Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Mikimaus #109441:
Akurát som to sem chcel dať, si ma predbehol ? Môj komentár k článku: super super super super ?
Reply on: bwd #109428:
"Trasa Bratislava - Košice je mestská verejná doprava?"

Nie je, ale to s tým nemá nič spoločné.
Reply on: bwd #109429:
On mal na mysli to pískanie od elektrickej výzbroje (bude taká istá ako u nás).
Reply on: d3k0 #109437:
ozaj d3k0, len tak btw.... linky 99 a 84 ked odchadzaju z Ovsista maju az po zast. Halova uplne rovnaku trasu. Ale 84 to trva 10 minut, 99 len 9 minut.
Je mi jasne ze grafikony sa robia na sekundy a scitava sa to, cize CHAPEM preco obcas jazdne doby medzi 2 zastavkami su pre dve linky rozne, ale nechapem preco je to v tomto pripade, ked od konecnej su ich trasy uplne rovnake.
Reply on: Vladimír #109434:
V zasade su zapchy rovnake len v utorok, stredu a stvrtok. V piatok su rano vyrazne mensie, poobede zase vyssie. Taky Pristavny most je kapitola sama o sebe, staci jedna nehoda (samozrejme kazdy den v inom case) a hned je zapcha. V praxi by vozidla MHD jazdili presne podla cestovneho poriadku, iba ak by bola zamestnana nejaka vestkyna a na kazdy den predpovedala zapchu 😃 Preto som skor za uvadzanie intervaloveho cestovneho poriadku na zastavkach, lebo v rannej spicke je aj tak kazdy odchod uplne iny a jedine, co ako-tak sedi je interval.
Reply on: S499.1023 #109393:
len ci napisu pravdu a nebudu obhajovat svoje rozhodnutie zrusit trofle... ?
Reply on: bwd #109433:
A teraz to budú slovenské tlahnuce na Budapešť ?

Re #109432 slavius: Samozrejme, kúpa nového by bola výhodná a vhodná. Ja proti kúpe nového neprotestujem ale proti rekonštrukcii starého aj čiastočne áno. Viac by sa hodil nový na 100% spoľahlivý voz ako starý na 60% ?
Reply on: bwd #109408:
Neostáva iné, než súhlasiť. Ide najmä o tú plynulosť. Ja akceptujem, keď trolejbus ide medzi zastávkami 40 km/h, ja akceptujem, keď trolejbus ide medzi zastávkami 50 km/h. Ale zabíja ma, keď vodič vyštartuje na 50 km/h a pritom vidí, že na dohľad mu na najbližšom semafore naskakuje červená a bude musieť zastaviť a následne aj prudkým brzdením zastavuje. Potom zase prudký rozjazd a pri prvej výhybke skok na brzdu a prejazd rýchlosťou 15 km/h. Mne úplne postačí, ak trolejbus ide celú cestu "štyridsať", ale očakávam, že touto rýchlosťou prejde aj všetky výhybky a križovatky.

Re #109417 bwd: Nemáš pravdu. Videl som grafy - výstupy priamo z bratislavských palubných počítačov MHD. Z nich pekne bolo vidieť ako sa správajú vozidlá na tej istej trase v tom istom čase v jednotlivých dňoch mesiaca. Ak v jeden deň majú vozidlá na trase meškania 11-24 min. a na druhý deň v tom istom čase a mieste max. 3 min., to chce veľký kus geniality toto ošetriť v cestovnom poriadku k spokojnosti všetkým.
Bude sa situácia opakovať?

