Ike: 39 cez vikendy je este horsia. Suchtal som sa styridsiatkou, schvalne chytal cervene, cakal na ludi dobiehajucich pol bloku a aj tak som na Zochovu vzdy prisiel v predstihu...
Ale ja nikde netvrdím, že chcem bratislavskú rýchlu jazdu. Ja by som práve bral tú salzburgskú. Aj rozmýšľam ktorú linku ti odporučiť, ale ono je to asi jedno. Možno tak L2 smerom na Letisko, prípadne L3 (alebo ešte lepšie L7) smer Salzburg Süd.
"Viezol si sa už niekedy trolejbusom v Salzburgu?"
Nie, vždy som tam bol autom, ale nabudúce môžem vyskúšať. Pochybujem však, že v Salzburgu padajú pri rozjazde cestujúci na zem, alebo do sedadiel, ako v Bratislave.
Nehovorím o extrémoch, ale o tom, že chronometráž má byť spravená tak, aby k tým extrémom nedochádzalo. Samozrejme tam, kde sa dajú očakávať v premávke zápchy, musí zohľadňovať aj túto možnosť.
Ja hovorím o tom, že v Bratislave každý naháňa čas, čím stúpa nervozita, jazdí sa hekticky, zbytočné "raketové rozjazdy" trolejbusov s následným prudkým brzdením, ktoré niektorí Š... schvaľujú k tomu chaosu prispievajú. Je zaujímavé, že aj v Bratislave som už veľakrát s niektorými vodičmi zažil pokojnú a v rámci daných podmienok príjemnú jazdu, bez "raketových rozjazdov" a brzdení, bez naháňania cestujúcich vyzváňaním na zastávkach, pri tej istej chronometráži a dopravnej zaťaženosti, ako s inými vodičmi, ktorí napriek "raketovým rozjazdom" stále nestíhali.
Viezol si sa už niekedy trolejbusom v Salzburgu? Tam ti vodič pekne ukáže "čo ten agregát dokáže" ale zároveň nemusí "po pár metroch zase divoko brzdiť, pričom cestujúci majú vo vozidle problém udržať". Tam sa jazdí svižne a pritom bezpečne. A presne toto od jazdy trolejbusom očakávam.
zavsetko hovori L21 na useky medzi Stefana Kralika a Mokrohajska... v lete je to dost otrava trepat sa 50kmh na ceste kde to autobus moze bezpecne rozbehnut na 80kmh
"Porsche-vodičov" ohrozujúcich bezpečnosť cestnej premávky a pohodlie a bezpečnosť cestujúcich v MHD rozhodne neschvaľujem. Neodôvodnené "šuchtanie sa" vozidlom 30-kilometrovou rýchlosťou na dlhom rovnom medzizastávkovom úseku, len aby neodišiel zo zastávky skôr je ale opačný extrém, ktorý tak isto z MHD vypudzuje ľudí. A MHD by mala byť atraktívna.
"...šialenými chronometrážami, takže vodiči trolejbusov s výnimkou šotobrigádnikov sa tam ťahajú ako sopeľ po deke..."
Choďte už niekam s tým vaším naháňaním času v mestskej doprave! Trolejbus tu nie je na to, aby jeho vodič ukazoval, čo ten agregát dokáže! Je na to, aby cestujúcich pohodlne a príjemne, pritom primerane rýchlo odviezol z bodu A do bodu B. Neukojení vodiči a niektorí (ako napríklad Š499.1023) toto nechápu. Ja zase nechápem, aký význam má, keď sa trolejbus rozbehne na plné gule, aby po pár metroch zase musel divoko brzdiť, pričom cestujúci majú vo vozidle problém udržať sa na nohách, pokiaľ nesedia a nedržia sa zubami-nechtami tyčí???
Chronometráž má byť urobená tak, aby takéto excesy nevybúrených vodičov brzdila. Keď chce niekto takto jazdiť, nech si kúpi Porsche, alebo nejaké iné žihadlo a v súkromí nech ci tak jazdí. Ja ako cestujúci sa chcem odviezť v mestskej doprave bez stresu a poletovania po vozidle!
nie nie... seriova... je to Volkswagen Golf z roku 1996... Volkswagen v nemecku (podla chlapika) vyrabal v rokoch 1996-1998 Golfy na elektrinu pod nazvom CityStromer...
Práve naopak, trolejbus so svojou raketovou akceleráciou môže byť pohodlne rýchlejší. Povedal by som, že v takom Solingene aj bude. Paradoxné sú Pardubice s luxusným vedením ale šialenými chronometrážami, takže vodiči trolejbusov s výnimkou šotobrigádnikov sa tam ťahajú ako sopeľ po deke...
Ale isteze je to pre turistov a nie pre miestnych, ktori vedia linky a obcas aj odchody spamati. Lenze i mne osobne sa obcas stalo, ze ma visibility of network prilakala.
Urcite poznas konecnu Mexikoi ut. Boli sme tam v juli s Vladimirom. Trosku stranou od konecnej elektriciek a vlezu do podzemky je cestny most a na nom DROTY pre trolejbus keby tam neboli, nebolo by ma napadlo ist sa pozriet na zastavku, kedy co odtial kam pojde. Uznavam ovsem, ze sme v Budapesti boli za cielom sotousenia, ze nie sme typicky turista a uz vobec nie typicky pravidelny pouzivatel.
irizar