Bude sa situácia opakovať?
V minulých dňoch otvorili pre cestnú premávku ľavú stranu bratislavského mosta. Pôvodný termín dokončenia rekonštrukčných prác 15. augusta 1968 pravdepodobne nedodržia. Okrem objektívnych ťažkostí (počasie, v ktorom sa nedá pracovať s asfaltom) vidí investorský útvar MSK hlavný problém v tom, že niet komplexného dodávateľa, ktorý by bol schopný zodpovedne a načas dodržiavať zmluvné termíny. Na rekonštrukcii sa zúčastňuje spolu sedem dodávateľov, pričom harmonogram prác je zostavený tak, že v prípade zlyhania jedného článku nastane reťazová reakcia, čím sa celé tempo rekonštrukcie spomalí. Dve časové kolízie, ktoré od 20. mája vznikli práve z týchto dôvodov, sa podarilo zlikvidovať len nasadením druhých smien. V súčasnosti má MSK najviac starostí s brnenským podnikom Dlažba pre nedodržiavanie zmluvných lehôt. Penalizovať by v tomto prípade nemalo význam, pretože arbitrážne konanie by si vyžiadalo väčšie náklady, než by bola suma, získaná penalizovaním. Pôvodne určených 1 700 000 Kčs sa asi pre zmeny v projekcii nevyčerpá. Vzhľadom na tieto zmeny (nebolo možné odstrániť koľajnice) sa užitočné zaťaženie mosta zníži z 50 t na 20 t. Konečné slovo však povie expertíza.
Podľa slov vedúceho technického úseku MSK Ing. T. Brauna rekonštruovaný most bude pri dnešnom stupni automobilizácie plne vyťažený. Ak sa situácia nezmení urýchleným postavením nového mosta, bude prevádzka na starom bratislavskom moste v takom istom stave ako teraz, keď je otvorená iba jeho polovica.
Smena, Denník SÚV ČSZM, 6. august 1968
Pozn. bwd: A o dva týždne (nie len) zrekonštruovanú dlažbu na moste zničili ruské tanky...
V minulých dňoch otvorili pre cestnú premávku ľavú stranu bratislavského mosta. Pôvodný termín dokončenia rekonštrukčných prác 15. augusta 1968 pravdepodobne nedodržia. Okrem objektívnych ťažkostí (počasie, v ktorom sa nedá pracovať s asfaltom) vidí investorský útvar MSK hlavný problém v tom, že niet komplexného dodávateľa, ktorý by bol schopný zodpovedne a načas dodržiavať zmluvné termíny. Na rekonštrukcii sa zúčastňuje spolu sedem dodávateľov, pričom harmonogram prác je zostavený tak, že v prípade zlyhania jedného článku nastane reťazová reakcia, čím sa celé tempo rekonštrukcie spomalí. Dve časové kolízie, ktoré od 20. mája vznikli práve z týchto dôvodov, sa podarilo zlikvidovať len nasadením druhých smien. V súčasnosti má MSK najviac starostí s brnenským podnikom Dlažba pre nedodržiavanie zmluvných lehôt. Penalizovať by v tomto prípade nemalo význam, pretože arbitrážne konanie by si vyžiadalo väčšie náklady, než by bola suma, získaná penalizovaním. Pôvodne určených 1 700 000 Kčs sa asi pre zmeny v projekcii nevyčerpá. Vzhľadom na tieto zmeny (nebolo možné odstrániť koľajnice) sa užitočné zaťaženie mosta zníži z 50 t na 20 t. Konečné slovo však povie expertíza.
Podľa slov vedúceho technického úseku MSK Ing. T. Brauna rekonštruovaný most bude pri dnešnom stupni automobilizácie plne vyťažený. Ak sa situácia nezmení urýchleným postavením nového mosta, bude prevádzka na starom bratislavskom moste v takom istom stave ako teraz, keď je otvorená iba jeho polovica.
Smena, Denník SÚV ČSZM, 6. august 1968
Pozn. bwd: A o dva týždne (nie len) zrekonštruovanú dlažbu na moste zničili ruské tanky...
bwd
Prosím?