Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: AAA #105910:
Ešte k unifikácii náterov: Ten náter tu už v zásade za socializmu bol: v zásade všetky vozy z ex ČSSR pre ČSSR boli červeno-biele/krémové.
Reply on: Beus #105909:
Ja som za reklamné nátery pokiaľ:
1. Nebudú cez okná,
2. peniaze z toho pôjdu DPB a nie všelijakym dcéram a odtiaľ neviem kam.
Reply on: Majo #105886:
Tatra T400 forever 😉

A k náterom: V prvom rade treba skoncovať s reklamým cirkusom (či skôr bordelom), a až potom sa môžeme pozerať na rôzne nátery rôznych typov vozov a unifikovať ich.
Recar je dcéra DPB, ktorá otcovi akosi prerástla cez hlavu... je predsa choré, aby z 29 súprav T6A5 malo 20-21 súprav reklamu (a to máme momentálne mimoriadne priaznivý stav v prospech štandardného náteru, lebo v posledných mesiacoch sa viacero súprav vrátilo z ÚD bez reklamy). U iných typov je síce situácia lepšia, no tiež zďaleka nie utešená. Akurát ostatné trakcie nie sú tak zareklamované.
Takisto je choré, keď z vozov po odlepení reklamy odlepia aj kusy laku a nechajú voz takto jazdiť...práve dnes sa jeden taký musel v Krasňanoch prelakovávať, ďalšie sú v poradovníku na lakovňu...
A čo majú povedať úbohí cestujúci, keď im ešte aj celé okná prelepia tými dierkovanými fóliami, cez ktoré je za akéhokoľvek počasia okrem jasného slnka vidieť veľké ...nič? A ešte lepšie na tých fóliách je, že po ich odlepení je cez pozostalé sklá vidieť rovnaké nič, pretože ten bordel, čo sa usadil na skle v miestach, kde boli na fóliách dierky, tam zostáva aj po odlepení, a dokonale znemožňuje výhľad cez sklo ako celok. A samozrejme, nikto to nie je schopný očistiť, lebo veď načo - peniažky za reklamú sú vo vrecku, reklama je po skončení platnosti s minimálnymi nákladmi (akože) odstránená, a cestujúci to predsa pretrpia, veď sú už zvyknutí...a vôbec, čo nás po nich, naše reklamy sú predsa dôležitejšie... toť prístup Recaru.

Mala by sa určiť kvóta, koľko percent vozidiel ktorej trakcie smie niesť (celovozovú) reklamu. A rozhodne by nemala byť vyššia než 10%. Všetky ostatné vozidlá by sa mali lakovať do náteru buď univerzálneho, alebo nanajvýš špecifického pre danú trakciu, a možno mierne prispôsobeného dizajnovým líniám daného typu vozidla.
Problémom zostáva akurát to, že k určeniu (a dodržaniu) takejto kvóty sa určite nenájde politická vôľa...takže nám tu bude naďalej jazdiť reklamný cirkus, a ak by aj všetky ostatné vozy boli v jednotnom nátere, pomôže to len dosť slabo, keďže u najpodstatnejšej trakcie budú stále v menšine, čo je, mierne povedané, smutné. A dojem u návštevníkov by bol len nepatrne, priam zanedbateľne lepší.

Možno ma teraz niektorí označia za socialistu a spiatočníka, ktorý nerozumie princípom kapitalizmu, ale ja tvrdím, že práve tento princíp vlády peňazí je choromyseľný. Stavať peniaze nad človeka a ľudskosť je prinajmenšom antihumánne. A mne, rovnako ako státisícom ďalších cestujúcich (nielen v BA), jednoducho prekáža byť nútený voziť sa vo vozoch, cez ktorých sklá nie je nič vidieť, a ktoré sú zvonka natreté stovkami najrôznejších náterov a popísané nezmyslami s jediným cieľom mozgovej masáže pozorovateľa, a pri ktorých sa z diaľky ani len nedá rozlíšiť, čo je to vlastne zač, či do toho mám vôbec nastúpiť, a čo môžem od toho očakávať.

A ospravedlňujem sa za dĺžku príspevku, ale keď bol spomenutý dojem, aký nátery nášho vozového parku zanechávajú v návštevníkoch, dovolil som si to okomentovať trochu komplexnejšie 😉
Ik 280 #4707 je majetkom DPB či nie? Lebo evidenčné číslo aj podľa fotiek má, ale podľa katalógu neexistuje.
Reply on: Valec #105905:
Mne sa ten náter celkom páči. Akurát, že si pomýlili desaťročie (a vlastne storočie i tisícročie), v ktorom ho mali použiť.
Reply on: Valec #105905:
haha, aka ironia to evidencne cislo eliny, ked na to kliknete ? ?..

tema naterov tu uz bola... moj nazor je rozlisit trakcie, ale inak sa striknte drzat nateru s vynimkou reklamnych vozov
Reply on: hoppusmark01 #105883:
Ak by sa nemali odlišovať, tak sa pýtam, prečo potom práve ten šedo-červený? Klasický krémovo-červený sa tým vozidlám hodí asi najlepšie. Naviac stále lepšie ako moderný vzhľad #7304.

