"Tam" ho nevidím, ale je realitou v bežnej premávke. Vodiči trolejbusov s "raketovým štartom" väčšinou aj prudko, na poslednú chvíľu brzdia. Mám rád športovú jazdu, kedysi som aj ja takto jazdil, dokonca niekedy aj teraz, keď ma už jazdenie nebaví tak, ako kedysi, si tak zajazdím, ale v osobnom aute a nikdy nie s pasažiermi.
Ja neviem ako to dosiahnuť - som odborník v iných oblastiach - viem len ako zákazník - cestujúci porovnávaním (ktoré tu niektorí tak vehementne odmietajú a odsudzujú), že sa to inde dá.
Ja netvrdim ze na rovine sa trolejbus nevyplati! Z ekonomickeho hladiska sa urcite vyplati ALE z technickeho hladiska je jeho potencial vyuzity omnoho lepsie v kopcoch
Co vsetci mate s tymi kopcami? Kopce nie su modlou. Vsimnite si trolejovu siet v Budapesti, Pardubiciach, Hradci, Presove, Banskej Bystrici, ale aj hlavne tahy v Zline, Ostrave a koniec koncov aj v Podunajskych Biskupiciach... Vsetko toto je na rovine a predsa sa to vyplati. Preto hovorim, hlavne kriterium je interval, a az vedlajsie - pokial vobec nejake - je kopcovitost.
Samozrejme ze radsej postavim nabrezie + Mlynska dolina ako trat niekde do kopca ale uplne mimo sucasnej TD. Taktiez nebudem zatrolejovavat 44 aby mi tam behal raz za pol hodinu nejaky Sprinter trolejbus ? - tam skor vidim riesenie v elektrobusoch a podobne.
Z cisto ekonomickeho hladiska je samozrejme vyhodnejsie zatrolejovat linku s hustym intervalom, ale zas prinos trolejbusu je vacsi v kopcoch kde ma omnoho lepsiu akceleraciu.
Treba volit medzi ekonomikou a kvalitou - a treba najst ten spravny pomer
Skor som za zavedenie regulovaneho vjazdu do centra, so zavedenim "minibusov" v centre co by zabezpecovali miestu obsluhu v ramci regulovanej zony cez jednotlive ulicky + jazdili okolo parkovisk a zabezpecili tym alternativu k IAD. Tieto minibusy by mohli jazdit zadarmo
No a dalsia vec su samozrejme P+R parkoviska (na uvod mozno Lamacska brana a Vajnory - v oboch miestach prestup na nosny system). Nejaka vyhodna cena v ktorej by bol aj celodenny listok na MHD No a vystavat nove ED a BUS pruhy.
Takto: Ak mam podla cestovneho poriadku povedzme sedem, osem liniek, kde by sa oplatilo zaviest trolejbus, peniaze vsak mam len na dve, tak MOZEM prihliadnut na kopcovitost. Ale aj v takom pripade by som radsej prihliadal v prvom rade na interval a v druhom rade na to, kde su tie linky umiestnene a ako by sa mohli napojit na sucasnu siet, a az v tretom na kopcovitost.
Pri vystavbe TD je vhodne brat ako prioritu kopcovite linky z jednoducheho dovodu - tam lepsie vyuzijes potencial trolejbusu. Samozrejme, netvrdim ze trolejbusy sa na rovine stavat nemaju, to je blbost, zvast atd.
Je to dané predovšetkým tým, že väčšina tunajšieho obyvateľstva má tzv. ťažkú riť ?
Okrem zatraktívnenia dopravy by som navrhoval viac zón zo zákazom zastavenia, parkoviská budú účtovať vyššie sumy a viac kontrol zo strany mestskej polúcie (v oblasti parkovania). To možno niektorých vodičov odláka ?
Upresnenie: Nizsie uvedeny prispevok plati pre konverziu autobus na trolejbus. Ak je niekde taka frekvencia, ze sa oplati uvazovat o konverzii autobus na elektricku, tak tam prichadza do uvahy aj faktor tej kopcovitosti, pretoze ta moze vystavbu elektricky znemoznit. V tom pripade by, hoci by bola frekvencia na elektricku, mal byt zavedeny trolejbus.
Niekto ho kúpil pred 40 rokmi, keď problém vlnkovitosti koľajníc pomalya ešte ani neexistoval a je vhodný na iné typy brúsenia koľajníc. Vozeň má elektrovýzbroj z vozidla MT6, značne opotrebovanú a nespoľahlivú.
Isteze kriterium visibility je az posledne. Dokonca by som ho vobec ani nepovazoval za kriterium. Lenze ak uz sa bavime o kriteriach, tak KOPCOVITOST linky NIE JE relevantnym kriteriom. Kriteriom prvym i poslednym je pocet spojov iduci po danom useku trasy, nic viac a nic menej. Vieme, kolko stoji vystavba kilometra trate, vieme, kolko je jej zivotnost a vieme, o kolko je trakcna elektrina na kilometer (event. miestokilometer) lacnejsia, ako trakcne palivo. Z tychto styroch premennych (ta stvrta je pocet spojov) nam lahko vyplynie, kedy trolejovat a kedy nie.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
bwd