V minulých dňoch otvorili pre cestnú premávku ľavú stranu bratislavského mosta. Pôvodný termín dokončenia rekonštrukčných prác 15. augusta 1968 pravdepodobne nedodržia. Okrem objektívnych ťažkostí (počasie, v ktorom sa nedá pracovať s asfaltom) vidí investorský útvar MSK hlavný problém v tom, že niet komplexného dodávateľa, ktorý by bol schopný zodpovedne a načas dodržiavať zmluvné termíny. Na rekonštrukcii sa zúčastňuje spolu sedem dodávateľov, pričom harmonogram prác je zostavený tak, že v prípade zlyhania jedného článku nastane reťazová reakcia, čím sa celé tempo rekonštrukcie spomalí. Dve časové kolízie, ktoré od 20. mája vznikli práve z týchto dôvodov, sa podarilo zlikvidovať len nasadením druhých smien. V súčasnosti má MSK najviac starostí s brnenským podnikom Dlažba pre nedodržiavanie zmluvných lehôt. Penalizovať by v tomto prípade nemalo význam, pretože arbitrážne konanie by si vyžiadalo väčšie náklady, než by bola suma, získaná penalizovaním. Pôvodne určených 1 700 000 Kčs sa asi pre zmeny v projekcii nevyčerpá. Vzhľadom na tieto zmeny (nebolo možné odstrániť koľajnice) sa užitočné zaťaženie mosta zníži z 50 t na 20 t. Konečné slovo však povie expertíza.

Podľa slov vedúceho technického úseku MSK Ing. T. Brauna rekonštruovaný most bude pri dnešnom stupni automobilizácie plne vyťažený. Ak sa situácia nezmení urýchleným postavením nového mosta, bude prevádzka na starom bratislavskom moste v takom istom stave ako teraz, keď je otvorená iba jeho polovica.

Smena, Denník SÚV ČSZM, 6. august 1968

Pozn. bwd: A o dva týždne (nie len) zrekonštruovanú dlažbu na moste zničili ruské tanky...
Reply on: JamaVOku #109431:

A nevieš náhodou, koľko stojí nový brúsiaci voz? Nie je lepšie ten starý opraviť či zrekonštruovať alebo kúpiť nový, keďže by sa mal používať na pravidelnú údržbu? I keď, možno je to lepšie pravidelne riešiť externým dodávateľom tejto služby...
Reply on: bwd #109430:
Opa, weil es sehr alt ist ?
http://tinyurl.com/5de6qq - "Dopravný podnik Bratislava zverejnil výzvu na predloženie cenovej ponuky na brúsenie tzv. vlnkovitosti koľajníc..."... ..."...malo vyžiadať náklady do 2 mil. Sk (66 tis. €)"... ..."DPB vlastní brúsiaci vozeň Schörling, ten však už dlhšiu dobu nepoužíva."...

Prečo ho nepoužíva? Prečo sa to bude robiť dodávateľsky???
Reply on: Majo #109419:
"Môžeme sa vo Viedni tešiť na rovnako upišťané električky ako u nás."

Prosím?
Reply on: 810zssk #109425:
"Aka je podla teba idealna jazdna doba na trasu napriklad Bratislava - Kosice?"

Trasa Bratislava - Košice je mestská verejná doprava?
Reply on: kecho #109426:
Typicke pre DPB a BA ? ?
Reply on: bwd #109402:
Aka je podla teba idealna jazdna doba na trasu napriklad Bratislava - Kosice? Podla teba maju radsej busy chodit pomalsie aby to trvalo aspon 10 hodin nech si mozes vyparit vlasy v klobuku?
Reply on: hoppusmark01 #109378:
Aha, cize nahradenie stareho autobusu novym trolejbusom je menej ekologicke ako jeho nahradenie novym autobusom? Inak pes je OK?

"mínať energiu na projektovanie a tendre a vyhadzovanie peňazí, pričom nám to prinesie trochu ekologickejšiu dopravu" - kto toto povie je absolutny ignorant.. odporucam ti ist robit na magoriat, tam tiez nikto nemysli do buducna.
Reply on: irizar #109412:
Este ma napadlo, ze proste neda sa vetrat na kazdej zastavke minutu. Proste NEDA. Ja si pomozem tak ze idem neskor zo Suhvezdnej (z Trnavskeho myta nehrozi, tam dojdem tiez +2/+3 minimalne a so skripajucimi zubami cakam kym dosiahnem vytuzenu hlasku !Cas odjezdu! - aspon ze za mnou nikdo v tu chvilu nedojde, inak by som musel ist predcasne). Ale ide tuna o to, ze jeden sofer vyrazi z konecnej -2 a druhy vyrazi presne nacas. A obaja soferi su nuteni nedodrzat grafikon - ide len o to, kto zvoli to spravne mensie zlo.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.