Re #105886 Majo: To nie je historizujúci náter, to je jednoducho náter otrasný.

Re #105894 hoppusmark01: Zopár (podľa potreby) vozov môže zostať celočervených (bez polepu LBC), alebo ešte lepšie celobielych s tým, že keď náhodu nebude treba využiť plochu na reklamu, môže sa nalepiť LBC v inverzných farbách oproti normálnej.
Reply on: Martin Fundárek #105902:
95 bola alternativa voci 50B.. ale ta 50B bude lepsia.. v zasade sa 50-ka nezmeni, akurat pribudne prestup a Dostojevskeho rad nebude brzdit zvysok linky.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Martin Fundárek #105902:
... zápcha... Zápach tam bude z výfukov...
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: 810zssk #105896:
Podľa môjho názoru je Aupark obslúžený linkami 83, 84, 93 a 94 viac než dobre. A to nespomínam 91 a 191, ktoré sú určené na niečo iné než obsluhu boľavého parku, a jednosmernú obsluhu linkami 80 a 88. Naozaj nie je potrebné tam ťahať súbežne s tými štyrmi ťažiskovými linkami ešte ďalšiu.
95 na ASMN - to si robíš srandu, nie? Keď by v každom smere bola zápacha 10 minút, potrebuješ navyše 7 vozov!!!
70 cez Einsteinovu - v zásade by to šlo, ak by sa išlo priamo z Prievozskej cez Košickú na most Napolo a ak sa dá z neho odbočiť na Einsteinovu a naopak. Nárast jazdnej doby by nemal byť viac než 2 minúty.
Reply on: Ike #105900:
oprava: writery (oni su zvery)
Reply on: richardhudec #105890:
netvrdim ze je to spravne, ale ked si zaplatili a tej elektricke neublizili tak co je na tom zle? navyse ked tym nikoho priamo nepoburovali... a neviem odkedy su drazdive fotky zeny porno...

neuprednostnujem takuto formu zabavy, no myslim ze tej elektricke to menej ublizilo, ako keby ju zrichtovali nejaky writeri
Reply on: 810zssk #105896:

OPRAVA:
Posledny riadok: 50-ka by sa proste usekla na dve casti nech sa to navzajom ***NE***brzdi..

Inak, to (bez zmeny) sa samozrejme vzdy tyka posledneho useku.
Reply on: 810zssk #105893:
radšej ako hľadať úsporné riešenia, by sa malo mesto snažiť dohodnúť so štátom na financovaní kúpy nových 100% NP električiek..

to aj ja keď si niečo chcem kúpiť, tak nehľadám riešenie tak, že sa snažím kúpiť si nejakú lacnejšiu napodobeninu, ale radšej sa snažím si na to zarobiť..
Reply on: hoppusmark01 #105895:
Vsak ak na to pojde reklama tak to nevadi (bude na tom reklama 😃 )
Reply on: Martin Fundárek #105891:
Obsluhu Auparku..

Trochu som nad tym rozmyslal a toto ma napadlo ako finalne riesenie:
50A: OD Slimak - Dullovo nam. (bez zmeny) - Kosicka - Pristavna - Landererova - Wustenrot - ASMN - Svatoplukova - OD Slimak (bez zmeny)

50B: Aupark - ASMN (bez zmeny) - Kosicka - Pristavna - Landererova - Mala scena - Aupark (bez zmeny)

70: po Einsteinovej; pridanie zastavky Aupark

ALTERNATIVNE: 50B zrusit a dat 95 na ASMN.

50-ka by sa proste usekla na dve casti nech sa to navzajom brzdi.. to divne tocenie 50B je kvoli prestupu na hrane z 50A na 50B. Pri 50A je to logicke, lebo inak by sa neotocila.
Reply on: 810zssk #105892:
alebo teraz sa nejaká K2S lakuje na červeno-modro-strieborno, lebo Recar si to vybojoval, aby mali kam dávať reklamu..
Keby bol stanovený jednotný náter, tak sa jednoducho vždy pri takejto príležitosti dá na vozidlo ten náter, a nič iné...
Reply on: 810zssk #105892:
neujednocuje.. Čo napríklad také neustále obmnovovanie krémovo - červených náterov na T3 ?

Okrem toho nemôžu byť všetky vozidlá LBC - ako tu už minule bolo písané, kvôli reklamám..
Reply on: hoppusmark01 #105888:
Ako suhlasim, ale pre mesta ako BA je to vhodne riesenie. Riesi to co je hlavna vyhoda nizkopodlaznosti a zaroven nestoji az tak vela.
Reply on: hoppusmark01 #105880:
Tak nater sa uz ujednocuje (vsetko nove ide do LBC, aj kratke Tambusy prve su LBC).

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.