Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: hoppusmark01 #109582:
Vymenoval som priklady niektorych miest, kde trolejbusy jazdia na rovine, pretoze mi pripadalo, ze kopec je pre vas posvatna krava. Netvrdil som, ze jazdia na rovine vsade ani ze sa do kopcov nehodia. Nemusis mi zhanat odkazy na kopcovite trate v SR, ja mam v SR prejdene VSETKY trolejove trate. Aj inde.
Reply on: hoppusmark01 #109581:
To uz dnes neriesme. Teraz neriesime uz existujuce trate, ale projektovane novostavby.
Reply on: hoppusmark01 #109580:
Je. Ale v kopcoch nemaju ani meter trolejoveho vedenia. Vsetky trol. trate v BB su na rovine. Prv, nez sa takuto otazku opytas, pozri sa do mapy alebo do daneho mesta.

Re #109579 hoppusmark01: Preboha, sak mysli. Mysli. Mysli. A hlavne citaj, co som napisal. DD splnali kriterium frekvenciev miestokilometroch, to, ze su kopcovite, to je len BONUS.

Okrem toho, odkial vies, ze tam klbovy bus nevyjde? A ktory klbovy bus? Je totiz rozdiel medzi Karosou 741 (189 kW), Citelisom 18M (213 kW), Ikarusom 280 (141-180 kW podla typu motora) a Ikarusom 435 (191 kW). Preco by dieselovy Citelis 18M s vykonom 213 kW nevysiel Dlhace, ked ich vyjde Skoda 25Tr s vykonom 240 kW?
Reply on: Papyr #109574:
no v Podunajskych Biskupiciach by sa ovela viac oplatila elektricka. Pretoze trolejbusy to uz teraz kapacitne nezvladaju.. Nechapem, kto mohol schvalit namiesto vystavby elektrickovej trate do Podunajskych Biskupic trat trolejbusovu..
Reply on: Papyr #109574:
hmm v Banskej Bystrici som sice nebol velakrat, ale nie je to nahodou tak trochu kopcovite mesto? Takisto aj Zilina?
Reply on: Papyr #109574:
Ak je kopcovitost vedlajsie kriterium, tak preco napriklad na Dlhe Diely nie su okrem vynimiek vypravovane klbove autobusy? Zeby preto, ze ten kopec nezvladnu?
Reply on: S499.1023 #109561:
"Tam" ho nevidím, ale je realitou v bežnej premávke. Vodiči trolejbusov s "raketovým štartom" väčšinou aj prudko, na poslednú chvíľu brzdia. Mám rád športovú jazdu, kedysi som aj ja takto jazdil, dokonca niekedy aj teraz, keď ma už jazdenie nebaví tak, ako kedysi, si tak zajazdím, ale v osobnom aute a nikdy nie s pasažiermi.
Reply on: S499.1023 #109563:
Ja neviem ako to dosiahnuť - som odborník v iných oblastiach - viem len ako zákazník - cestujúci porovnávaním (ktoré tu niektorí tak vehementne odmietajú a odsudzujú), že sa to inde dá.
Reply on: Papyr #109569:
Všetci, ktorí sa ako komunisti prejavujú. A ako vidím, je ich väčšina.
Reply on: Papyr #109574:
Ja netvrdim ze na rovine sa trolejbus nevyplati! Z ekonomickeho hladiska sa urcite vyplati ALE z technickeho hladiska je jeho potencial vyuzity omnoho lepsie v kopcoch 😉
Reply on: 810zssk #109573:
Co vsetci mate s tymi kopcami? Kopce nie su modlou. Vsimnite si trolejovu siet v Budapesti, Pardubiciach, Hradci, Presove, Banskej Bystrici, ale aj hlavne tahy v Zline, Ostrave a koniec koncov aj v Podunajskych Biskupiciach... Vsetko toto je na rovine a predsa sa to vyplati. Preto hovorim, hlavne kriterium je interval, a az vedlajsie - pokial vobec nejake - je kopcovitost.
Reply on: Papyr #109571:
Samozrejme ze radsej postavim nabrezie + Mlynska dolina ako trat niekde do kopca ale uplne mimo sucasnej TD. Taktiez nebudem zatrolejovavat 44 aby mi tam behal raz za pol hodinu nejaky Sprinter trolejbus ? - tam skor vidim riesenie v elektrobusoch a podobne.

Z cisto ekonomickeho hladiska je samozrejme vyhodnejsie zatrolejovat linku s hustym intervalom, ale zas prinos trolejbusu je vacsi v kopcoch kde ma omnoho lepsiu akceleraciu.

Treba volit medzi ekonomikou a kvalitou - a treba najst ten spravny pomer 🙂
Reply on: Solider #109564:
Skor som za zavedenie regulovaneho vjazdu do centra, so zavedenim "minibusov" v centre co by zabezpecovali miestu obsluhu v ramci regulovanej zony cez jednotlive ulicky + jazdili okolo parkovisk a zabezpecili tym alternativu k IAD. Tieto minibusy by mohli jazdit zadarmo 🙂

No a dalsia vec su samozrejme P+R parkoviska (na uvod mozno Lamacska brana a Vajnory - v oboch miestach prestup na nosny system). Nejaka vyhodna cena v ktorej by bol aj celodenny listok na MHD 🙂 No a vystavat nove ED a BUS pruhy.

Tolko moja sci-fi vizia 🙂
Reply on: 810zssk #109566:
Takto: Ak mam podla cestovneho poriadku povedzme sedem, osem liniek, kde by sa oplatilo zaviest trolejbus, peniaze vsak mam len na dve, tak MOZEM prihliadnut na kopcovitost. Ale aj v takom pripade by som radsej prihliadal v prvom rade na interval a v druhom rade na to, kde su tie linky umiestnene a ako by sa mohli napojit na sucasnu siet, a az v tretom na kopcovitost.
Reply on: Solider #109565:
Prečo by tam potom mali byť VÚIS panely?
Reply on: bwd #109529:
V poriadku, ale AJ MNA? Aj ja mam komunizmus zazrany v sebe? Keby si napisal, ze vacsina ludi... nic by som nemal proti. Ale ked napises, ze vsetci...
Reply on: ivanbuto #109534:
Stratil som svoje bookmarks, ale slubujem, ze znasilnim google a nieco najdem.
Reply on: Papyr #109512:
Nie, súdi ostatných podľa seba.
Reply on: Papyr #109559:
Pri vystavbe TD je vhodne brat ako prioritu kopcovite linky z jednoducheho dovodu - tam lepsie vyuzijes potencial trolejbusu. Samozrejme, netvrdim ze trolejbusy sa na rovine stavat nemaju, to je blbost, zvast atd.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.