napriklad tak nejako. Osobne by som si napriklad vedel predstavit NS MHD na baze rychlodraznej trate zo Safka az po buduce South city pod Petrzalkou a na tuto trat nasledne napojene dalsie petrzalske vetvy - jednoducho vsade tam, kde dnes jazdi v petrzalke autobus, tam vybudovat kolajove trate a mozme mat elektrickami obsluzene cele sidlisko (v idealnom pripade spojenie zo sidliska do centra bez nutnosti prestupu).
To je samozrejme len sci-fi, ale predstavit si to viem ?
Odhliadnuc od smutnej reality, ze ak sa a niekedy ta superskvela pomalodrazna trat s rychlodraznymi parametrami vybuduje, zrejme na petrzalskej strane nebude existovat ziadne vetvenie, ktore by na niektorych miestach bolo viac nez vhodne - napr. pri Artmedii, smerujuc do planovaneho CMC Petrzalka, ktore vsak - zial - s niecim takym, ako napojenie na MHD vobec nerata. Vsak naco...
Pripadne odbocky z hlavnej trate smerom do Ovsista, na Antolsku, Kopcany, Luky, Haje... a samozrejme nezabudunut na obratisko okolo Rovniankovej 14 ?
mas nieco proti Zabozrutsku? ? alebo sa bojis ze v Parizi stretnes v RER marcelllaaa v extaze? ?
tak ale su tam krizovatky take, ake v BA nie su a eliny tam chodia do viac ulic ako v BA... ale dobre, s tymi zasitymi ulickami som to hyperbolizoval...
Kazdopadne si myslim ze BA by to neublizilo, keby bola siet hustejsia
No jednak nemám pocit, že by v Mníchove alebo Viedni boli samé komplikované koľajové križovatky, jednak komplikovaná koľajová križovatka neznamená električku v každej bočnej uličke. Zato viem, že električky vo Viedni i v Mníchove prežili obrovské redukcie. Strasbourg nepoznám (akurát tak z fotografií), bo Žabožrútsku sa vyhýbam ale z logiky verejne dostupných informácií (novozaložený systém 1995, 4 linky) mi vyplýva, že sa jedná o moderný električkový systém, v žiadnom prípade sa NEprepletajúci bočnými uličkami.
Letenskú ulicu nedávaj za príklad, to, čo vzniklo historicky je niečo iné ako to, čo vzniká v súčasnosti. Dnes by tam už nikto električku nepostavil.
no vyskova to nie je, to je pravda, ale je 2x tak vyssia ako okolite budovy.. A v novom uzemnom plane je to definovane myslim tak, ze nove budovy nemozu byt vyssie ako okolite, ktore uz stoja...
tak ale ked budeme tahat elektricku v BA do kazdej ulicky, potom to uz nebude moct byt nosny system..
Bud sa rozhodneme, ze to bude nosny system, a budeme podla toho stavat aj trate (velke obluky na vyssie rychlosti atd), alebo budeme tahat elektricku do kazdej ulicky, ale NS to uz nebude..
Mimochodom aj Letenska ulica v PH je dobry priklad... http://www.imhd.sk/transport/index.php?img=12791&typ=gm
ked sa toto da v PH, tak v BA nevidim problem tahat elektricku hocikam (vynimajuc kopcovity teren, kde jednak nie je ani vysoka premavka IAD, cize sa tam uzivia skor trolejbusy + bus pruhy)
Re #104504 S499.1023: zas nechytaj tolko za slovicka.. myslel som to tak, ze eliny chodia aj na krkolomnejsie miesta ako by bola Stefanikova a vobec vetky dolezite tahy v Bratislave
Vo Viedni mas same komplikovane kolajove krizovatky (ta neni dostatocne na zapad? V Mnichove aj Strassbourgu je to detto...
"nova, cista a na cas T3Pka"
no jeden z problémov DPB je ten, že vozidlá sú čisté, len kým sú nové.. Neviem, ako to majú vyriešené s upratovaním, ale keď vidím ten hnoj v interiéroch vozidiel, tak mi je z toho na tyčku..
