Áno, dá sa súhlasiť, napr. šesťprúdová Prievozská je fa riešenie, ktoré dnes prináša osoh. Avšak pri tomto budovateľskom nadšení by si si mohol uvedomiť, že dopravné stavby sú situované v konkrétnom priestore a urbánnej štruktúre mesta, t.j. nie všade sa 6-prúdové cesty robiť dajú. Okrem toho, tam, kde sa navrhujú v súčasnosti rozširovania ciest, sa nenavrhujú s tým, že sa vybuduje BUS pruh, ale rozšírenie primárne pre IAD. (Príklad: navrhované rozširovanie Karadžičovej v jednej štúdii.)
Ja čísla nepoznám. Ja hovorím o tom, že je treba rozširovať dvojprúdové komunikácie bez ohľadu na to, či to je treba, alebo nie. Určite niekedy nám budú ďakovať, že sa to už urobilo.
To je úplne v poriadku, že sa jeden pruh za obočením vytráca. Aké sú reálne dopravné problémy na Harmincovej, v porovnaní s inými problematickými miestami v BA? Sú minimálne.
Ad. Gagarinova, zase trepeš, územná rezerva pre BUS pruh zostala zachovaná aj po vybudovaní LIDLu.
Cca. koľko peňazí by stálo vybudovanie Severnej tangenty? Fajn, odbremenila by sa sčasti Šancová. Ale celkový výsledok by bol z dlhodobého hľadiska len jeden - a to viac automobilovej dopravy. Časť áut by sa vyhla Šancovej, ale záťaž by sa zase presunula inde.
1) mozno som sa zle vyjadril, nemyslel som planovane hospodarstvo, ale planovanie do buducnosti (napr stavby dopravne)
2) viem, New York je mesto metra, napriek tomu mam pocit ze je tam viac km ciest ako v BA, kedze aj samotne mesto je niekolkokrat vacsie (jedno z najvacsich na svete) a tych nasich 7 hlavnych ulic v BA mu nemoze konkurovat cize myslim ze aj tych ciest tam bude niekolkonasobne viac... nehovorim o relativnom pocte aut na obyvatela
na planovanom hospodarstve ala RVHP a CSSR nie je nic dobre. Keby to bolo take skvele tak 3 patrocnica nekrachne. A udrzatelnost tych dalsich bola v mnohych podnikoch zalozena na dodatocnom upravovani planu aby cisla vyzerali dobre.
Re #103535 Ike: vacsina obv. manhatanu nevlastni automobil.
S499.1023