Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ike #100376:
To sa trocha mýliš. Dopytové tlačidlo otvára dopytovaný smer vtedy, keď na tel zelenej vlne práve zelená nie je.
Reply on: Ámos #100372:
Si nejaké divné huby pojedol či čo? Jedno auto na jednu zelenú? Tak počítaj so mnou. Kapacita JEDNOHO podzemného parkoviska z mnohých povedzme 300 IGK. Obvyklá dĺžka cyklu CSS 70 - 90 sekúnd s tendenciou cykly predlžovať, pretože každá zmena fázy znižuje priepustnosť križovatky. Ale dobre, poďme na absolútne minimum, 60 sekúnd. To je jedno auto za minútu, 60 áut za hodinu, 300 áut za 5 hodín. Už si uvedomuješ, ako trepeš?
A ako chceš riešiť zrušenie predvolenej fázy pre chodca, keď a) signálny plán beží a b) chodec nie je snímaný senzorom ale práve dopytovým tlačidlom?
Počítač samozrejme vie riadiť križovatku tak, aby nepúšťal nepožadované smery ale nie je to žiadúce. Toto sa rieši tak, že sa fáza pre zaťažený smer predlžuje a nepreferovaný skracuje a nie vypúšťa.
Reply on: m@rtin #100370:
Město se jmenuje Oradea (bez toho druhého r). Použij Google, ULF-u pro Oradeu se toho popsalo dost. Bude mino jiné plně klimatizovaný. Toto vozidlo je skutečně pro Prahu nevhodné ale je potřeba to mít argumentačně vyfutrované. Cena ULF B 150 mil. CZK vycházela z kursu kolem 33 - 35 CZK/EUR, aktuálně jsme pod 26...
Mnichov nikdy netvrdil, že by na ULF enměl, Mnichovu ho Siemens odmítl dodávat, protože tenkrát striktně tlačil Combino, které je mnohem jednodušší, než ULF, který Siemens podědil od SGP, přitom není o tolik levnější a dalo se na něm víc vyrejžovat. Ovšem po "Combino-Disaster" je Siemens rád, že prodá něco. Světovou jedničkou se místo něj stal Alstom se svým Citadisem, který přitom nenabízí ani zdaleka tolik variant provedení.
Mmch, tu cenu Combina Supra pro Budapešť máš odkud? Já vím o ceně kolem 80 mil. CZK / ks.
Reply on: Ámos #100353:
Ešte raz opakujem - kde jazdia električky s mnou uvedenými parametrami?
Reply on: Joj #100346:
Máš smolu, na svete sú aj električkové prevádzky s jedinou linkou.
Reply on: hoppusmark01 #100342:
Lenže sa jedná o ULF A, čiže 24 m dlhú verziu.
Reply on: hoppusmark01 #100336:
ULF je v NIEKTORÝCH ohľadoch úplná špička. Napríklad vo výške nástupnej hrany nad TK. Ale napríklad NIE JE plne adhézny a má neúnosné nápravové tlaky.
Reply on: Ámos #100335:
Ako prepáč, ale o tej novej električke NIČ nevieš. Ako teda môžeš vediéť, že za tú sumu mohli mať lepšie stroje? Môžeš uviesť konkrétne nejakú inú električku spĺňajúcu podmienky 100% nízkej podlahy, 100% adhézie a 100% voľne otočných podvozov v cene nižšej, než 68 mil. CZK / 30 m?
Reply on: merice #100283:
Veru. A to si ešte zober, že ak ideš od Biskupíc, tak dávaš prednosť ešte aj autám na ceste od ČOV-ky. Ja keď idem od Dvojkrížnej, tak si to radšej obehnem, aby som prišiel na túto križovatku po hlavnej.
Reply on: Ike #100563:
Totiž, keby malo byť tak, ako si poniže vravel, tak rovno zrušme aj tie obmedzenia, ktoré tu už dnes sú, a nie to ešte navrhujme nové.

Netreba sa podceňovať, totiž práveže niektoré z existujúcich riešení v BA sú celkom dobré, aj také, ktoré by nám v zahraničí závideli.

Ak si ešte nečítal túto štúdiu, tak odporúčam:
http://cde.ecn.cz/projekty/doprava/rizeni_poptavky_po_doprave/rizenipoptavkydp.pdf
Reply on: ivanbuto #100562:
ano, zial mame to v povahe...? a ani mestska policia nic nerobi, ani normalna, a preto to tak je... ako vravis, toleruje sa to.
prax ti staci v rannej spicke ked ti niektori jedinci veselo stoja v bus pruhu akoby to bol pre nich vyhradeny pruh... ako vodic MHD si sa s tym predpokladam urcite stretol...
v zahranici mozno uplatnit spominane nastroje, u nas na to chyba disciplina ale absolutne zo vsetkych stran... samozrejme by nas to nemalo demotivovat, ale zial, u nas nevidno ani zaujem... ved z toho co si vymenoval, sa nerobi takmer nic, co je smutne... ale nechajme tuto debatu uz tak... ?
Reply on: Ike #100560:
Áno, a odkiaľ máš tú prax overenú? Počul si o príkladoch zo zahraničných miest, príkladoch tzv. regulácie dopytu po doprave, kde sa práve kombinovala preferencia MHD, obmedzovanie dopravného priestoru pre IAD, a niekedy práve aj úbytok parkovacích miest?