Vozidlá by sa mali poriadne umývať, hlavne tyče vo vnútri, takisto sedadlá a podlaha.. Dúfam, že nové vedenie DPB s tým niečo urobí a zavedú nejaké pravidelné čistenie vozidiel, hlavne zvnútra!
moje argumenty o parkovani sa tykali MS v hokeji, ktore sa u nas budu konat v 2011.
Co sa tyka Stefanikovej, podla mna bola chyba ze sa tu zrusila trat v 1980. Dnes to mohla byt zahatana ulica pre IAD.
Je to mozno blbost, ale (netrufam si odhadnut financne naklady s tym spojene, asi budu velmi vysoke) pozdaval by sa mi stav, keby sa tieto bus pruhy postupne casu v horizonte 30 rokov postupne prebudovavali na elektrickove trate s preferenciou (vo Viedni, alebo aj v inych zapadnych mestach ti ide elektricka pomaly do kazdej zasitej ulicky).
Hatanie ulic je tiez dobre riesenie, zial vidis ze mesto radsej zahustuje dopravu a nielen ze neberie ohlad na MHD, ono uz neberie ohlad ani na IAD (vid Racianske Myto).
Mam k dispozicii automobil, ale mozem ti povedat ze ked idem do centra, tak elektricka je najlepsi mozny variant. A ked mi dojde nie preplnena, nova, cista a na cas T3Pka, tak je to velmi vysoka konkurencia pre IAD. Trva to sice dlhsie o par minut, ale ako IAD by som travil vela casu hladanim miesta a to parkovne je tiez velmi drahe.
Re #104497 Eury: ved to je pravda, bus-pruhy uz davno mali byt... ale malo by sa dbat aj na ich dodrziavanie. V premavke sa zial nedba ani na prednost vozidiel MHD ktore opustaju Bus-pruh a zastavku a policajti miesto toho, aby konali, tak kdesi na periferii chytaju cez vikend vodicov co prekrocili zabudnutu prenostu 40ku.
Re #104502 hoppusmark01: o nosnych linkach mi hovor som presvedceny ze taka L21 keby nestala na kazdom semafore, tak ma o 1/3 kratsiu jazdnu dobu. Odporucam vyskusat Z toho polovica semaforov na tej trase je uplne zbytocna - celkove zdrziavanie dopravy (aj IAD aj MHD). Napr Jelenia... ked tam nebol semafor, tak sa dalo v pohode odbocit... Teraz tam stojim v odbocovacom pruhu na cervenej a oproti nic nejde... akonahle dojdu oproti prve auta, dostavam zelenu a oni musia brzdit. Pri vacsej premavke moze potom nastat kongescia a mozme sa stazovat ze mame prepchate ulice.
Inak niekto tu vravel ze sa planuju obnovit tie ukazovatele odporucanej rychlosti akou vodici stihaju zelenu vlnu. Ako to nakoniec dopadlo? Myslim ze by to slusne eliminovalo zapchy
"Tie bus-pruhy su celkom slusne lakadlo, no myslim si ze hlavne by sa malo vsadzat na vystavbu kolajovych trati a ich takmer absolutnej preferencii"
Lenže na Štefánikovej koľajová doprava nie je, a asi ani tak skoro nebude. Preto je BUS-pruh jediná možnosť, ako tam vyriešiť dopravu..
Okrem toho tam premávajú nosné linky MHD, v hustých intervaloch, takže ten BUS-pruh tam má jednoznačne opodstatnenie.. nosné linky by mali byť vždy preferované, mať všade prednosť, a nie paralyzované, ako je tomu teraz..
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
hoppusmark01
Bud sa rozhodneme, ze to bude nosny system, a budeme podla toho stavat aj trate (velke obluky na vyssie rychlosti atd), alebo budeme tahat elektricku do kazdej ulicky, ale NS to uz nebude..