty rovnovahy... pri tej ceste dole teda naozaj naramne zalezi na vykone motorov ?
Reply on: Ondro #114358:
na rychlost maju vplyv aj ine faktory ako vykon motorov a hmotnost vozidla ? a prave tieto faktory sposobuju ze klbovy 15Tr je pomalsi (v beznej premavke, nie na zavodnom okruhu alebo podobne) ako 14Tr... isteze ked niekto pouzije zakladne vzorce pre vztah vykonu, hmotnosti a zrychlenia, tak by mohol dojst k nespravnemu zaveru mimo realitu...
Reply on: Majo #114357:
tak ja teda rozhodne nie... mám nejaké vedomosti a skúsenosti s týmito vecami, ale vedomosti dopravného inžiniera p. Hájka z Brna asi len tak niekto nedosiahne... Takže ja len poznám niekoho, kto to vie... ?
Reply on: geodeath #114359:
Bože môj, Dunčo, Tebe sa ako podarilo zase zaregistrovať?
Reply on: 810zssk #114349:
Pochybujem, že Amicus bude ryžovať viac ako Pannonia. Hovädá na ZSSK sa idú vyhovárať, že načo také spojenie udržovať keď tým nikto nechodí. Kto by aj chodil vlakom čo sem dojde o 23 a tam ide o 5 ráno? Ešte k tomu aj keď to má 7 či koľko vozňov, tak duplom to nebude praskať vo švíkoch. Máme tu však predsa pantografy, 811 resp teraz už 813+913, ktoré majú adekvátnu kapacitu tej trati. Nechápem tento systém. Do Rakúska ide každú hodinu vlak a to ako cez DNV, tak aj cez Petržalku.
Reply on: eripmav #114240:
klbovy trolejbus je rychlejsi. Ked si kupis o polovicu vacsie auto a zdvojnasobis vykon, tak asi nebudes pochybovat, ze bude rychlejsie, vsak?
Reply on: S499.1023 #114272:
A určite uznáš, že to bola neskutočná blbosť... Keby sa to netočilo v prostredí metra, tak na tom filme nie je zaujímavé nič, predovšetkým nie dej (resp. pokus o dej). Možno jediné, čo na tom filme stálo za to, bol strojvodca Béla (v kabíne vodiča, ktorá pripomínala kaplnku v najväčšej maďarskej Prdelháze), čo vždy prešvihol stanicu a ten "plyšový medvedík".

Re #114273 Ámos: Niežeby to malo nejaký vplyv na podstatu Tvojho príspevku, ale len pre upresnenie - viedenské ULFy sú 3- a 5-článkové, to na koncoch nie sú otočné kĺby, to len tak vyzerá.

Re #114277 S499.1023: Väčší výkon 15Tr je síce nespochybniteľný a rovnako v jeho prospech hovorí aj kratší pobyt na zastávkach pre väčší počet dverí, ale fakt je ten, že 15Tr-ky sa na nemalom počte rozbitých úsekov ciest zvyknú rozkývať (oveľa viac ako 14Tr) až do takej miery, že im padnú zberače (aj kvalita montáže ParoVodov má na tom svoj podiel), takže hrobusti sa radšej šuchcú, len aby náhodou nemuseli nedajbože výjsť z vozidla a naprávať ich... Nepochybujem o tom, že Ty si s nimi vedel jazdiť rýchlo a zároveň tak, aby Ti brká nepadli (a určite nielen Ty), ale nemôžeš čakať od priemerne (polo)inteligentného hrobusta, že to bude vedieť aj on, navyše ak razí teóriu o namáhaní sa do výšky svojho platu sa o to nebude ani pokúšať...

Re #114301 810zssk: To sa stáva, ak je slabá batéria, ale určite to nie je v 99% prípadov.

Re #114325 stevo: Len kvôli tomu, že momentálne tu nie je vôľa spraviť preferenciu ako sa patrí ešte netreba nad nezastavanou plochou v strede Petržalky postaviť betónové monštrum...

Re #114328 ivanbuto: Tá 208 by ich už ale v rannej špičke naozaj potrebovala...

Re #114332 ivanbuto: Jedine asi VLK, akurát ten robí v inej firme... ?

Re #114334 ivanbuto: Súhlasím s tou čitateľkou, sám som vo Vrakuni býval 16 rokov... Ak sa môže niekto sťažovať na dopravu, tak sú to práve Vrakunčania. Aby bolo sídlisko hlavného mesta (resp. časť sídliska) obsluhované cez víkend len jednou linkou s 30 min intervalom, tak to je už naozaj na zaplakanie... Navyše tie autobusy na 87-ke sa tam dokonca aj stretávajú (konkrétne na zast. Stavbárska), takže ak Ti utečú oba (nemáš teda možnosť odviezť sa na trolejbus ani na električku), môžeš čakať 30 min na ďalší alebo ísť pešo...

Re #114336 kecho: Tie uniformy, čo sa používali pred pár rokmi, boli pre použitie nevhodného materiálu v horúčavách nenositeľné (a boli to práve letné uniformy), takže sa zrušila povinnosť ich nosiť... Dúfam, že tieto budú príjemnejšie. Ale inak vítam ich zavedenie, každý slušný dopravca má vodičov v uniformách. Mne osobne sa najviac páčia uniformy DPMBB.
Reply on: TeBeCe #114354:
Áno, bolo to presne tam, situáciu som videl a na koľaji som nezaznamenal žiadne stojace električky, čiže to asi obchádzali "cez vozovňu", ako píše Peto02. Autobusári sa tiež vynašli.
Ja som zasa zažil najkurióznejšiu situáciu na L65 smerom z Vajnor do vozovne. Vodič pri Zlatých Pieskoch nezaregistroval zmenu trasy a išiel rovno. Nato mu cestujúci povedali nech ide po starej trase (Vajnorskej). On sa ospravedlňoval a na križovatke Vajnorská / Rožňavská zabočil doprava, do protismeru a chcel sa napojiť na starú trasu (Starú vajnorskú). Na konci protismerky stáli policajti, ktorých som tam videl vtedy prvý krát. Všetci so záujmom očakávali, čo nastane. Autobus sa napojil na starú trasu a policajti ostali na mieste, cestujúci sa dobre bavili.
Reply on: TeBeCe #114354:
inak dam ruku do ohna ze 98% vodicov co tade ide, nevie ze elina odbocujuca do arealu vozovne ma prednost 😃 velakrat ked tade idem okolo mna lietaju auta bez toho aby sa pozreli ci nejde elektricka

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.