Čítal som jeden článok v Respekte (článok je platený, ale niečo je aj tu: http://en.wikipedia.org/wiki/Shared_space) kde je celkom zaujímavý nápad, ako riešiť dopravu v mestách. Hovoria tomu "shared space". Ide zjednodušene povedané o to, že sa v určitej časti mesta odstránia všetky značky a platia len základné pravidlá (prednosť zprava a pod.).
Viem si takéto riešenie predstaviť na Kamennom námestí. Ak by sa len vypli semafóry, môže nastať občas zdržanie kolesovej dopravy chodcami na prechodoch (križovanie dvoch lievikov). Ak by sa však prechody odstránili a chodci by mohli chodiť aj krížom, zdržanie by nenastalo (žiaden lievik).
Mali by zriadiť L36 s trasou Molecova - Ďumbierska. Na Molecovej by sa mohlo prestúpiť na L33 a na Kramároch na L204, 212, 49. MHD v Bratislave je založená na prestupovaní - viď Petržalka. Ľudia si už zvykli. ? ? ?
vsak ja hovorim ze z hlavnej stanice to nie je take kriticke, ale usek Botanicka zahrada - Slavicie udolie - Kramare je podla mna kapacitne nedostatocny, Hlavna stanica, nie, to uznavam, ale nevyuzite by to tiez nebolo... a zase robit konecnu niekde na Kramaroch by tiez nebolo velmi rozumne...
to urcite nie... L32 je vytazene az pretazena aj v useku Botanicka zahrada - Slavicie udolie - Kramare, od Slavicieho udolia obzvlast... a aj na Hlavnu stanicu z Kramarov by neprevazala vzduch aj pri daleko lepsom intervale, aj ked je to volnejsie...
L32 je najvyhodnejsie spojenie s Hlavnou stanicou pre minimalne celu Karlovu Ves, Devin (Dubravka to bude asi mat lepsie L83)
Ale podstatne je spojenie na Kramare, kde su dost podstatny zamestnavatelia ako vsetky mozne nemocnice: od DFNsP, cez FNsP BA pracovisko Kramare, az po NOU, NUSCh a netreba zabudnut na ministerstvo, a tiez administrativne centrum rastuce na Patronke (Siemens napriklad...) a tiez studenti - medici iduci L32 z internatov Druzba a Mlynska dolina do skoly - do nemocnice na Kramare - je sice pravda ze zamestnanci nemocnic a studenti su narazova zataz - pred 6tou (sestry:), pred alebo okolo 7mej (lekari) a okolo 8mej (studenti) ale vtedy sa casto stava ze sa na Slavicom udoli do L32 neda dostat! ?
Celý problém s 32 by sa, podľa mňa, vyriešil posilou 33, keďže najproblematickejší je práve úsek Kuklovská - Molecova. Počas rannej špičky by to mohlo ostať tak ako to bolo doteraz, teda minútu alebo dve pred odchodom 32 by išla 33, s tým, že by naozaj aj išla, nie ako 33/6 každý druhý deň. Cez prac. dni v sedle a cez víkend poobede zmeniť interval z 10-20 na 10 a poobedná špička 5 alebo súčasných 6 minút. Ešte k tomu zrušiť 133 a výprava by bola 6 vozidiel, náhradou by po dostavaní obratiska mohli byť 15Tr. A pevne verím, že tá minibus linka a priame spojenie s Tescom, ktoré je požadované 3 iniciatívnymi dôchodkyňami, sa neuskutoční.
p.Záhradník v rozhovore s redaktorkou v karloveskej TV:
- zaèala sa rekonštrukcia trolejovej trate na DD, zatrolejovaním Riviéry bude trať kompletná, èo umožní nasadzovať nielen duobusy, ale aj štandardné trolejbusy. S touto invest.akciou bude vykonaná aj rekonštrukcia prejazdu Karloveská-Molecova,priecestie bude rozšírené a kompletne zrekonštruované - termín do 20.septembra.
- rozhodli sme sa zriadiť špeciálnu linku, ktorá by pomohla ľuďom z odľahlých kopcovitých miest DD dostať sa na zastávky štandardných liniek.. Ukončili sme výberové konanie na dodávateľa špeciálneho mikrobusu, do konca roku by sme ho mohli mať a následne spustiť linku.