Jednoducho rozumná dopravná politika má uplatňovať viacero nástrojov naraz, teda aj posilňovanie a zvyšovanie kvality VHD, aj dbanie na peší pohyb, cyklistickú dopravu, aj obmedzovanie/regulovanie IAD (priestorové, cenové), aj prepojenie na kompaktné územné plánovanie.... a navzájom sa to dopĺňa.

A prepáč, ale to, ak sa dnes niekto odstavuje zadarmo na chodníkoch a chodí v BUS pruhoch, nie je vôbec kvôli nedostatočným podmienkam pre IAD, ale je to kvôli arogancii a zneužívaniu systému, kde sa nedodržiavanie pravidiel toleruje bez adekvátnych následkov.
Reply on: ivanbuto #100527:
Aha, ale ja nepochybujem o dostavbe stanice. Neadekvátna neznamená nefunkčná. Neviem či je akokoľvek správne odstraňovať 20 ročnú budovu, ktorá stála čas a energiu, najmä keď sa nejedná o priestorové dôvody na jej odstránenie.

Pri prestavbe štýlom likvidácia predstavby a následné hĺbenie pod ňou prinesie značné obmedzenia.
Koľkí posudzovatelia image sa vyjadria negatívne o predstavbe ? Alebo sa zamyslím nad nájomníkmi...
Reply on: ivanbuto #100559:
aky nezmysel? je to prax... obmedzovanie IAD je dvojsecna zbran...
zrus parkoviska (aby ludia vyuzivali MHD), postav bus pruhy (aby mala MHD preferenciu)... a vies aka bude prax? IAD ti bude parkovat nelegalne kade tade aj v bus pruhoch a konecny dosledok bude taky ze MHD bude aj tak stat v zapche spolu s IAD a pre ludi bude stale atraktivnejsia IAD cize bude stale narastat... co je na tomto nezmysel?
Reply on: Ike #100557:
Áno, takto si sa už v minulosti vyjadril, to, čo hovoríš, je však nezmysel, a nemám chuť ti po x-tý krát opakovať, prečo.
Reply on: Ike #100557:
teda som sa dobre zamotal... chcel som povedat zatraktivnit, ale neobmedzovat IAD prilis, aby to nemalo opacny efekt... pekne postupne... (ale avizovane rozsirovanie prazskej sem urcite nepatri)
Reply on: ivanbuto #100555:
ano, ale kvoli comu bude mesto upchate IAD? kvoli ignorovaniu IAD (som proti obmedzovaniu, ale nie ignorovaniu) na ukor MHD. Cize defacto MHD sa sama zablokuje... presne ako to mozno bude v pripade stadiona... MHD sa najprv musi vyriesit az potom sa moze obmedzovat IAD
a bola to vseobecna reakcia nie na teba...
Reply on: hoppusmark01 #100545:
a nedala by sa nastolit podmienka tak (legislativne som v tom uplne mimo) ako napriklad pri stavbe nadstavby na dom (nadstavba ano, ale oprava celeho domu a jeho fasady)? ze napr vystavba sa schvali, ale investor musi prispiest na MHD (v zaujme buducich obcanov/zamestnancov vyuzivajucich budovu). Najlepsie nie financne, ale kupou povedzme urciteho poctu autobusov (napr 2, ktore by mali reklamu na danu stavbu bez expiracie). Nebol by to kompromis? realny?
Reply on: Ike #100551:
MHD samu seba ťažko zablokuje, ak bude "upchaté celé mesto" tak bude upchaté kvôli IAD.

Okrem toho neviem, k čomu sa teraz vyjadruješ, keď hovoríš "hrrrbrrr", to je reakcia na mňa?

Treba hovoriť radšej konkrétne.
Reply on: ivanbuto #100552:
jeejda, kde pisem ze chcem halu bez MHD? MHD k hale by mala byt samozrejmost v case majstrovstiev aj znacne posilnena... a vobec by som nebol proti keby v cene listku na hokej bola aj trebars (pol)denny predplatny listok na MHD... turisti by si este mohli popozerat mesto bez vydierania revizorov a vyuziavnia taxikov...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.