Lístok na bratislavskú MHD: Predĺžia ho na 15 minút?
BRATISLAVA - Vedenie Dopravného podniku Bratislava (DPB) predložilo primátorovi návrh na nové ceny cestovného.
V ňom navrhuje zdraženie o 20 %. DPB ďalej zvažuje, či nie je vhodné zrušiť cestovné pásma a za základný typ lístka stanoviť 15-minútový, namiesto súčasného 10-minútového lístka. „Pri meste s veľkosťou Bratislavy sú pásma skôr výnimkou. Je to problém pre turistov aj Bratislavčanov,“ povedal predseda predstavenstva DPB Branislav Zahradník.
Na adresu dopravného podniku prichádza množstvo žiadostí o odpustenie pokút pre neuvedomenie si, v ktorom pásme sa cestujúci nachádza. Jednou z možností je vytvoriť z územia hlavného mesta jedno cestovné pásmo. Druhým by v rámci pripravovanej integrovanej dopravy bolo územie za Bratislavou. DPB ďalej uvažuje o zavedení 15-minútového základného cestovného lístka.
Dôvodom sú údajne požiadavky samotných cestujúcich. Vedenie dopravného podniku navrhuje aj zvýšenie cien lístkov o približne 20 %. Opatrením by sa mali pokryť náklady za pohonné látky a trakčnú energiu. „Cestovné by sa nemuselo zvyšovať v prípade zvýšenia dotácií od mesta,“ dodal Zahradník.
Ja predpokladám, že to si iba nejakí architekti nakreslili a že ostane iba pri víziach (a províziach). ?
Z dopravného hľadiska, smer od jazera k Tomášikovej má 3 pruhy, tretí pruh je BUS. Smer od Tomášikovej na Záhradnícku má dva pruhy, ktoré bohate postačujú a nieje dôvod ich rozširovať. Ružinovská sa mala už vlani rozšíriť v križovatke s Tomášikovou, to je pravý pruh v smere z Pošne, kade chodí 78čka. Tu sa vytvárajú zápchy a tieto by sa tým odstránili, V tomto GIB neviem prečo mešká, možno koordinujú výstavbu s OD Ružinov.
Ale výstavba kruháku Hradská - Dvojkrížna - Ráztočná už začala a teraz je v plnom prúde. ? ?
Ten bulvar je dobra blbost. To na Ruzinovskej nestacia sucasne 2+2 pruhy? Ak sa rozsiri o dalsie 2 pruhy, zas bude len viac aut a tie auta pri ceste do centra zapchaju aj rozsirenu Zahradnicku.
Okrem toho elektricka bude opat menej atraktivna, kedze kvoli nej budu musiet ludia farat do podzemia.. (som si isty, ze eskalatory nebudu fungovat 24/7, a ked sa nejaky pokazi, tak ho pol roka nikto neopravi)..
A konkretne na tejto radiale je iba jedna vacsia krizovatka (Ruzinovska-Tomasikova), takze skratenie jazdnej doby elektricky by bolo minimalne..
Jednoducho blbost..
Neviem sice presne, co sa mysli pod pojmom bulvar, myslim si vsak, ze nikde nie je definovane, ze na bulvari nesmie byt elektricka..
veď vďakabohu, pri tej hustote zastávok sa za 10 minút napr. z Ovsišťa nedostanem ani do centra (nemyslím tým domovníkove centrum Nivy)
Re #110039 Mike: veď bude, škoda (ex-?)prvopásmovky, ale čo už... nevie sa náhodou niečo o tom nnávrhu - napr. na koľko nových forintov bude vyčíslená električenka 3mes a rok?
Re #110040 810zssk: to som tiež nepochopil, veď obyčajné lístky alebo 24-48-72 predsa platia v oboch pásmach, nie?
Re #110045 Viliam22: aká značka? lebo tam tuším nie sú SU, takže podľa logiky dpb by tam nemalo horieť nič ?
Re #110055 hoppusmark01: nebudú sa meniť? viď prípad obratisko tbusu 133 - najvprv vymeniť za tenké a teraz zase postaviť normálne...
Re #110067 810zssk: ?
No neviem:
(a) Preferencia sa dá urobiť aj tak, aby fungovala, konkrétne na Ružinovskej je až tak veľa križovatiek?
(b) Čas nutný na presun pod zem a zo zeme?
(c) Električka ako mestotvorný prvok
(d) Obávam sa, že tuto bol nápad jednoducho zvýšiť kapacitu cesty. Načo je tu treba šesť pruhov? To je dobré urbanistické riešenie?
(e) Estetické úpravy a vytvorenie "bulváru" je možné realizovať tak či onak.
to je zle? videl si niekedy Champs-Elyses? ved by to bolo super pre elektricky, ziadna antipreferencia... miesto zeleneho pasika mozu byt vklude 2 pruhy (potom by mohli prave pruhy nahradit buspruhnu) a do zvysneho miesta nasadit nejake pekne kriky...
Ale zaujímalo by ma, kto je v tomto prípade zodpovedný? Niekto z DPB?
Ľudia, ktorí sú zodpovední za niektoré konkrétne nezmysly (napr. CSS obratisko Karloveská s antipreferenciou) už dávno nemali byť vo svojich funkciách, ak by nadriadeným skutočne záležalo.
Tu je jeden citát (máj 2008, z neverejného dokumentu) od šéfa ODP Mikuša:
"Výstavba T trate v oblasti Pribinova je súčasťou stavby EUROVEA ako požiadavka hl. mesta. Bolo to práve ODP magistrátu, ktoré vstúpilo do realizačného projektu na komunikácie cca pred dvoma týždňami s požiadavkou na výmenu stožiarov VO v projekte za kombinované všade tam, kde má premávať trolejbus."
Skús sa informovať na magistráte, ako to má teda byť.
ivanbuto
Čo asi nikdy nebude realizované, ale už len tá myšlienka "stojí za to"! ☠