- na DD pribúdajú nové byty a zvyšuje sa poèet obyvateľov - musíme posilniť linku 32 - upraviť grafikon, skrátiť intervaly. V minulých dòoch sme testovali nasadenie 15m autobusov, ktoré sú väčšie oproti tým,čo na L32 teraz premávajú.Vyžaduje si to špeciálne vozidlá, ktoré sú uspôsobené na premávanie v takomto kopcovitom teréne.Viem sľúbiť skrátenie intervalov a viem sľúbiť väèšie vozidlá, èím by sa situácia na L32 mala zlepšiť.
- obyvatelia DD, KV a Dúbravky požadajú spojenie s OD Tesco Lamaè. Postúpime túto požiadavku na magistrát, ktorý je objednávateľ výkonov, ak magistrát v rámci celého projektu dopravy túto požiadavku uzná za relevantnú, sme schopní takúto linku zriadiť.
Tak som sa bol dnes pozriet osobne na Euroveu, ale ziadne stlpy pre trolejove vedenie som nevidel. Vsetko same tenke stlpy verejneho osvetlenia, rovnako aj na Dostojevskeho rade..
Dnes som sa po dvoch tyzdnoch dostal do MHD BA takze:
1. Kedy zmizol pristresok pred Polusom pre 98? Suvisi to s tym horucovodom? Dufam ze ked ho daju naspat tak ze tam daju aj nove materialy, lebo ak to niekto videl tak iste uzna ze je to v otrasnom stave (ako vsetky zastavky pri Poluse).
2. Opat sa zacali davat biele N cestaky?
3. Odkedy stoji Tesco kyvadlovka pri Mobelixe na zastavke 53?
4. Okolo desiatej bol asi nejaky prestoj na Vajnorskej, lebo 10.10 dosiel k PCC sest minut zmeskany spoj linky 1 a za nim viac-menej naraz dalsie 3 elektricky.
Teraz si predstav, že dakde mimo BA ti v troch dedinách po sebe nastúpi aspoň po 5 až 10 dôchodcov, ktorí okrem otázok ani nebudú vedieť kam chcú poriadne ísť. Takže busy budú meškať podakedy.
V autobusoch: Ak sa neorientuju, povedia vodicovi kam idu a ten im da listok na dany pocet zon.
Vo vlakoch: Bud poprosia tetusku nech im povie kolko je to zon, alebo si kupia listok za tarifu ZSSK (cize taky ako dnes - napr. z Pezinka do Bratislavy).
Keď našinec dojde do ČR, trebars také Brno kde pásma stovkového radu existujú roky, tak si pochvaľuje ako pekne spravené, že prímestské linky sú integrované do tarify a označovania spojov s mestskými. Ale to len preto, že tam si pobudne pár dní do roka. Keď už však si to má naštudovať, že v ktorom pásme presne je a nedaj bože zapamätať si číslo linky, tak je oheň na streche. Ľudia sú na Slovensku veľmi pohodlní. Dôkazom je aj nespočetne veľa lenivcov (medzi inými aj moji známi), ktorí veselo vyčkávali na linku 68 na zastávke Šustekova počas výluky na Prístavnom moste. Pričom v x-busoch boli vylepené farebné papiere A4 o zmene trás liniek, na samotných zastávkach to bolo vylepené. A keď už ani to by nepomohlo tak na označníku zastávky si všimnem, že 68 tam NESTOJÍ! Podobne ako presne pred týždňom jedna pani sa vyhrážala šoférovi, že si zapíše jeho číslo vozidla, že ho udá a ja neviem čo, za to, že nezastavil na zastávke Most Apollo a vôbec jej neprekážalo, že je zastávka zrušená. VÁŽENÍ CESTUJÚCI, NEŽ ZAČNETE CESTOVAŤ MHD, ZAČNITE VIAC ČÍTAŤ! ?
podla mna pod pojmom "bulvar" sa skryva plan zastavat vsetky tie volne priestranstva popri ruzinovskej... popritom mozu akoze-planovat aj vselico s ruzinovskou, ale pochybujem ze v plane je nieco ine ako zastavat vsetko od parkovisk pred nemocnicou az po park a.hlinku na jednej strane a na druhej sa tiez najde trochu miesta a vsak ked dovolime 20, 30, 40 poschodi tak to nebude trochu ale pekne vela...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
drink
Viem si takéto riešenie predstaviť na Kamennom námestí. Ak by sa len vypli semafóry, môže nastať občas zdržanie kolesovej dopravy chodcami na prechodoch (križovanie dvoch lievikov). Ak by sa však prechody odstránili a chodci by mohli chodiť aj krížom, zdržanie by nenastalo (žiaden lievik).